Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 18:49

PFFF wat een snert dag !!!

Op de eerste plaats was Renske weer hengstig, maar godzijdank, niet zo erg als normaal Cool
Oke op concour, liep ze lekker met losrijden, werd wel 1001 keer zowat van mijn paard afgereden door een of andere arrogante grrrrrr je weet wel Boos! Zegt ie zo, je moet achterom kijken, ja hallo, die idioot knalt tegen mijn knol aan, dus wettelijk Lachen is Hij aansprakelijk *LOL* Dus ik zeg, Pff zeur niet ik heb geen spiegels op mijn paard.

De proef in, ze liep lekker tot de eerste gallop, pakte die ezel weer het bit vast, en wilde er tussen uit knallen, maar ik kreeg haar optijd terug Verdrietig
Verder liep alles op rolletjes, vond haar iets te sloom, maar beter dan te fel Lachen Tot het laaste halthouden, bleef ze niet goed staan 2 passen achterwaars.
JA ik wist dat je dat kon, maar ik vroeg het niet Knipoog

Kwam de ring uit, was best wel pissed, niet eerlijk ging gewoon netjes maar oke, ff afkoelen Scheve mond

Kwam de uitslag om 6 uur !!!! erg laat. ik schrok me echt lam, ik had op zijn minst een WP verwacht want die 2 foutjes !! vergeleken met de rest van de proef.

NOWAY dus 154 JEZUS, de eerste had ook maar 164 Boos! weer laag gejureerd vergeleken met de andere ringen Verdrietig
En dan zie ik dat een meisje die haar paard de hele proef met zijn hoofd op de borst rijdt, geen middendraf en halsstrekken laat zien, 2de wordt !!! Ow dat snap ik dan echt niet Boos!

Ach ja volgende week maar weer proberen.

Groetjes Lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 16:51

Zep schreef:
Go Kawa!

Je moet of gaan springen, of niet zeiken. Als je standaard lage punten haalt zou ik toch eens gaan nadenken of je niet eens beter moet gaan rijden ipv de schuld bij een ander te leggen.

,


Ik doe het ook voor de lol,. maar er is een verschil tussen laag of laag, Laag prima zit ik niet mee, maar dan wel niet iemand hoog die der paard in de knoop rijdt.

EN ja ik hoop nu eenmaal op een WP punt, das 100X meer waard dan 1ste en je paard over 4 jaar de klitse op ! Zoals bij dat meisje.
Laatst bijgewerkt door Waventy op 10-06-02 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 16:58

Verder vind ik het knap dat sommige mensen over mijn rijden kunnen oordelen !. Ik heb de pech dat ik een moeilijk paard heb, een jong paard, maar dat toch voor haar doen ontzettend goed begint te lopen.
Wanneer iedereen zegt dat je op zijn minst een Wp kan verwachten dan ga je dat ook wel verwachten.

Ik heb nu gewoon de pech gehad dat in de ringen (2x) waar ik in gereden heb dat daar gemiddeld 10 punten lager gejureerd werd. En NIEMAND maakt mij wijs de ze de slechte bij de slechte gooien en de goede bij de goede.

bovendien vragen ze in de B geen aan te teugel. Maar wanneer een paard in de krul loopt met zijn hoofd tussen de benen en een sjiek uiterlijk heeft dan krijg je de 8 tens, Heb je een paardje wat er lekker tegen aanloopt zoals het hoort eigelijk in de B en wat een beetje "plomper" is gebouwd, pecht gehad dan heb je voor iets waar de een een 7 voor krijgt, maar totaal verkeerd gereden, en die jouwe heeft dan iets andere gangen werk , niet zo slank,maar toch correct, heb jij een 5 of 6.

En dat is zo jammer.... IK zeik niet, ik vind het alleen jammer ....
Dat mesen die hun paarde de klote op rijden winnen, en de mensen die hun paarden eerlijk rijden het niet krijgen. ( geldt natuurlijk niet voor iedereen he *LOL* )

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 17:02

BTW zep, ik train dressuurmatig omdat ik met haar hoger wil komen.
En er zit een stijgende lijn in, dacht ik zo Lachen
en die 150 ja wat verwacht je met een groen ding wat voor een 4de keer de ring ziet ????????? Daar zal ik zeker nog wel een paar weekjes op blijven. ALs het maar terecht is !!!!

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 21:39

Ik bedoel gewoon zep te zeggen dat....

Iemand die zijn paard mega over de loodlijn heen jaagt, nooit een goed gereden middendraf kan laten zien, en die krijg een 7.
Ik kom dan met mijn "karre"paard, en laat een goed uitgevoerde middendraf zien, maar omdat mijn paard plomper is krijg ik een 5 ipv die 6 of 7. En zeker teld moeilijk paard op concour niet, Maar het is gewoon, dus ik train er wel voor, en ik wilde daar mee zeggen dat ik dus veel bereikt heb ondanks die 2x lage K punten.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 17:17

Nee Laura,

dat bedoelde ik niet, te zeggen, ik zit niet zo met die 150 punten, ze waren niet terecht het hadden er best wat meer mogen zijn. Gewoon een correct gereden proef, die voor het "oog" dus ook in het oog van mijn instructrice zeker een wp had mogen zijn.

Mijn paard loopt netjes nagefelijk, is goed op het been, en verruimd meeeer dan zat, met een middendraf.

Ik heb daarmee gewoon willen zeggen, dat een meisje dat haar paard over de kop rijdt, wel de wp krijgt, terwijl imo een paard dat constant over de kop gereden wordt niet juist gereden wordt.

Omdat het mooier uit ziet, worden de fouten bij haar minder zwaar aangerekend. Dus voor een volte in gallop en paard valt er halverwegen uit, kreef zij een 6 ( niet terecht vind ik )
En ik krijg voor mijn volte die gewoon netjes rond was, maar waar bij ze minder nageefelijk was kreeg ik een 5.

Zep zei dat je de fout eerst bij je zelf moet zoeken, tuurlijk helemaal mee eens, Ik had mijn buitenteugel er onvoldoende bij.


Oke ff to the point. dat met die 150 ging er gewoon om, dat ik niet loopte zeiken wanneer ik 150 rijdt, Maar omdat zep ergens iets zei dat wanneer je constant 150 rijdt er toch wat mis moet zijn, met de training ofzo iets.
Dat was dus mijn antwoord daar op.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:03

Ik kom 1x the gefrusteerd de ring uit, omdat ik het zelf verknald had in de gallop. Normaal gesproken ben ik altijd top te vreden.

Tuurlijk Kawa voor renskes doen zou ik 1ste moeten zijn, zo werkt het NATUURLIJK niet. Maar wanneer iedereen zegt dat het een WP had moeten zijn, dan ga je daar op rekenen, en baal je als een stekker als de jrui dat niet zo vind.

En voor we daar weer wat over krijgen het is een objectieve mening weet ik, Wat de een mooi en goed vind hoeft de ander niet te vinden.
maar een wp was niet verkeerd geplaatst geweest.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:58

Laura dat meisje is een vriendin van mij, en ze zegt precies het zelfde, net zoals haar instructeur, ik zag hoe verbaast zij was dat ze 2de was en dat ze een Wp had.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-02 20:59

ze zei dat ze hem echt niet wat minder rond kon rijden gewoon niet wilde het bit aan te pakken, maar goed ze was wel heel blij, kan ik begrijpen, maar eerlijk vond zij het dus ook niet.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 00:20

idd als als, als ik ook een Z knol onder mijn kont had gehad was ik misschien wel Z maar wat maakt het,.

ik wordt liever M op mijn eigen benen dan dat ik het van een ander heb moeten krijgen.
ACh ja 99.99% ligt de fout bij de ruiter idd, maar je kunt toch mega pissed de ring uit komen, maar dan wel pissed op je zelf niet op op het paard Schijnheilig

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-02 06:24

juist steef, en dan ben je nog afhankelijk van het juryoordeel, wat in de dressuur niet altijd objectief is............................................................
en verder vind ik dat hier niet gezeikt wordt, er is gewoon wat naar voren gebracht, waarvan ik zeker weet dat veel meer mensen met dit probleem te kampen hebben!
en zoals al meer gezegd: Haha! de beste stuurlui staan altijd aan wal he Knipoog

jul.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tine10 en 8 bezoekers