Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 08:01

Ik ken dat, mijn ervaring is dat je een ERGH MOOI paard moet hebben, en GEEN fouten mag maken.
164 pnt, zo hoog heb ik nog niet gehaald, 162 was het hoogste
Achterwaarst bij het halthou8den is nou eenmaal een 3, maar op de borst lopen zou bij mij ook een 3 waard zijn.
Ik krijg soms maar een 6 op mijn stofzuiger tijdnes het halsstrekken, terwijl het eigenlijk altijd gewoon een 9 of 10 waard is, maar die juryleden van tegenwoordig durven nooit hoger dan een 8 aan.
Dus.....
Je bent niet de enige die baalt van het drussuur wereldje. LLang LEVE HET SPRINGEN

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:09

ik rij nou eenmaal op een paard dat dressuur niet leuk vindt, en springen dus wel. Als ik springles heb, dan loopt ze beter dan met dresuurles. Ik ga ook nog wel even door met dressuren, maar ik heb het gewoon niet zo op een jurysport. Ieder zijn mening.
En helaas is het wel zo dat je met een lelijk paard meer je best moet doen dan met een mooi paard die uit zichzelf lekker loopt.
Met springen maakt het niet uit hoe het paard looopt, al heeft het een hanentred, als je maar het parcours rondkomt.
En met een paard met hanetred haal je dus echt nooit een wp in de dressuur. terwijl het een goed paard kan zijn. Ik ken dus ene paard met hanetred dat Z springen is, maar nooit een wp in de dressuur zou halen, dus mijn mening gaat wel een beetje op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:40

daarom dressuur ik ook nog door met het springpaard, heb nu 4 wp uit 9 wedstrijden, maar het is echt geen shower, gewoon correcte maar matig ruime gangen en weinig souplesse.
Ik zie wel hoe ver ik kom, maar ik verbaas mij ook vaak over de punten. Iemand die een Z paard koopt haalt direct wp in de B, geen kunst aan, kan ik ook. Een mooi paard lever punten op, zo kan ik het ook.
Ik moet er met dit paard echt voor vechten, helaas wel.
Ik rij ook nog een paar andere, waaronder een 3-jarige epony, nou die haalt zo een wp.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:28

en het leuke is ook nog als ze op niveau gaan jureren, dat er vele meer mensen in de M komen.
Ook met mindere paarden. Ik heb sinds vorige week privespringles, nou dat is al duur.
En de inschrijvingen, ik kan echt niet elk weekend wedstrijden veroorloven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:55

idd, in de B aan de teugel en wat ik nog leuker vind?? Je kunt met losrijden totaal niet zien of je met een B, een L of een M ruiter te maken hebt, zo wordt er tegenwoordig gereden.
Goed les doet veel, dat weet ik, maar een goede eerlijke jury zorgt er ook voor dat het leuk blijft.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 09:44

En zo'n minder soepel paard rij ik nu ook. Echt waar, ik moet gewoon keihard oefenen om die B uit te komen. Daar komt nog bij dat het paard 6 was, 3 veulens heeft gehad voordat ik haar ingereden heb, en dat ze dus vreseliik lastig nin de mond is, maar ik wil toch ook zo graag naar de M. En het is gewoon zo, als ik een goed gevoel heb over een proef, dan weet ik nog niet waar ik zit met punten.
Ik krijg een 5 op het aangalopperen als ze een halve pas verkeerd springt, en ik corrigeer dat direct. Maar ik krijg diezelfde 5 als het wel goed gaat, of misschien een 6. Nou en dat snap ik niet. Heel vaak staat er niets op m'n protocol en dan heb ik 150-158 punten, maar waar dat verschil inzit?? Ik weet het niet.
in 5 minuten tijd kan m'n houding van een 7 een 5 worden (is al 4 keer voorgekomen) en verzorging van een 8 een 6.
Verder is halsstrekken ook zo'n discutabel onderdeel: de 1 wil een stofzuiger zien, de ander neemt genogen met losse teugels.
M'n verzorgpaard gaat echt diep, blijft constant lopen, zonder op de voorhand te vallen, en toch is het soms een 8 en soms een 6. Terwijl ik zeker weet dat er nooit iemand is die het paard nog verder kan laten halsstrekken. Krijg ik een 8, met de opmerking op het protocol: zo hoort het eruit te zien. Vraag ik mij dan echt af, waarom dan geen 9 of 10?? Maar dat durven ze jury's ook niet aan.
Nee hoor, dit paard is dus niet hetuitgesproken dressuurpaard, en dus moet ik knokken.

Ik rij ook nog een 3-jarige E, die loopt met zoveel souplesse, die zou ik zo tussen de paarden kunnen starten en dan de wp binnenhalen, en dat alleen maar omdat deze merrie betere gangen heeft en meer uitstraling.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 14:58

Zit dat halsstrekken en die overgang maken al in de L1?? in ieder geval vind ik dat niet lastig, wel dat 5 m wijken ipv 10. Dat maakt zo'n verschil.
Lichtrijdend heb je maar de helft van je hulpen ,dus ook maar de helft contact en kans om te corrigeren.
Die oude L-proeven bevielen mij veel beter. gwoon doorzitten, een middengalop op de lange zijde en niet zoiets doms als nu op een volte.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:07

wat hebben die onderlinge wedstrijden ermee te maken??
Dat kun je totaal niet vergelijken.

Doorzitten geeft mij ook meer controle over het paard, vooral met wijken.
krijg je al een onvoldoende als je met terugrijden vanuit het halststrekken ietsje het hooofd omhoog brengt?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:15

ok, die onderlinge, ik dacht onderling zoals op de manege voor mensen ozonder startkaart, en dat is echt iets totaal anders. Vandaar

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers