Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 12:03

Nou dan ook maar goed nieuws over jury's. Afgelopen zondag was ik aan het praten met een jury. En zei verbaasde zich over het lage niveau van de L1 en L2 ruiters. Daarentegen in de B had zie iemand 1e geplaatst die volgens haar niks speciaals liet zien maar waar ook de gehele proef geen fout aan te ontdekken was. Perfect toch zo moeten we meer jury's hebben.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 13:30

Fitzroy schreef:
Sorry Pris, maar dat ben ik niet met je eens. Er zijn gewoon richtlijnen hoe een goede middendraf eruit moet zien. Als jouw paard dus maar weinig verruiming laat zien, kun je daar als jurylid niet omdat het paard het niet kan een goed cijfer voor geven.

Hier ben ik het mee eens. Maar ik heb een keer een proef gereden waarin ik een hele goede middendraf heb gereden. Volgens veel omstanders waaronder mijn instructrice die Intermediar heeft gereden en er wel iets verstand van heeft en niet snel tevreden is. Wat kreeg ik een 5 met als opmerking verzet. mmmm wat wordt dan verstaan onder verzet dat?? Hij deed zijn hoofd niet omhoog bokte niet (hij bokt nooit dus dat kan het niet zijn) misschien ging zijn staartje wel wat omhoog. Dus als dat verzet is.... Maar het leukst is voor die proef die heel netjes was kreeg ik 147 punten. En de keer daarop reed ik bagger, oke snelste tijd maar dat geldt niet Haha! Voor een gebroken lijn 2 meter had ik een 6 en mijn vrije stap, vrolijk dribbelend uit de ring ook een 6. Tja wat wil een jury dan zien. Ik had niet meer dan 135 verdient en dan 143 punten........

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:03

Zep"]
[quote="Prisca schreef:
Wat ik wel weet is dat het tijdens de lessen allemaal goed gaat en alleen in de proef er vaak niet goed uitkomt tja zo werkt dat helaas.

Dan moet je er actief iets aan gaan doen, ipv gefrustreerd te gaan zitten doen over jury-complotten en paarden die mooier zijn dan de jouwe, zoals je in dit topic aan het doen bent!!

En nee, voor zover ik gemerkt heb zijn de jury's niet strenger geworden. Als je goed genoeg rijdt krijg je over de hele linie bezien ├ęcht je punten wel. Dat was vorig jaar zo, en dat is nog steeds zo. Toch nog maar een beetje beter oefenen dus...
[/quote]

Sorrie hoor Zep maar ik vind dat je het wel erg hard stelt.

Ik heb zelf een paard dat super loopt tijdens het oefenen maar in de ring gespannen is. Ik heb geprobeerd om hem echt te tonen nou vergeet het maar dan heb ik niks meer te vertellen. Jammer dan dan maar een flauw proefje. Ik hoop dat het komt maar dat zal de ervaring leren.

Maar ik ben wel van mening dat als je de onderdelen juist rijdt en gewoon een nette proef rijdt je toch je punten hoort te krijgen.

En het is sowieso moeilijk te oordelen over iemands kunnen als je ze nooit in actie hebt gezien!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 09:19

Als Barbiano iets heel moeilijk vindt wordt hij superheet. Maar hij is tegelijkertijd zo braaf dat hij alleen maar gaat dribbelen. Elk ander paard had waarschijnlijk gesteigerd of gebokt maar meneer is in dat geval echt fantastisch. Hij voelt wel alsof hij elk moment kan ontploffen maar doet het nooit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie