Ik zoek gewoon de verkeerde wedstrijden en ringen uit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:53

Citaat:
Ik ken dat, mijn ervaring is dat je een ERGH MOOI paard moet hebben, en GEEN fouten mag maken.

sjee, wat overtrokken zeg.
Het is toch logisch dat niet iedereen een wp krijgt, anders hoef je ook geen wedstrijd te organiseren, dan geef je bij aanvraag van een startkaart iedereen 10 wp in Z2 Verward
Gewoon meer oefenen, dat moeten we allemaal.
En oeffen je niet kom je jezelf met springen ook nog wel tegen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:23

Mijn paard vind springen ook 1000 x leuker dan dressuur.
En hij kan het ook 1000 x beter.
Maar dat wil niet zeggen dat je geen wp kunt lopen.
Als je lekker wilt springen zul je, je dressuur toch ook voor elkaar moeten hebben en toch zeker een fatsoenlijke b/l proef neer moeten kunnen zetten. Met elk paard, anders ben je gevaar voor eigen leven in het parcours.

En in de B springen is het nog steeds jury sport Haha!
Je kan dan wel 2 x foutloos worden maar met een bagger gereden parcours word je dan nog geen 1e


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:29

Maar wanner is een paard correct?
Die kun je met een loep zoeken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:36

Dus bijna allemaal, en dan ben ik het er ook mee eens dat je met elk paard Z kunt halen.
Geen 2 wp per proef, maar na flink oefenen wel regel matig 1.
En het is idd zo dat je met het ene paard meer zult moeten oefenen dan met het andere paard.
Ik geef ook meteen toe dat ik met mijn springen gebouwde paard ook heel veel heb moeten oefenen.
De galop gaat goed, maar de draf was in het begin ook 1 grote puinzooi.
Maar nu ben ik zover dat ik 7-ens haal voor strekdraf, terwijl ik eerst 4-en haalde voor enkele passen middendraf.
Dus bovenstaande dames oefenen! en je niet meteen het veld uit laten slaan door een paar slechte proeven.
Als ik dat gedaan had was ik nu ook nog B zonder wp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:48

germie schreef:
daarom dressuur ik ook nog door met het springpaard, heb nu 4 wp uit 9 wedstrijden, maar het is echt geen shower, gewoon correcte maar matig ruime gangen en weinig souplesse.
Ik zie wel hoe ver ik kom, maar ik verbaas mij ook vaak over de punten. Iemand die een Z paard koopt haalt direct wp in de B, geen kunst aan, kan ik ook. Een mooi paard lever punten op, zo kan ik het ook.
Ik moet er met dit paard echt voor vechten, helaas wel.
Ik rij ook nog een paar andere, waaronder een 3-jarige epony, nou die haalt zo een wp.

klopt dat iemand met een heel goed Z paard 1e word, maar zelf zou ik er op die manier niet blij mee worden.
Mijn paard is ook geen shower en je ziet van mij ook geen spectaculaire proef.
Maar wel een proef die netjes op de letter gereden is met correcte overgangen.
Meestal niet genoeg voor een 1e plek maar wel voor winspunten.
Maar ik weet wel doordat ik een paard heb dat juist niet alles vanzelf ff laat zien, dat ik beter heb leren rijden.
Ik ken ook iemand die met een voorheen geweldig Z paard alle 1e plekken pakte, maar op een ander paard is ze bang en kan ze helemaal niks. En ze dacht zelf wel heel goed te zijn, was immer altijd 1e.
Die heeft nu wel een grote domper op haar neus.

Ik vecht er dus liever voor, en krijg ik dan een keer een paard te rijden die wel extra bewegingen heeft, weet ik zeker dat ik die kan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 13:56

ff ter verduidelijking over mijn bovenstaand bericht.
Dat paard wat ik ken is heeel braaf.
En niet al te hyper op het been, dus dat maakt het weer een stuk makkelijker. Echt zoeen waarop iedereen weg kan rijden, maar wel lekker blijft swingen al geen je geen been en voor het oog mooie aanleunig en front heeft.
Maar op zo'n paard zou ik juist niet tevreden zijn.

Maar idd een goed gereden paard is niet voor iedereen weggelegd
Er zijn idd mensen die verder zo onkundig zijn dat ze op een Z paard verongelukken, omdat ze te goed voor het been zijn en als het paard te hard gaat, alleen maar wat hardeer gaan klemmen.
meestal niet zo'n geweldige aktie Haha!
Ken die voorbeelden ook in de praktijk niet eens met een Z paard maar met een L spring paard dat gewoon netjes op de hulpen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:25

Ik ben ook voor splitsen.
Maar de grens aan geven is idd wel heel moeilijk.
Maar laten we in ieder geval de nationale en international ruiters weg houden.
Ik weet het niet hoe het in andere provincies is, maar hier in Brabant zou er dan al veel concurrentie weg zijn met springen, met dressuur iets minder, maar ook nog genoeg.

En verder denk ik dat iedereen met een universele startkaart ook professioneel genoeg bezig is en ook niet bij de basis ruiters thuis horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:49

Ik ben het helemaal met Zep eens.
Elk paard kan Z lopen.
De 1 heeft meer oefening nodig dan de ander, en zal zelfs met het vele oefenen niet voorop mee lopen, gewoon weg omdat het paard niet meer in huis heeft. Maar zeker wel wp kunnen scoren.

En iedereen heeft wel eens als hij goed gereden heeft slechte punten, maar andersom heeft ook iedereen dat. En ik zal zeggen dat ik me door wat 1 jury zegt niet van de wijs laat brengen.
Maar scoor je wedstrijd na wedstrijd lage punten dan kun je er toch zeker van zijn dat er iets niet helemaal goed gaat.
Maar de meeste mensen zijn te ijdel of hebben misschien wel een grote plaat voor de kop om te durven toegeven dat ze er nog lang niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 15:59

Nou moet ik ook eerlijk toegeven dat als een paard bokt op b.v de galop hulp ze bij mij ook een 4 zouden krijgen.
Dit is verzet en persoonlijk vind ik verzet iets wat geen punten verdient.
Maar dit is hier in de regio niet iets van het laaste jaar, dit heeft hier nog nooit gemogen, naar mijn mening terecht, maar misschien ook omdat ik niets anders gewend ben Haha!
Als ik op bokt ooit lees hoeveel punten sommige krijgen in naar mening een bagger proef merk ik wel eens dat het hier idd heel streng is.
Maar persoonlijk vind ik dat niet erg.
Ik wil mijn punten verdienen en niet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 16:15

Maar als een paard niet meer dan een 6 in huis heeft? kun je moeilijk voor de 8 gaan.
En idd die stranden een keer.
Maar niet elk paard heeft het in huis om met swung dor een proef te lopen.

Maar over het algemeen wint de gedurfde proef het ook wel van de saaie proef.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-02 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 17:07

Daar sluit ik me helemaal bij aan Laura

Met mijn springen gefokte paard, die ook zijn gangen zo heeft, heb ik na heeeeeeeel veel trainen ook de M2 behaald.
Ik zeg ook eerlijk dat ik er in het B niet veel van bakte.
Kawa was toen nog heel zenuwachtig, en hij is al kort in zijn draf, maar de spanning van beide maakte de gangen dan niet ruimer en meer tactvoller.
Maar na veel ervaring opdoen en vooral veel trainig, juist wel kijken wat er op de protocol staat en daar juist aandacht aan besteden kom je er wel.
Van de meeste jurys kun je juist veel leren.
Maar dat moet je dan wel willen, en niet steeds roepen mijn proef was perfect, aan de punten te zien blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:23

Citaat:
renske liep voor haar doen goed

Maar dat weet een jury niet. En kan daar ook niet naar beoordelen.

er zit dus verschil in wat je goed vind voor jou paard en wat ook wp waardig is.

Het is fijn als je zelf tevreden bent, maar dat betekend niet meteen een wp.

Kawa liep zondag ook fijner als vrijdag en zaterdag.
Maar toch wist ik dat ik geen wp zou hebben, gewoon omdat het simpel weg niet goed genoeg was. Maar voor Kawa's doen na deze week was het wel goed.
Moet ik dan naar de jury gaan dat na wat er vorige week allemaal mis is gegaan dat Kawa zo'n zeikerd is en ik daardoor een week aanleunigs problemen heb en vind dat hij goed zijn best deed.Verward
Kan de jury niet mee zitten hoor, in de proef was het niet goed, wat het ervoor en daarna is kan de jury niet zien.
Als ze hem gister gezien had was het ook een vette wp, maarja helaas niet in de ring Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 19:27

foei prisca doorzitten als het niet mag Schijnheilig

Ik deed het ook vaak met de middendraf.
Met de zit kon ik hem weg en terug rijden en had ik de meeste kans in regelmaat.
Bleef ik lichtrijden had ik een 4
Doorzittend een 6 of 7, -1 punt is nog altijd meer dan die 4 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:49

Het klinkt heel penny achtig, maar Kawa is ook zo geweest.
Je had hem door ergens door te drukken meteen over de rooie.
En dan alleen nog maar een stuiterend paard over.

Als ik een oefening deed die hij heel moeilijk vond/vind.
Bij Kawa b.v. travers, hij vind buigen gewoon moeilijk en was daarin vaak dwars.
Door belonen wilde hij het wel voor mij doen.
En nu het penny achtige: voor een paarde snoepje of wat brokjes deed hij alles. En deed hij daarvoor zelfs een schepje erboven op.
Als hij dan goed zijn best deed kreeg hij wat, deed hij het niet, dan kreeg hij niks.
En dat accepteerde hij. Zonder boos te worden.
En kon ik moeiteloos de oefening nog eens vragen en dan deed hij wel zijn best.
Het is misschien raar maar zo heeft Kawa al wat moeilijke dingen over wonnen, want door, door rijden, opsluiten enz. resulteerde alleen maar in een gevaarlijke gek Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 17:49

Haha , ja dat boos worden willen ze juist.
Als hij dan weer eens onder me aan het stuiteren was, ging ik alleen zwaar zitten en soms ook nog wat zitten zingen.
Dan zag je hem balen Haha!

Maar dat is offtopic geloof ik Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, sariba en 13 bezoekers