Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:54

Pipo schreef:
Het valt mij wel op wedstrijden op dat ik soms paarden niet helemaal rad zie lopen, en dat dat soort mensen nog gewoon winst rijden?!?
Gisteren in het Z won er iemand waarvan ik toch zeker wist dat die knol echt kreupel liep. En daarbij zo stijf als een plank. Terwijl er iemand mee deed die misschien niet helemaal super foutloos reed, maar wel haar paard heel fijn voorelkaar had, mooi op het achterbeen, veel souplesse, naar de hand toe, supermooie aanleuning. Ik kan er soms geen touw aan vast knopen wat een jury nu wil.


Ik op dit moment ook niet begin langzaam weer te balen van de jury sport. Ik had zaterdag een bagger proef gereden en had 158 punten Verward . Op zondag reed ik 2 lekkere proeven was braaf niet supersuper maar deed alles netjes veeel beter dan zaterdag. En wat bleek GEEN winstpunt ??? Dingen die netjes gingen kreeg ik idd 7ens maar zodra het een beetje misging (wijken) kreeg ik gelijk een 4 nou ja dat hakt er behoorlijk in.
Vooral in het L is het op dit moment gewoon geluk hebben. je paar dmoet 200% oke zijn wil je een punt pakken. Ik heb geen geweldig inponerend paard maar hij loopt braaf.
Terwijl als er iemand binnenkomt met een geweldig front en uitstaling pakt ze de eerste prijs. Terwijl er veel meer stukken in zaten waarvan ik denk NEE. Paard liep vaak veeels te diep met een valse knik ?? schijnbaar toch goed voor punten ?? Mijn paard loopt ook graag diep maar ik voorkom dat graag omdat het gewoon NIET goed is.
Nee ik hoef geen ferro of Cocktail alleen waardering voor wat ik presteer en commentaar op de juiste momenten. Ik weet heus wel wanneer ik een nette proef rij ja of nee. Bij veel slordigheden WIL ik ook geen punt. Maar als een paard braaf zijn proef loopt moet er toch een redelijke waardering.

Waar ik echt van kotste was afgelopenzaterdag in de eerste proef ikkreeg een 2 voor een linksomkeert ?? Waarom omdat ik hem niet toonde. Ik vind het super knap want ik moet die toch rijden anders kom ik niet op de andere hand?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:37

Sluit ik me HELEMAAL BIJ AAN PIPO.

Sommige mensen hebben niet het geld om een verschrikkelijk duur paard te kopen en dure lessen te betalen. Maar hun paard loopt wel netjes een proef misschien geen anky proeven maar wel netjes zonder bokken of steigeren of andere rare dingen. Die mensen moete krijgen wat ze verdienen en niet vergeleken worden met een Anky en de rest.

Zou toich belachelijk zijn dat iedere paard vergeleken wordt met een Bonfire ?? Saaie sport zou het dan worden. Boos! . Ik ga maar snel weer springen Balk is Balk klaar.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:52

Ik heb sinds een paar maanden van iemand anders les. Aangezien ik een heethoofd heb dus ik erg cool moet blijven heb ik dus ook een ristige instructeur nodig die geen druk op mij en me paard zetten. het werkt simpel weg NIET.

Ik merk nu gewoon dat er veeeel zwaardere gejureerd wordt in de L. En als ik naar de proeven kijk kan ik zo al zeggen wie er gaat winnen omdat het vaak mooie inponeerde paarden zijn. Tja is dat wat we nu willen of een paard wat gewoon netjes een proef loopt. Dus geen super mooi paard maar eentje die gewoon doet wat de ruiter aangeeft. Een Z paard wat B loopt pik je er zo uit. Ze lopen hoog opgericht en het wordt nog goed gevonden ook?? De regel dat je paard niet aan de teugel hoeftte lopen in de B bestaat niet meer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:01

De scheiding is erg moeilijk te maken ook bij het springen hoor je die klachten.

Ik heb geen moeite met geen prijs maar ik heb wel moeite mee als ikvergeleken wordt met iemand die Z gereden heeft en nu op een jong paard L rijdt en ook nog dagelijk geld verdient ermee. Als ik wat goeds doe verdien ik eengoed punt doe ik wat verkeerd een slecht punt klaar en niet omdat ik een raar paard heb enz.. of lastig bloed of geen dressuurtype. Ikhoef daarop ook geen extra punten maar gewoon de punten die IK verdien.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:54

Wat ik hier uitlees Zep is dat mensen die voor de lol rijden niet op wedstrijd moeten gaan. Dus als jij een leuke paard je hebt en je rijdt voor de leu wat wedstrijden kan je beter niet gaan want punten boven de 145 zal je toch niet krijgen?? Nou dan denk ik dat het slecht gaat met de nederlandse sport. Dat als je alleen maar een goed paard hebt en les heb van een bekende punten kan halen.

Tuurlijk kan je doortrainen totdat die top is maar vaak heb je ook te maken met het moment van die dag. Ik merk steeds meer op wedstrijden dat mensen rijden om te winnen en perse met punten terug willen komen. Ze kopen dure paarden die ze in een half jaar aan GORT rijden omdat ze zo zo nodige iedere week op wedstrijd willen. Ik rij voor me lol maar wel serieus maar als ik dan zie waartegen ik dan moet rijden ?? Kan ik me indenken dat jury´s contineu in dat hokje zitten te vergelijken wat ervoor of erna komt. Tja dan ga ik ook maar een 12 jarige Ex Z paard kopen omdat ik zo nodig moet winnen ??

Ik weet dat mijn paard op dit moment niet niet helemaal top is maar we zijn op weg. Als hij 2 proeven loopt zonder rare dingen denk ik dat je naar behoren moet jureren. Ik had een goed gevoel en was tevreden jammer geen punt maar ja IK was tevreden en ik denk dat dat het belangrijkste is. Hij deed zijn best en had super veel inzet zonder dat hij TE heet werd. Ik kan na me proef heus wel zeggen waar het mis ging en dat ik daar dan geen voldoende voor krijg ja of nee. Maar dingen je vorig jaar een 5 voor kreeg worden nu dikke 4en gegeven. Dit valt me al een tijd op niet alleen bij mij maar ook bij andere combinaties. Jury´s zijn strenger dan vorig jaar. Vorig jaar kon je een bokje nog veroorloven NU krijg je een 2 of 3 en geen winstpunt ook al is de rest SUPER. Maar ja als je een par dhebt op bonfire of ferro lijkt krijg je hem wel ???

Je moet ergens beginnen kan me thuis wel doodtrainen maar op wedstrijd gaan is ook een ervaring dat moet je ook leren. Leren rijden met lef en stress dingen op lossen op DAT moment zonder dat je nog even terug kan. Proefjes oefenen huis in de bak is anders dan op wedstrijd ook met rare dingen om je heen.

Wat willen we in nederland ?? dat je allemaal Anky´s ziet in de B.
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 10-06-02 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:05

Runningkawa helaas heb ik afgelopen weekend weer zo´n combinatie zien winnen door een bok en flink wat verzet ?? Maar ja wat een paard wat heeeel wat meer had gedaan als wat hij liet zien. Schandalig dat DIE wint.

Helaas de jury zit er en ziet een mooi paard de rest helaas niet.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 18:36

Maar toch Zep vind ik het raar als ik iedere keer weer zie dat mensen met een mooi paard een bok maken en toch winnen ?? Ik heb niet het geluk gehad dat pappie en mammie alles voor me betaalde en me een duur paard en de rest kon kopen nee moet het allemaal zelf doen. Ik les en train hard met hem. En toen ik nog de oude L proeven reed scoorde ik hoger als nu?? met hetzelfde paard. Begin me dan toch hard af te vragen dat we op dit moment iedereen aan het demotiveren zijn voor de dressuursport. Schijnbaar mag je alleen maar meedoen in de wedstrijdsport als je een 2de anky wil worden? Nou dan denk ik dat de slager het druk gaat krijgen. Zeer slechte zaak.

Ik rij voor de leut ikheb er lol in en ik train hard ik weet dat ik geen paard heb voor dikke punten en dat ik een extra beentje voor moet zetten voor die winstpunten. Dat weet ik en ik geef dat niet op. Alleen heb ik bij de laatste paar wedsrtrijden en vooral afgelopen weekend het gevoel van WAT WILLEN JULLIE ZIEN?? Ik heb bij de hele L gezien de mensen die zondag startte startte ook zaterdag en heb redelijk wat gezien. Ik zie paarden lopen met verkeerde buigingen, kantelen en te diep en toch pakken die punten ? Denk dat ik maar weer op die manier ga trainen want schijnbaar mag dat?
Ik wil me paard niet te diep laten lopen ook al wil hij dat graag. Nee hij moet fijn en los zijn en makkelijk door de wending enz... schijnbaar haal ik dat niet tegen die andere paarden dus dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe. Ik weet dat zodra ik meer kan doorzitten meer voordelen daarom haalde ik in de oude L proeven ook meer punten dan nu in de L1. Ik kan hem dan meer verzamelen en dan loopt hij gewoon beter. Zodra ik in de L1 proeven moet doorzitten heb ik gewoon 7s.
Ik weet waar me zwakke punten zitten en daar train ik op maar wat ik frusterend vind is dat je aan het einde van je proef wel allemaal hoge cijfers krijgt voor het rijden inhet algemeen en effect van de hulpen ??
Meestel zit ik daar wel op een 6 of 7?? Geef dan daar ook een 4 of 5 voor want dan weet je dat. Nee omdat het een paar onderdelen zijn waar je een 4 of 5 op scoort en daardoor net geen WP haalt.

Nogmaals ik heb geen problemen mee dat iklage punten haal als ik het verdien als ik ontevreden de ring uit kom. maarafgelopen zondag liep hij lekker en braaf en toen vielen me punten idd erg tegen en vooral als je dan kijkt op de laatste onderdelen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 19:38

Idd ik bedoel de paarden die duidelijk meer hebben gedaan paarden die bijna automatisch wijken enz..

Tja ik weet waar me knelpunten zitten helaas en die vind ik op zich ook wel terug in me proeven. Het zijn er meestel maar 2 of 3 (wijken ivm lichtrijden) De middendraf is af en toe ook een probleem maar ja afgelopen wekend hadik daar abdsoluut GEEN onvoldoende voor want hij ging ook goed.

Ik train hard en ook proefgericht en vaak gaat het dan ook goed alleen tja dressuurproeven rijden is toch wel een kunst. Ik heb minder problemen met een springparcours dan met een dressuur proef. Waarom doe ik het nog?? Omdat ik weet dat we het wel kunnen en dathet makkelijker wordt in de L2. De M oefeningen pakt hij thuis goed op en krijgt er steeds meer plezier in enik ook. Maar ja de proef is toch wel anders ik span en hij dus ook en laat me dan een beetje in de steek.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:04

Kijk als je paard slecht in de mond is en daardoor tegen de hand loopt dan krijg je idd slechte punten. Lijkt me heel terecht. Dat is iets waar je aan moet werken en in je proef kost dat punten.

Wat ik merendeel wil zeggen is dat je paarden hebt met flitsende bewegingen van nature. Dus sterk achterbeen mooi front enz.. en paarden die dat niet hebben. Want ik nu gewoon merk is dat de mensen met de mindere paarden een fout maken gelijk flink afgestraft worden met een 2-4 en dat de flitsende paarden wel een 5je krijgen omdat ze weten dat ze het wel kunnen ???? Sorry je moet het op dat moment in de ring laten zien laat je het niet zien slecht punt klaar.

Iedereen moet beoordeelt worden op wat er op dat moment in de proef gebeurt. Ik heb geen moeite mee met een slecht cijfer als ik wat fout doe maar het moet wel terecht zijn en niet omdat het geen dressuurkrack is. Plus dat ik gewoon baal van het feit dat ik onderaan wel goede cijfers krijg voor rijden en hulpen?? Daarmaast is het neer te zetten commentaar ook belangrijk en die is vaak te weinig en onduidelijk wat heb je er dan aan??

Ik heb vaak genoeg geschreven bij jury´s en idd combinaties gezien die hard moeten trekken om iets goed te doen. Die betreffende jury zag dat en hield er toch rekening mee vaak omdat de basis dan wel goed was maar het paard net wat beweging tekort kwam. Ze kreeg dan geen flinke voldoende maar ook geen onvoldoende.

Ik heb gisteren een L2 proef geoefend puur even voor mezelf. Daarin moet je veel doorzitten ik merk daarin dat mijn paard zich beter voelt en ik ook. Ik kan hem meer verzamelen en hij kan zich minder snel sterk en lang maken. We kunnen het wel maar het kost tijd. Ik hoop die ene punt snel te kunnen pakken om dus door te stromen. Ik weet dat ik dan in de L2 niet snel veel punten zal pakken maar ik weet wel dat hij daar beter tot zijn recht komt. De oefeningen zitten sneller achter elkaar en hij en ook ik blijven meer attent en geconcenteerd. Zelfs een middendraf doorzittend gaat beter dan met lichtrijden. Dus wie weet waar we ooit stranden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 10:11

Desiree schreef:
Er zijn wat oudere juryleden die nog aan de oude normen vasthouden. ANderen zweven er misschien wat tussen.


Klopt die had ik dus zaterdag. Bij die man mag je een foutje maken hij straft je dan niet gelijk met een 4 af. Leys kwam namelijk in verzet (slangenvolte 3 bogen) even en ik loste het op dat moment schijnbaar goed op waardoor de oefening toch nog redelijk netjes afsloot. Ik kreeg een 6 omdat hij in verzet kwam MAAR als commentaar: verzet daarna goed (was in de eerste bocht).Daar heb je wat aan. Ik weet zeker als ik een andere had dat ik dan een 4 had.

Die man jureerde duidelijk naar de combinatie en niet naar wat het paard ervoor of erna deed.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:18

Zep schreef:
Op die manier vind ik het dus onterecht als een jury een beperkt paard voor een onvoldoende oefening een voldoende geeft "want het paard kan nu eenmaal niet veel beter". Dan zou een spectaculair paard dat niet alles uit de kast haalt zeker een onvoldoende moeten krijgen 'want het paard kan toch veel beter" en daar gaat het toch niet om?


Nee zo bedoel ik het niet .

Als een jury een middendraf wil zien moet hij die kunnen geven dus verruiming nu zal het ene paard makkelijk en beter kunen verruimen van nature als de andere ?? Maar we hebben allemaal het ideaal beeld voor ons van een middendraf en ik denk dat veel paarden dat niet halen. Dat betekend dus dat als een paard niet spectaculair is geen voldoende haalt. Ik heb dan zoiest als het paard verruimt en het goed aan de hulpen doet zonder verzet er een voldoende in moet kunnen zitten vooral als het een paard betreft die wat simpeler in de beweging is. Nee we willen allemaal bonfires in de ring hebben ????

Het paard moet goed aan de hulpen zijn en moet reageren en ontspannen blijven dat als het paard geen super dressuurcrack is toch een goed punt verdient. En dat is wat er nu niet gebeurt op dit moment. Je moet echt mazzel hebben wil je met een beetje simpel paard een puntje pakken. Ik spreek dan voornamelijk in de L in de B haal je dan makkelijk een punt.

Sorry ik rij nu al heel wat jaren wedstrijden maar zo laag dat er de laatste tijd gejuryeerd wordt heb ik nog nooit meegmaakt. En dat is niet om mezelf maar ook als ik om me heen kijk. Fouten worden wel heel hard afgestraft en dan kan je wel zeggen dat het niveau laag is misschien is dat ook wel zo. Maar ik vind het verschil tussen een simpeler paard en een speculair paard nu wel heel erg groot worden. Dit werkt ook demotiverend voor de dressuursport een zeer slecht teken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:11

Tuurlijk moet hij wel aan de richtlijnen voldoen ?.

Maar wat zijn dan die richtlijnen het ene paard heeft nu eenmaal meer ruimte in het voorbeen qua bouw als de andere. Hoe jureer jij dat dan als je ziet dat het paard wel verruimt maar gewoon niet meer kan qua lichaamsbouw enz...

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:42

Klopt desiree wat je zegt maar helaas merk ik vaak dat als en paard er mooi uitziet dus maar niet echt lekker door zijn lijft loopt en in de B te hoog opgericht wel vette punten pakt ?? Iets klopt er niet?

Ik zie veel liever het paard van me stalgenoot niet super luxe loopt braaf beweegt goed en doet de oefeningen netjes. Zij zit netjes en paard loopt lekker ontspannen. Die rijd dus in een weekend 4 winstpunten in het B. Paard loopt gewoon correct en maakt af en toe een klein foutje. Ik vraag me dus af wat ze gaat doen in L1 want dat kan je de winstpunt kostenin de L1.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 20:24

LAURA:
in de B scoorde ik met mijn springpaard ook erg goed had altijd wel een punt. In het begin van de L1 had ik ook altijd wel een punt in de 2de proef. Dus ik wil wel eens zien wat JIJ presteert in de L1?? En vooral een paard wat jacht loopt moet dressuurmatig toch wel een proef kunnen lopen anders moet die eigenaar zich diep gaan schamen.

Nee Zep ik spreek je daarin niet tegen omdat ik zelf hard genoeg getraind om het wat meer opgericht te krijgen voor de L1 omdat ik weet dat ze dat graag in de B zien maar niet in de L1. Dat doet hij nu ook braaf en blijft daar mooi lopen. Het probleem is dat hij lang is en daarom met bv het wijken met lichtrijden zich er makkelijk uitdrukt. Ik weet dat en ik train er hard voor thuis om dat wel te laten lukken. En idd zoals Lovely zegt thuis lukt het wel alleen in de proef is hij me net te snel af. Ik rij geconcenteerd de wending en weg is hij. Zodra ik ga doorzitten kan ik hem sluiten en meer opvangen met mijn zit waardoor hij niet weg kan. Ik ga dus vanaf nu bij het wijken doorzitten jammer wat de jury dan denkt maar hiervan wordt ik ook niet blij.
Thui sgaat het trainen echt lekker alleen in de proef wil het nog wel eens misgaan om daar doorheen te komen moet ik het gewoon veel doen. Ik kan thuis wel braaf doortrainen maar daar schiet ik niet mee op. Hartstikke leuk als mensen die L rijden de Z oefeningen kunnen maar in de proef geldt het niet thuis tijdens de les.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:08

Laura schreef:
Uhm... ik weet niet of je enig verstand hebt van jachten? Blijkbaar niet. Een jachtpaard heeft hele andere vereisten dan een dressuuraard. Tuurlijk is een dressuurmatige ondergrond altijd een pluspunt, maar een jachtpaard moet vnl op zijn eigen benen kunnen lopen, conditie hebben, een goede galop, een stuur en een rem. That's about it. Maar maakt niet uit hoor Haha!


Dan is jacht rijden gewoon dom scheurwerk?? Nou het lijkt me ook dat je afstanden moet inzien en je galop daarom moet vergroten of verkleinen dus betekende dat je je paard dressuurmating onder controle moet hebben of is het gewoon dom trekwerk. Waarom denk je dat je eerste een wintspunt moet hebben voordat je mag gaan springen Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 22:35

Zep schreef:
Okee, je hebt de kern van wat ik opschreef over beter voorbereid je proeven ingaan dus totaal niet meegekregen...
Maar goed, eigenlijk ging dit topic daar niet over. Dit topic ging over gefrustreerd de ring uitkomen. Ik ben er van overtuigd dat je lol op concours, en of je nou voor de prijzen gaat of niet,
alles
te maken met je eigen instelling. Lovely brengt dat heel mooi onder woorden.

Als ik sommige mensen op concours gefrustreerd zie doen en zie/hoor afgeven op de jury, hun paard, hun trainer, hun ouders, Grand Prix ruiters, goede paarden... als je al die energie nou eens in je eigen proeven steekt... sinds ik dat ontdekt heb is wedstrijd rijden ineens een stuk leuker geworden en zijn mijn resultaten enorm de lucht in geschoten!
Jij bent de enige die invloed heeft op je eigen resultaten.


Tja wat is beter voorbereid?? Ik rij pas sinds 3 jaar landelijk en moet het allemaal zelf doen en betalen. Ik heb geen pony verleden waar ik iedere week op concours ging met pappie en mammie. Het is er bij mij niet op jonge leeftijd ingerammeld door een dure instructeur. Ik heb les ik train hard genoeg doe me oefeningen enz.. thuis gaat het goed alleen moet ik gewoon het meer DOEN om meer zelfverzekerd te zijn in me proeven.
Ik heb dressuur nooit echt leuk gevonden maar om verder te komen met springen heb ik het nodig. MAAR ik doe het wel met een goede inzet anders heeft het geen zin. Ik rij geconcentreerd er kan een bom naast me afgaan ik hoor alleen me voorlezer helaas ziet Leys wel alles.

Wees blij dat ik weet waar het fout gaat en dat ik dat op ook wel accepteer. Maar idd waar het in dit topic omging is dat de jury's op dit moment een stuk strenger zijn dan een jaar geleden. Sorry of dat nu ligt aan de kwaliteit of de splitsing maar als ik me proeven naast elkaar leg weet ik genoeg.

Daarnaast heb ik een verschrikkelijke heet hoofd die alles met 300% inzet doet en dat is vaak nadelig in je proef Verdrietig . Met doorzitten kan ik hem gewoon fijner en beter rijden hij komt dan gewoon meer tot zijn recht. Ik hoef ook niet gelijk WP te rijden in de L2 alleen dat hij beter gaat luisteren naar mij. Ik rij de L2 helemaal uit omdat de M nog wel ff weg is. Ik was de oude L proeven klaar en daar reed ik onderling altijd goede punten mee. Helaas zijn die er nu niet meer.
Mijn doel is voornamelijk hem zo dressuur matig top te krijgen voor het springen en daarom moet ik gewoon proeven rijden zodat het ook in de springring beter gaat. Wees blij dat ik dat inzie en doe. Want bij het springen in de B en L zie je echt een hoooooop puin.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 09:40

[quote="Desiree]ben ik toch met wjerdo eens. Ik kan zelf ook best aardig beoordelen, en ik zag laatst de proef van een vriendin in het L1. Ze liep met dat paard een betere proef dan ze ooit had gedaan, en toch had ze net geen wp. Dat komt omdat die jury geen wp durfde te geven, bleek achteraf in die ring. Ja, waar is zo iemand mee bezig?[/quote]

Jaa Desiree dat bedoel ik nu....

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:41

Ik lees ie tips ook wel en ik doe er heus wel wat mee dat is het niet. En ten 2de ik schuif niet alles af op me paard. Wat ik wel weet is dat het tijdens de lessen allemaal goed gaat en alleen in de proef er vaak niet goed uitkomt tja zo werkt dat helaas. Ik accepteer dat ook wel. Maar nog steeds heb ik geen antwoord op het feit dat de jury´s nu strenger zijn dan vorige jaar??? Dat heeft verder niets met mij te maken.

Ik ben wat dat betreft een stresskip met dressuur ik heb er moeite mee. Niet om me te concenteren maar om hem er goed te bij te houden. Het is geen makkelijk paard. Dat weten mijn instructeurs al jaren. Jullie hebben er nog niet opgezeten dus is het gewoon lastig oordelen vanaf een afstand. Zelf Kim/Nimber zij dat hij wel makkelijk loopt maar dat je flink moet werken om hem daar te houden. Daarom weet ik dat de L2 met doorzitten gewoon beter gaat dan nu. Ik baal als het lekker gaat en je tevreden de proef uitkomt en je krijgt een bladje met 150 punten met weinig tot GEEN commentaar. Ik reageer dat niet af op me paard omdat hij er ook hard voor werkt. Er staan een hoop goede cijfers op maar net die kleine dingen die me het niet opleveren.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:55

Nee deze fouten hebben we nu eenmaal last van dat zijn niet onze sterke punten en ook vorig jaar had hij die. Zoals ik al zei trainen we daar hard op maar moet uitkijken dat het geen frustratie punt wordt in de les. 5 meter wijken lichtrijdend blijft nu eenmaal een rot punt voor ons. Terwijl 10 meter doorzitten wel lukt misschien geen 10 maar wel beter dan die 3 of 4 die ik nu heb?. Alleen merkte ik dat ik een jaar gelden toen wel een beter cijfer kreeg. Tja een compleet foutloze proef zou wel raar zijn.

Ik zeg het niet om mezelf maar omdat ik het heel erg om me heen zie bij andere mensen. Zou een beetje erg dom zijn als ik dat alleen uit eigen oogpunt zou zeggen. Nee ik merk het als algemene iets de laatste paar maanden. Want ook toen leys kreupel was zag ikmensen met punten terugkomen van ????? Die normaal veel hoger zaten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:21

obsession schreef:
En Pris ik vind je inderdaad reel en je geeft absoluut negrens je paard overal de schuld van. Ik ken t precies. Ik ben zeer geconcentreerd bezig en hoor ook weinig anders al de voorlezer... Maar obses ziet alles! Echt waar en meteen issie afgeleid!
Laats was ik op concours en toen lag mijn ring achter een hele hoge heg. En achter die heg liep een snurkend paard die later het losrijdterrein opkwam lopen, nou meneer was meteen helemaal afgeleid, lette niet meer op mij, kop erop , hals erop en jessica kon t vergeten!


Tja om die dingen hem te leren moet ik toch gewoon starten. Thuis kent hij alles wel. Hij weet wat er allemaa gebeurt om hem heen. Behalve als de hengsten naar buiten komen kan hij over de zeik gaan.

Bij de ene combinatie werkt het door veel thuis te trainen en de andere om gewoon te starten en ritme te krijgen. Bij mij is dus het laatste ikkan dan meer ontspannen waardoor het me gewoon beter afgaat. Alleen is het nadeel dat hij dan de proeven kent en me in veel dingen VOOR is. Tja Zep kan jij weer een makkelijk antwoord op geven maar ja mij lukt dat dat op dat moment niet. Met gewoon lessen lukt het wel omdat je dan toch rustiger ben dan in een proef. Ik ben geen geweldige ruiter zoals jij misschien wel bent.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:14

Idd Pipo en dan toch valt het op wedstrijd weer vaak tegen hhii.

Desiree paardje ruilen voor ff????

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:44

Volgens mij wordt hier al 1000x aangegeven dat het aan de ruiter ligt dus ik weet niet meer wat je wilt hoor?? Jij haalt het er de hele tijd bij dat ik en andere jury´s afkraken terwijl dat niet zo is. Ik merk in HET ALGEMEEN LAGERE PUNTEN WORDEN GEGEVEN dus niet alleen bij mij maar ookstalgenoten.

Voor mij werkt het dus wel om gewoon door te starten bij jouw schijnbaar niet. Klaar verschil van mening en MIJN ervaring in MIJN paard. Het is idd wat Pipo zegt thuis is hij redelijk 200% onder controle en gaan de oefeningen goed tot super en op wedstrijd 80%. Schijnbaarligt jouwlat hoger prima die van andere niet. Tja wat moet je dan doen ??? Gewoon doorgaan totdat het wel lukt en niet bij de pakken neerzitten.

Dit topic ging over het algemene beeld waar jury´s nu hebben en punten die er op dit moemtn worden gegeven en niet om iemand even de grond in te boren en de motivatie weg te halen Verward . Voel me nu erg aangevallen op dit moment en dan vooral omdat je me nog nooit hebt zien rijden op MIJN paard en ook nog nooit een proef. Of iemand moet via via lopen zeiken dat zou niet echt terecht zijn.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:08

Ik denk dat ik eerder TE kritsisch kijk naar mezelf. Ben eigenlijk nooit tevreden dat kunnen mijn instructeurs wel beamen. Ik had alleen afgelopen weekend goed geveol over me 2 laatste proeven en kreeg een nare smaak bij me punten. Jammer dat het deze keer niet op band staat.

Het is puur dat ik vorige jaar met dezelfde proeven gewoon beter scoorde dan nu terwijl hij toen slechter liep?? Hij liep verkeerd in de hals met minder rug enz.. schijnbaar zien ze dat liever. Vooral als ik kijk naar me videobanden. Oke ik snap de jury´s niet meer en dat is de reden van dit topic?? Vooral als ik al die paarden zie lopen met verkeerde buigingen en te diep lopen en een vette punt pakken?. Terwijl ik druk bezig ben dat te voorkomen ?HELP DENK IK DAN IS DAT HET NIVEAU.

Ik kijk naar andere om te leren en te zien schijnbaar moet je dat niet meer doen want je schrikt je rot.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:20

Tja verbeteren kan altijd zelf anky leert nog iedere dag. Ik merk altijd aan me intructeurs dat ik eigenlijk nooit tevreden ben dat ik altijd meer en beter wilbij mezelf. Misschien merk je dat meer als ik rijd en les hen dan als je me zo spreekt.

Maare kom een keer langs en voel hem eens hoe makkelijk hij het me zo moeilijk maakt met dressuur. Hoe hij me vaak op het verkeerde been zet. Ik moet dat wel oplossen met eigenlijk weinig ervaring die ik heb. nee geef niet op daar ben ik nu te ver voor en ik denk dat we het wel kunnen alleen komt het gewoon niet uit de verf in de L1 zoals ik het wil en de jury ook.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:00

Sorry ik zoek de schuld niet buiten mezelf?? Zeg vaak genoeg dat het me niet lukt?.

Tja dat verhaal van de jury´s is heel wat anders dan wat ik zelf vind van me gereden proeven. Ik had zaterdag geen punt verdient allebei niet vond ik ?/ Jury vond het wel in de 2de proef. Zondag ging hij super over 2 proeven (op wat foutjes na die zat. erger waren??) en geen punt en ik was teleurgesteld mag dat?? Als ik bv 153/154 had gekregen had ik er meer vrede mee? Waar WE over vielen dat ze gewoon ERG laag waren. Dus zeg ik het weer uit ALGEMEEN beeld en niet om ze af te kraken.

Dus IK EN MEDESTALGENOTEN vinden dat er in de L zwaargejureerd wordt. Heeft dus niet met mezelf te maken het is het algemene gevoel nu? En dat is gewoon raar en zoek ik een verklaring voor of dat nu bij mezelf is of in de proef ik zoek overal. Anders neem ik me proeven niet mee naar me les en lopen hem door??. Jij loopt het merendeel naar mij te wijzen en dat vind ik wat banketstaaf. Terwijl er misschien een algehele tendens is in Nederland dat de mensen lager in de L moeten blijven dus voorzichtiger met punten moeten zijn?? Ik vraag me dus af of dat zo is. Als dat zo is moet ik dus nog harder trainen dan ik nu al doe en ik vraag me af of dat ten goede is van het paard en mezelf.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers