afstraffen omdat je pony in de winter buiten staat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

afstraffen omdat je pony in de winter buiten staat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-02 14:28

Hey

ik heb ooit eens moeten schrijven bij de kringafkamping in de klassen A-B, A-L, B-B en B-L (was vorig jaar winter).
Een meisje van onze club was rayonkampioen geworden en mocht dus ook starten, in de B-B. Ze reed kei netjes en had ook goede punten, maar die jury bleef maar zeuren dat haar pony een wintervacht had, Logisch in de winter en ze hebben staan buiten!!!!! Kreeg ze van de jury een 5 voor verzorging, in de B-B! Ik moet toegeven, het is geen sjieke pony maar alleen omdat hij niet geschoren was?

Had toen bijna ruzie met die jury, dat kan je toch niet maken? Ze had haar best gedaan om hem te poetsen, de hele zaterdag mee bezig geweest en dan krijg je een 5?

Jullie reactie hierop graag

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 14:33

hmm, ik kan me wel voorstellen dat het er niet super uitziet, maar ik heb liever een pony die 's winters ook lekker buiten staat dan dat nette geschoren paarden binnenstaan omdat ze anders kouvatten.... Lips are sealed

maarja er mee eens ben ik het niet!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 17:47

van de ene kant is het natuurlijk l*llig voor dat meisje, maar anderzijds blijft dressuur een plaatsjessport en wordt je daar ook op beoordeeld.
Een pony zonder dikke vacht toont natuurlijk beter dan met..

Dus ja, ik kan me er wel een beetje in vinden dat het verzorgingscijfer minder wordt. Alleen kunnen ze het natuurlijk niet maken om een dikke vacht door te rekenen in alle onderdelen ( als ze dat al zouden doen Knipoog )

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 19:02

Sevin is half arabier, maar krijgt wel een hele dikke wintervacht. Ik doe hem gewoon een staldeken op, van 200gr voering, geen dikke dus en daar moet de jury het maar mee doen.

Ik kan er best inkomen dat het minder mooi is, maar geef dan een 6 ofzo, in plaats van een 5, dat staat zo banketstaaf, net of er niks goed is aan de verzorging.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-02 22:07

Als de rest van het harnachemant en de kleding etc. allemaal in orde was vind ik het onzin...als je je pony(zeker een pony, vooral die kleintjes) buiten houdt moet dat niet afgestraft worden! Mijn zusjes pony wordt wel altijd geschoren, maar die loopt ook geen hele dagen buiten. Als die niet geschoren wordt is ze zelfs als het vriest en we buiten rijden na een kwartier stappen doorweekt, dat is voor de pony en voor ons gewoon heel vervelend! Maar als je geen last van de vacht hebt vind ik scheren onzin! (zeker voor een B-B-pony *LOL* )