Oproep aan alle wedstrijdruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Oproep aan alle wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 07:47

Wij zijn als vereniging van plan om bezwaar te gaan indienen tegen het feit dat kampioenschappen o.a. op vrijdag verreden worden. Wij vinden dit niet terecht omdat ten eerste voor ponyruiters dit vaak betekent dat zij moeten verzuimen van school, want officiƫle toestemming hiervoor kan eigenlijk niet worden gegeven. Ook voor veel mensen met een normale baan is het vaak moeilijk om vrij te krijgen. Voor mensen uit het onderwijs is dit zelfs helemaal niet mogelijk. We willen terug naar weekendkampioenschappen.

Mijn vraag aan de medebokkers is, om jullie verenigingsbesturen wakker te schudden en te vragen of ook zij bezwaar willen indienen. Hoe meer mensen hiertegen in opstand komen des te meer kans is er dat er wat aan gedaan wordt natuurlijk.

Zoals de gang van zaken nu is betekent het op den duur dat de professionals de gang van zaken gaan bepalen op de kampioenschappen, en dat amateurs aan de kant geschoven worden, terwijl het juist de amateurs zijn die het grootste ledenaantal vormen!

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:09

Overal zijn wedstrijden op vrijdag of andere doordeweekse dagen. Tja, ik kan daar dus nooit aan meedoen. Kampioenschappen zou ik ook het liefst op de zaterdag zien, of het weekend.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 08:16

Wedstrijden worden wel eens op doordeweekse dagen of vrijdagen gepland, en dat is op zich vervelend, maar je kan gewoon voor een andere wedstrijd kiezen dan.
Als je geselecteerd bent voor een kampioenschap en je kan dan niet meedoen omdat het op vrijdag valt en je daardoor niet zomaar vrij kan krijgen is dat een kwalijke zaak en biedt dit niet voor iedereen evenveel kansen omdat er geen alternatief is.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 13:53

Fab, ik denk dat jullie plan niet haalbaar is. Weekendkampioenschappen zou betekenen dat het ook weer op zondag gehouden wordt en dit is voor vele oud-KNF verenigingen uit den boze.

En om de basiskampioenschappen nu over meerdere zaterdagen te verspreiden lijkt me ook niet echt een goed plan.

Dus wat zou jullie alternatief zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:03

De kampioenschapsdata zijn meestal al lang van tevoren bekend en als je van plan bent selectie te rijden, dan doe je er goed aan om die dag vast als vrije dag te reserveren bij de baas. Voor schoolkinderen is het vervelend, maar misschien kan goed overleg met het schoolbestuur soelaas bieden?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:16

En aangezien er nu voor iig de Z-rubrieken eerst een selectie wordt gereden en dan een dag later een 'finale' is dat ook niet echt handig over 2 zaterdagen...Leuk als je in een uithoek woont *LOL*

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:36

Precies Gomir... Het is onhaalbaar... Leuk idee, maar het wordt hem niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 20:40

Is het trouwens elk jaar op dezelfde plaats?
Dat zou ook niet eerlijk zijn, dan moeten altijd dezelfde regio verweg.

Verder ziet m'n baas me aankomen.
Ik moet vrij hebben, maar Marco ook.
we werken namelijk op hetzelfde bedrijf. Lachen
Hij zal daar zeker niet blij mee zijn, maar ach ik hoef me geen zorgen te maken, ik kom toch niet zo ver *LOL*