Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, Nicole288, petraaken, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:29

eigenlijk kan ik me dr niet zo heel erg druk om maken wat de jury ervan vind. Als je netjes rijd, paard loopt 'los' en de oefeningen gaan grotendeels goed... dan haal je de wp heus wel. Misschien is er eens een te laag protocol, maar als dat standaard is dan moet je je wel eens gaan afvragen wat er aan kan schorten. Het is niet leuk als sommige juryleden stelselmatig (te diep...) het verkeerde te hoog punten, maar als mijn paard goed loopt zal ik toch heus wel wp halen! En anders ben je gewoon nog niet toe aan datgene wat gevraagd wordt. Of is er sprake van wedstrijdstress...
En ik vind het wel grappig om tegen profs te rijden, mooi vergelijkingsmateriaal en des te leuker als je ze dr eens afrijd! Ik ben bang dat als je de profs en amateurs (waar ligt de scheiding?) gaat scheiden dat het niveau nog veel lager wordt dan dat het al is.

Ik vind het gewoon leuk om op wedstrijd te gaan met mn paard, het is toch heel anders dan thuis rijden. Het gaat wat vaker mis, waardoor je weer eens met de neus op de feiten gedrukt wordt! Maar zonder wedstrijden vermaak ik me ook heel erg goed, kan er gewoon van genieten dat mn paard steeds beter wordt!

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:18

Citaat:
Obsess is gewoon bloedmooi en dat ziet de jury ook, ze verachten misschien wel teveel! Ik heb iig nog nooit een punt gehaald omdat ik zgn een goed mooi paard heb met een mooi papier!

Ik kan me niet al te druk maken om wat de jury van mijn proeven vind, als ik zelf maar tevreden de proef uit kan komen!
En met mooie paarden die goed lopen wordt een foutje inderdaad vaak harder afgestraft. Rijd je een proef met een paard dat continue net niet lekker los loopt, dan zijn het zesjes proeven. Heb je een goed 'los' lopend paard dat eenmalig eventjes verstijft bij een overgang dan heb je direct een vijf of een zes te pakken. Ach... who cares!!

Degenen die goede proeven lopen krijgen over het algemeen hun winstpunten toch wel.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:20

Citaat:
Als het het soort paard is die snel te heet word, moet je ook de cirkel doorbreken, maar kijk uit met dit soort paarden dat je ze niet teveel beledigt. Dan heb je een probleem namelijk.

Ja, moeilijk... als je ze beledigt (of 'breekt') dan verliezen ze het plezier in het werk. Je kan alleen maar slim rijden, door hem steeds voor verrassingen te plaatsen zodat hij wel op jou moet letten, maar helaas moet je op een wedstrijd wel verplicht van bordje naar bordje.
En daar zit dus het probleem, maar dat wist je wel. Op een wedstrijd wordt je dan dubbel zo hard ermee geconfronteerd.
Alleen maar hele kleine stukjes uit de proef oefenen en afwisselend dressuren, beter 20 min. goed, dan een uur stress. En, dit klinkt heel zweverig 'maak je paard trots', zorg ervoor dat hij heel duidelijk weet als iets goed gaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie