Winstpunt!!!!!!!! + update

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Winstpunt!!!!!!!! + update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 17:03

jaja, ik heb hem binnen.......de eerste in het Z1 bij de paarden!

Ik ben vanochtend gestart in gieten, de eerste proef (op zand) ging niet zo geweldig - er zaten gewoon te veel fouten in. Een eenvoudige wissel door de draf, een aantal overgangen waarin ze compleet stilviel, niet constant in de zijgangen, dan weer loperig in de galop - gewoon onvoldoende aan de hulpen. Resultaat viel desondanks nog tegen,`162 is toch echt wel heel weinig.

Vervolgens naar de grasbaan gestapt en daar maar meteen gaan rijden, het terrein was daar behoorlijk nat (waar je los mocht rijden, de ring was okay) dus ik kon toch niet echt iets nuttigs doen, direct maar gestart dus. Men bedacht juist op dat moment dat er een paard vlak naast de ring opgezadeld moest gaan worden dus ik voelde de bui al hangen, maar niks aan de hand Haha! (ik heb echt een rare merrie - dat soort dingen zijn normaal uitermate eng). Proefje ging fijn, gewoon het gevoel dat ze liep en dat ik verder niet zo heel veel hoefde te doen. En dan heb je dus ook meteen een veel mooier beeld (best logisch). Ik had zowaar een acht voor een appuyement! De galop was nog niet helemaal naar m'n zin, ik heb moeite om haar daar op druk te houden zodat ze doorspringt en tegelijk rond te houden (en als dat niet lukt gaat er vrij veel de mist in).

Iig, ik ging een half uurtje later kijken of de punten er waren. Ik pakte mijn briefje uit zo'n mandje, stond er 192 punten op! Ik dacht dit kan niet, dit is vast mijn briefje niet.....dus nog een keer gecheckt maar het was echt waar. Ik stond nog een hele tijd eerste, maar op het laatst kwamen er nog twee bij met 194 en 193. Toch nog een derde prijs, het startgeld is er weer dik uit Cool en ik ben echt heel blij. Toch weet ik niet goed wat ik ervan moet denken, dertig (!!!) punten verschil terwijl er nauwelijks tien minuten tussen die proeven zat, dat is toch onmogelijk? De tweede proef ging weliswaar een stuk beter, maar op ieder onderdeel een punt verschil... is echt heel veel. Toch had de jury van de eerste ring over het algemeen hoger gepunt dan die van de tweede, beetje vaag.
Ik hoop dat ik deze lijn een beetje vast kan houden en dat dit geen uitschieter was tussen de 160'ers in.....ik heb iig een persoonlijk record gevestigd Party!! en dat neemt niemand me meer af!
Laatst bijgewerkt door Rhys op 21-06-02 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:10

gefeliciteerd joh!! Party!! Party!!

de aanhouder wint...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:07

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 20:11

Proficiat!!!!!!!!!!

Netjes hoor.
En idd een vette wp!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 21:14

Gefeliciteerd!!! Hartstikke fijn.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 23:01

Das klasse rieja !!!!

Ik heb aan je zitten denken ....zal het geholpen hebben?

Heb nog zitten twijfelen of ik zou gaan kijken,maar ben toch voor de bosrit gegaan Haha!

Is het een leuk terrein om te rijden daar bij Jacqueline Windt?
Kan ik in de andere wdstrijden tegen jou gaan rijden Haha!

Hoe dan ook dit nemen ze je niet meer af!!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 07:58

Top!! Gefeliciteerd. De kop is er af. Nu lekker die 162 vergeten, en voortaan alleen nog voor de winstpunt gaan Haha!
Hopelijk heb je nu het vertrouwen in je pony weer een beetje terug en kan je volgende keer weer wat meer onbevangen de ring in.
Veel rijplezier en succes!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 08:18

Gefeliciteerd! De eerste proef moet je dan maar vergeten... Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:46

wauw super zeg en dat tussen de paarden met een pony en in de z1 wauw ooit...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:31

Nou, dat is zeker niet verkeerd!

Gieten is vaak één proef zand, één proef gras. Dat rijdt toch net even anders.
Ik zal volgende week eens even opletten als ik in Hooghalen ben of ik ook een supergoede pony tussen de paarden zie lopen!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 21:21

Gefeliciteerd hoor !
Da's echt een dikke wp, nu maar hopen dat er nog veel zullen volgen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 12:34

gefelicieert met je winstpunt. Die pakt niemand nog van je af.

Super hoor dat je met je ponu tussen de paarden bent gestart. Zie je wel dat dat gewoon kan?

Nu ik nog

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 13:47

gefeliciteerd! maar is het bij de Z niet zo dat als je 156 punten heb dat je dan een wintspunt heb? dat is bij de b en l iig wel zo, dacht ik.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 23:06

Jamy: vanaf de Z1 ligt de winstpuntgrens bij 180. Als dat 156 was geweest dat had ik drie winstpunten met één proef Haha! was ook leuk geweest Knipoog maar helaas. Geeft verder niet hoor.

Eh, mensen, nu niet allemaal hoge verwachtingen gaan wekken.....ik ben nu eerder bang dat het gewoon een uitschieter was en zaterdag gewoon weer twee keer in de 160 zit (dus Laura.....hoezo onbevangener de ring in...ik heb het vertrouwen nog niet echt weer, als ik eerlijk ben). Vandaag liep het ook nog eens echt niet..... Scheve mond Maargoed, vrijdag nog even lessen en dan zien we zaterdag wel.

Kitty: 'even een verschil' Haha! , jazeker, maar 30 punten......dat is gewoon zo onwerkelijk, was die tweede proef echt wel zoveel waard vraag ik me dan af. Erg jammer dat ik hem niet op video heb.

Gerrie: Gieten is goed te doen, alleen moet het wel droog zijn van te voren anders is het kliedernat.
Voor de proeven op zand moet je binnen losrijden, als het warm is is dat een nadeel (ik had het behoorlijk warm zondag).
De Z-ring op gras lag er mooi bij, de rest was iets minder geloof ik. Het inrijterrein buiten was groot zat maar onwijs soppig.
Nu zit ik alleen maar nadelen op te noemen Haha!
Voordeel: zeer strakke organisatie en starten op tijd dus geen gestress!
er is goed te rijden, even samengevat.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 00:20

Zo, nu ben je echt Z! Hartstikke goed joh, met je kleine beestje tussen die grote paarden! En dan nog een dikke winstpunt ook... Je weet nu dat jullie het kunnen, keep smiling, keep going! Cool

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 00:30

ik neem aan dat je bij de proeven 2 verschillende jury's hebt gehad, dan heb je soms van die rare verschillen. Kan eigenlijk niet maar het gebeurt, ga er maar van uit dat de hoogst gejureerde terecht is. Knipoog

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 23:29

Citaat:

Gerrie: Gieten is goed te doen, alleen moet het wel droog zijn van te voren anders is het kliedernat.
Voor de proeven op zand moet je binnen losrijden, als het warm is is dat een nadeel (ik had het behoorlijk warm zondag).
De Z-ring op gras lag er mooi bij, de rest was iets minder geloof ik. Het inrijterrein buiten was groot zat maar onwijs soppig.
Nu zit ik alleen maar nadelen op te noemen Haha!
Voordeel: zeer strakke organisatie en starten op tijd dus geen gestress!
er is goed te rijden, even samengevat.


Vreemd dat je binnen moet losrijden is er buiten niet genoeg plek voor?
Ik zal er volgend jaar eens om denken om er te starten als er dichterbij niets is ..
IIg ga ik naar Hoogeveen op 22 juni.Lekker dichtbij en net nog vor de vakantie ,daarna ga ik me richten op inpakken Haha!

In De Wijk is ook een strakke organisatie Knipoog tip voor volgend jaar Knipoog

Doe jij ook mee aan de kampioenschappen?

P.S. Boekentip:Jane Savoie-Paardrijden ,winnen door de kracht van het positieve denken.

Aanrader *LOL*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-02 23:45

Gerrie: Nee, ik doe definitely niet mee aan de kampioenschappen, ik vind mezelf een te zielige vertoning daarvoor (hmm, dit klinkt wel heel hard), iig, ik maak toch geen kans tussen het dressuurgeweld dat er toch wel degelijk is. Dus heb ik niet het idee dat ik daar iets te zoeken heb.

Gieten is alleen binnen losrijden als je in een zandbaan moet starten, die zijn nl. aan de andere kant van de manege dan het grasterrein. Snappie?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 22:29

Rieja schreef:
Gerrie: Nee, ik doe definitely niet mee aan de kampioenschappen, ik vind mezelf een te zielige vertoning daarvoor (hmm, dit klinkt wel heel hard), iig, ik maak toch geen kans tussen het dressuurgeweld dat er toch wel degelijk is. Dus heb ik niet het idee dat ik daar iets te zoeken heb.

Gieten is alleen binnen losrijden als je in een zandbaan moet starten, die zijn nl. aan de andere kant van de manege dan het grasterrein. Snappie?


Dat is nog wel te snappen Haha! Haha!
Zal er voorlopig niet komen , laatste wedstrijd daar is 23 juni.


En ja je klinkt veels te hard!
Waar is je zelfrespect gebleven? Dit heb jij en je paard niet verdient,potjandorie!
Blijf rijden !
Ik ga niet naar een kampioensschap om te denken dat ik uitgezonden wordt, maar als het zo uitkomt door meerdere ,meestal vreemde jury's beoordeelt te worden.
Of ik dit jaar erbij ben weet ik nog niet,Emmen is wat uit de buurt Verward

Ik zie je nog wel ,so keep the spirit alive.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 00:04

Emmen is voor ons ook uit de buurt Haha! maar is wel een zeer fijn te rijden terrein. Het enige is dat het een pokke-eind lopen is van de parkeerplaats naar de ringen (dus niks vergeten! en als het ineens stortregent heb je pech, ook als je al klaar bent.....heb ik aan den lijve ervaren Knipoog )

Toch heb je me nog niet overtuigd van het nut van kampioenschappen voor mij..... Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 23:08

Het was ook niet mijn bedoeling om je overtuigen,maar blijf wel plezier houden in je rijden. Verward

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 23:48

Ik heb er ook zeker plezier in, meer dan menigeen van me denkt geloof ik (is ook wel logisch als ik dit soort reacties neer ga zetten, maar ik bedoelde eigenlijk meer irl) - het gaat nl. met minieme stapjes vooruit. Maar het gaat vooruit en ik ken m'n beperkingen. De weg is het doel! Knipoog
Als ik geen plezier meer had in het rijden met Amiga zou ik haar natuurlijk 10x beter meteen kunnen verkopen. Maar het is hobby en blijft hobby en ik wil gewoon kijken of ik haar in het Z1 nog op een constant winstpuntenniveau kan krijgen, en dat zal het plafond wel zijn. Maar dat geeft niet, ik kan nog zoveel leren door het rijden met m'n kleine merrie!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:33

Zo mag ik het horen Haha! Haha!

Ik ben mijn hobby ook begonnen op een E-maat van 1.53m! en heb toch mijn wp in de Z gehaald.

Ga zo door!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 23:57

Nou Gerrie, je bemoedigende woorden hebben blijkbaar geholpen Lovers
Vandaag weer een winstpuntje erbij! (heb er inmiddels al drie, die van de pony's is blijven staan)

Ik was onwijs gespannen van te voren (thuiswedstrijd hè, dan wil je het graag goed doen), had ook de hele dag om me op te fokken...dat was dus niet zo gunstig. M'n paard was op het inrijterrein ook nog eens supergespannen, er zat een stel onder zo'n grote vissersparaplu (niet dat het regende ofzo) Verward en dat was Eng. En toen was alles eng.
Dus losrijden werd niet echt wat, ik had mezelf een schop onder m'n kont moeten verkopen en gaan rijden, maar ik heb alleen wat rondgedraafd enzo, niet echt aan het werk geweest.

Vlak voor de proef mocht ik in de 'voorring', en daar lagen bordjes op de grond. Alle reden om overal tegenin te lopen dus, ik was bij wijze van spreken al bijna niet meer gestart (naja, zo erg was het nou ook weer niet). Ik reed bij de jury langs, was het mijn 'buurjury' van gister (toen heb ik geschreven, in de ring naast de hare) en ik had dus gister al even met haar gepraat. Was wel een leuk mens. Alleen een beetje jammer dat ze mij niet meer herkende Haha!.

Maargoed, de proef. Was niet vreselijk slecht maar ook niet zoals ik het wil. Ze liet zich niet fijn rijden naar mijn idee, er was niet genoeg 'durchlassigkeit', naar mijn gevoel had ik haar te weinig bij elkaar (kreeg te weinig reactie op m'n been en kon haar dus van voor niet op druk zetten) en normaliter is dat desastreus in de galop, dan is de aanleuning echt niet goed en de sprong te weinig omdat er dus gewoon te weinig aanspanning is. Dat gevoel had ik nu ook, en daarbij nog een paar foutjes (eenvoudige wissel waarin ze te veel op de voorhand terug kwam, zijgangen naar mijn idee niet netjes afgewerkt, been laten staan in de keertwendingen). Dus ik dacht, bagger, bagger, bagger......maar dat viel nog mee.

De tweede proef was nog minder, er waaide een bordje om (die hadden ze heel tactisch op van die plastic krukjes gezet, één windvlaag en de hele zooi lag door m'n ring - nouja, alleen H Haha! ), dus ik was uit m'n concentratie en m'n vader hield prompt op met lezen. was niet echt een professionele reactie van ons Haha!. Doorgereden dus en daar niet meer over de hoefslag heen geweest (was natuurlijk ook Eng, en ik kon toch niet over dat krukje gaan springen).
Beetje jammer, en het liep vanaf het begin al niet zo, weer hetzelfde verhaal als in de eerste proef.

Resultaat was toch nog 184 en 176, had echt 15 punten minder verwacht.....dus wederom gemengde gevoelens, net als met die 162 en 192....heowel ze nu wel reél dichtbij elkaar zaten, de tweede rpoef ging gewoon wat minder.
M'n vader mag flink met de video-camera aan de bak de komende tijd, ik voel blijkbaar niet wat er onder me gebeurt......

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 08:38

Nou netjes hoor! Toch nog een winstpunt.
Het zag er ook supernetjes uit.
Alleen die middengalop (of is het in de Z uitgestrekte galop?) die ging wel erg stormerig. Ben benieuwd hoeveel punten je daarvoor had.
Het leek echt even of je een aanloopje nam om over het hekje te springen. Knipoog

Het viel me trouwens op dat er veel lage punten gegeven werden. In alle ringen...

Nou, je weet nu in elk geval dat dat winstpuntje niet een eenmalige uitschieter naar boven was.