opstaand kraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

opstaand kraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-02 19:00

Hallo allemaal,

vandaag hadden we een onderlinge wedstrijd op stal en had ik mijn gewone wedstrijdkleren aan, dat is voor mij een wedstrijdblouse en een clubtrui.
Ik heb dus een blouse met een opstaand kraagje zoeen waar je een extra kraagje overheen doet.
Nu vertelde iemand tegen mij dat dat extra kraagje dus niet mag en dat zij bij de jury was geroepen en dat ze dus het kraagje van haar blouse moest halen!
Ik vind dit echt onzin, is het waar? Wat mag er dan precies wel onder een trui, ik vond met dat kraagje veel mooier omdat er dan niet van die knoopjes vooraan zitten. Ik hoop dat jullie het mij kunnen vertelle, want volgende week heb ik weer een officiele wedstrijd en wil ik graag weten of ik mijn kraagje deze keer maar thuis moet laten.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 19:57

een kraagje mag niet, je moet een plastron omdoen. Ik ben ook eens bij de jury geroepen voor zo'n blouse. Je kunt zelfs een verbod krijgen om te starten.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 20:13

Je moet er dan idd een plastron overheen doen. Of anders een polo T-shirt als je met een trui rijdt, geloof ik.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-02 23:26

Volgens mij hoeft een plastron niet, ik zou niet weten hoe je dat moest hebben. Zo'n onhandig ding onder je trui. Ik reed toen ik nog met trui reed gewoo met een wit t-shirt eronder. Er kwam dus een heel smal randje boven en heb er nooit een opmerking over gehad.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 10:59

Onder een trui zit een plastron toch ook helemaal niet lekker en ik vind het mooier om een blouse met een blinde sluiting onder een trui te dragen dan een plastron. Maar ja, als het moet dan zou ik het toch maar doen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:12

Een plastron bij een trui??? Nog nooit gezien en ik kom toch al heel wat jaartjes op ponywedstrijden. Onder een trui draag je normaal altijd een blouse, ofwel eentje met een opstaand kraagje ofwel eentje met een liggend (punt)kraagje (bijvoorbeeld een poloshirt). En dat hangt weer af van de reglementen van jouw ponyclub. Ik snap wel dat iedereen van dezelfde club hetzelfde bloesje moet dragen, dus niet de helft een opstaand kraagje en de rest met een liggend kraagje.

Als ik jou was zou ik het even navragen bij het wedstrijdsecretariaat van je ponyclub. Alleen zij weten wat toegestaan is en wat niet.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 11:19

je moet er gewoon een blouse onder, zij zeggen niets over wel of geen opstaand kraagje, het heeft dus niets te maken met de club maar of het officieel toegestaan is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-02 11:28

Dan zou ik het navragen bij de KNHS, maar ik ben bang dat ook zij zullen zeggen dat dat afhangt van de reglementen van jouw club. Kijk maar eens in het dressuurboekje: daar staat dat je in principe moet rijden in het officieel voorgeschreven tenue van je club, maar er staat niets bij over kraagjes van blouses. Toch maar de KNHS bellen maandag?

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-02 11:31

dat ga ik inderdaad maar doen dan, bdankt voor de reacties!