Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: Dyonne, Apple, Coby, petraaken, SayaJones, A_nouk, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:09

Ik vind jury's ook ontiechelijk streng! Ik heb nu 6 proefjes L1 getstart waarvan er 3 zeker een wp waard waren maar ik kreeg m gewoon niet!
Jury's zijn volgens mij echt een stuk strengen.
Volgens mijn instrutrice komt het mede doordat jury's teveel van mij en mn paard verwachten. Obsess is gewoon bloedmooi en dat ziet de jury ook, ze verachten misschien wel teveel! Ik heb iig nog nooit een punt gehaald omdat ik zgn een goed mooi paard heb met een mooi papier!
Ik word juist naar mijn idee extra hard gestraft voor kleine foutjes!
Ik weet wel dat obsess en ik niet zo lekker gaan maar dat komt omdat obs zo gespannen is. Hij krijgt daar nu druppels voor en ik hoop dat ie zich nu wat meer kan ontspannen.Hij heeft nu zo ontzettende last van zn rug waarschijnlijk doordat ie zich zo spant! Dus we moeten eerst naar die ontspanning toe en dat kan mede door veel op concours gaan beter worden.

En Pris ik vind je inderdaad reel en je geeft absoluut negrens je paard overal de schuld van. Ik ken t precies. Ik ben zeer geconcentreerd bezig en hoor ook weinig anders al de voorlezer... Maar obses ziet alles! Echt waar en meteen issie afgeleid!
Laats was ik op concours en toen lag mijn ring achter een hele hoge heg. En achter die heg liep een snurkend paard die later het losrijdterrein opkwam lopen, nou meneer was meteen helemaal afgeleid, lette niet meer op mij, kop erop , hals erop en jessica kon t vergeten!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 10:11

Lisette"]
[quote="Zep"][quote="Prisca schreef:
Wat ik wel weet is dat het tijdens de lessen allemaal goed gaat en alleen in de proef er vaak niet goed uitkomt tja zo werkt dat helaas.

Dan moet je er actief iets aan gaan doen, ipv gefrustreerd te gaan zitten doen over jury-complotten en paarden die mooier zijn dan de jouwe, zoals je in dit topic aan het doen bent!!

En nee, voor zover ik gemerkt heb zijn de jury's niet strenger geworden. Als je goed genoeg rijdt krijg je over de hele linie bezien ├ęcht je punten wel. Dat was vorig jaar zo, en dat is nog steeds zo. Toch nog maar een beetje beter oefenen dus...
[/quote]

Sorrie hoor Zep maar ik vind dat je het wel erg hard stelt.

Ik heb zelf een paard dat super loopt tijdens het oefenen maar in de ring gespannen is. Ik heb geprobeerd om hem echt te tonen nou vergeet het maar dan heb ik niks meer te vertellen. Jammer dan dan maar een flauw proefje. Ik hoop dat het komt maar dat zal de ervaring leren.

Maar ik ben wel van mening dat als je de onderdelen juist rijdt en gewoon een nette proef rijdt je toch je punten hoort te krijgen.

En het is sowieso moeilijk te oordelen over iemands kunnen als je ze nooit in actie hebt gezien!
[/quote]

En ik heb weer hetzelfde als jou! In de training een superpaard maar op concours gewoon een bommetje! Zo gespannen en niet meer aan te rijden. Obsess krijgt nu nervelet om te kijken of dat zn spanning een beetje weg kan nemen maar verder is t enige dat je doen kan gewoon vaak op concours gaan en ervaring op doen!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:43

Ik herken ook veel in het verhaal van kawa en pris! Obsess word ook snel boos en beledigd! Ik rijd hem dan meestal ook in een volte. Iig voorwaarts oplossen, boos worden heeft geen enkele zin! Hij veranderd dan ook in een gevaarlijke gek! Als ik heel boos doe als ie er weer eens uitnaait dan rijd ik hem naar voren en doe alsof er niks aan de hand is.
Hij wil juist dat ik boos word dan heeft ie weer een reden om te gaan lopen klooien!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 20:00

runningkawa schreef:
Haha , ja dat boos worden willen ze juist.
Als hij dan weer eens onder me aan het stuiteren was, ging ik alleen zwaar zitten en soms ook nog wat zitten zingen.
Dan zag je hem balen Haha!

Maar dat is offtopic geloof ik Haha!

inderdaad dat kunnen ze echt niet hebben als je het negeert! maare volgens mij is het hele topic off-topic inmiddels!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie