4 proeven in 1 weekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

4 proeven in 1 weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 11:35

4 Proeven in 1 weekend, als ik sommige berichten lees is dat heel normaal. Persoonlijk zou ik dit nooit doen. Het lijkt me ook zwaar en saai worden voor je paard. Ik vraag me gewoon af waarom dit gedaan wordt. Het lijkt me voor de winstpunten. Des te vaker je start des te eerder je de winstpunten voor de overgang hebt. Ik ben heel benieuwd in jullie mening hierover.



Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 14:59

celano schreef:
Zie het onderschrift van Prisca!

Vier proeven is 4 x 7(?) minuten is 28 minuten per weekend. Plus een beetje losrijden. En het zijn geen loodzware Grad prix-proeven die de meeste van ons rijden! Ik heb er dus absoluut geen probleem mee.


Vroeger vroeger vroeger.... we hebben de paarden op dit moment niet omdat we ze nodig hebben voor het werk maar voor onze lol! Vorige week kwam de ostheopaat langs voor mijn paard en die vroeg mij hoe vaak ik reed. Nou 6 keer per week, toen vroeg hij aan mij of ik dan ook 6 dagen per week werk. Mmmm wel iets om over na te denken.

Ja 4 x 7 minuten is 28 minuten en het inrijden (een beetje??) en het staan op de trailer etc. Tel dat ook eens mee. Telt allemaal aan hoor!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 15:27

Prisca schreef:
Een goede instructeur zal heus wel ingrijpen als blijkt dat een paard het niet aankan want die zal merken in de lessen dat het paard terug valt.

Tja je doet er gewoon weinig aan als mensen het willen hou je ze niet tegen ?? Helaas is het dier de klos.


Helaas heeft niet elke instructeur/trice dat door. Je hebt gelijk dat elk paard anders is en iets anders nodig heeft. Maar ik heb soms het idee dat mensen zo graag naar een hogere klasse willen dat ze maar zoveel mogelijk wedstrijden rijden zonder aan het paard te denken. Misschien ben ik wel te zuinig op mijn paard. Knipoog

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 15:50

15happy16 schreef:
Ik rijd maar heel wewinig wedstrijden omdat ik op een manege rijd maar daar organiseren ze ongeveer 4 keer in de winter op een zondag een wedstrijd. Dan hebben ze 2 categorien. De groep die ze B noemen maar waar ze een proefje rijden zonder gallop en een L groep waar je proef B 12 rijd of zo. Op zo'n dag lopen de meeste pony's ook best veel mee. Dan lopen ze 2 keer bij de B en 2 keer bij de L dus ook 4 keer. Ze zijn dan ook wel redelijk moe maar dan krijgen ze eten en rust en dan zijn ze weer tevreden (denk ik in ieder geval) Is er iemand die vind dat dit zielig is?? Ik vind het wel kunnen in ieder geval. Het zijn geen super zware proeven.


Manegepony's heb je het denk ik over. Mijn mening geen erger lot dan manegepaard/pony zijn. Hoe goed ze het ook hebben elke keer een ander die op die paarden zit te butsen en te trekken. Dus ja dit vind ik sowieso zielig!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 16:02

Ik sta met mijn paard op een manege waar ze totaal niet slecht zijn voor de paarden/pony's. Maar iedereen rijdt erop beginners en gevorderden ben eens eerlijk dat kan nooit fijn zijn voor een pony/paard. En er is misschien wel een verschil tussen wat jij redelijk rijden vindt en ik redelijk rijden vind. Ik weet dat de meesten het niet zo bedoelen maar je kan van een beginner niet verwachten dat die niet hobbelt op zijn paard of trekt in de mond. En ja mensen met eigen paarden zijn ook niet altijd even subtiel. Simpelweg manegepaarden zijn werkpaarden en zo worden ze door de meesten ook gebruikt.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 13:31

Pipo schreef:
Bij het ene paard kun je het wel doen, en bij het andere paard niet. Luister naar je paard die geeft vanzelf aan wanneer het teveel word.


Hier ben ik het zeker mee eens, alleen heb ik het idee dat sommige mensen, daarmee bedoel ik niet degene die veel ervaring hebben, zoveel mogelijk proeven rijden om maar over te kunnen gaan naar een volgende klasse. En juist die mensen kijken niet naar hun paard of voelen bepaalde dingen niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers