5 door belonen paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

5 door belonen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 10:57

Ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden: ik heb dit weekend mijn eerste L-proef gereden en ondanks de bloedhitte deed mijn paard zo enorm zijn best! Ik was gewoon reuze blij met hem. Dus toen ik twee proeven naar alle tevredenheid had gereden kon ik het niet laten om hem bij het afgroeten op G met mijn vrije hand even één klopje te geven….stond er voor dat onderdeel op mijn protocol een 5 met als toelichting ‘niet belonen’….vond ik wel een beetje flauw! Niet voor die 5, maar hoe kan je nou afstraffen dat je je paard beloont…Oké ik weet dat het pas buiten de ring mag, maar toch…
Niet dat het mijn dag verpestte hoor, die was super! Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:59

Wel jammer, maar blijkbaar vinden sommige juryleden het niet zo fijn als je je paard beloont?!
Wat was je eindscore?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:03

Nope je mag idd je paard niet belonen aan het einde van de proef net zoals praten tegen je paard dat mag ook niet.

Op dat moment date afgroet bij de jury ben je nog niet klaar met je proef dat ben je pas als je bij A de bak uitgaat. Als je hem dan goed beloont willen een aantal jury´s nog wel extra punten geven (heb ik gemerkt bij het schrijven). Ze vinden belonen wel belangrijk maar dan wel op de juiste momenten. Dus helaas niet meer doen Lot.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:07

Huh, ik deed precies hetzelfde afgelopen zondag, en bij mij werd er niets van gezegd…. Ik had afgegroet ( L1) en heb meteen eigenlijk de teugels langgegooid en Imker op zijn hals geklopt. Ik had gewoon een 6 (niet dat dat goed is, maar toch)

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 11:11

154 en daar was ik reuze blij mee. En ik weet dat het niet mag en dat het buiten de ring pas mag. Maar ik heb niet mijn teugels weggegooid en ik had mijn hand al vrij om te groeten. Na het groeten gaf ik hem één klpje voordat ik de teugel weer in mijn rechterhand nam.
Het klopt dat het niet mag, maar ik vind het zo mieren**kerig...4 of 5 voor niet goed gereden onderdelen: prima! Maar dit vond ik wel een beeetje flauw. Maar ik had de 5 er graag voor over want hij was gewoon top! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:15

ha Imker dan had je echt mazzel ??

Ach ik heb een keer een 8 voor aanspringen ingalop gehad terwijl hij huizehoog bokte ???? Schijnbaar waren ze toen met wat anders bezig.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:34

ja helaas heeft de jury gelijk probeer het de volgende keer wat subtieler te doen denk ik? om nu pal voor de jury je teugels los te geven en hem gaan belonen Verward subtiel zijn is het keyword in de dressuurproeven.....

Nog even door trainen in het z is het na het afgroeten de proef afeglopen kan je zoveel belonen als jezelf wil!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:38

nee hoor zelfs in de M2 is de proef al afgelopen echt ideaal kan 'm gelijk losgrooien en belonen Lovers of heel hard vervloeken Verward

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 12:43

aaaah de nieuwe proeven Nimber???

is er toch nog iets positiefs verandert aan die proeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:05

dat was bij de oude nieuwe proeven (in dat mapje met Anky op de voorkant) ook al zo.

Jemig, ik loop wel achter... voor mij zijn de oude proeven nog steeds die in dat blauwe mapje...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:18

Zep schreef:
Jemig, ik loop wel achter... voor mij zijn de oude proeven nog steeds die in dat blauwe mapje...


Ik ben begonnen met het gele boekje (oei, oud...) en volgens mij heeft ... zelfs nog proeven gereden uit het grijze boekje... Haha!

[Edit] Verkeerde naam, zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=27869 Haha! [/edit]

Maar on topic: idd is je proef pas afgelopen als je bij A de ring uit bent. Ik moet me ook altijd inhouden als de ruiter bij het 'vrije stap'-gedeelte langs me komt rijden om te vragen 'wat vond je ervan?'. Ik kijk meestal demonstratief de kant op van de jury of ergens in het wilde weg, zodat de ruiter me ook niets kan vragen. Want praten tijdens je proef mag tenslotte ook niet. Wat dat betreft is de M2 idd een verademing!
Laatst bijgewerkt door Karin op 04-06-02 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:18

En ik ben uit de prehistorie, voor mij zijn de oude proeven die uit het grijze boekje, wie kent dit nog?? Haha!

En even on-topic, Lot, regeltjes zijn er niet voor niets en wat maakt het voor je paard uit of je hem na of voor A beloont?
De proef eindigt pas na A, in de L1 krijg je voor de vrije stap ook nog een cijfer dus houd daar rekening mee.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:19

Karin, 2 zielen 1 gedachte Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:19

ik ook nog uit het grijze boekje, ik word echt oud. banketstaaf actie van de jury trouwens, of de proef nu afgelopen is of niet. Zeker als het zo subtiel was.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 13:20

grijze boekje Verward

toen was ik denk ik nog rondjes aan het zwemmen in de baarmoeder *LOL*

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 14:42

Yep. Tuurlijk zijn regels er niet voor niets. Maar het hinderde de proef niet. Ik héb in vrije stap de rijbaan verlaten, het duurde een fractie van een milliseconde en het was echt een klopje met mijn vrije hand (van het groeten) op de hals voordat ik de teugels oppakte. En natuurlijk hoor je dat ná A te doen en normaliter doe ik dat ook en ik wil die regel helemaal niet veranderen. Maar het was puur enthousiasme voor mijn paard, en ik vind het wel jammer dat ze dat afstraffen. Er wordt zoveel gemutst en genoeg mensen zitten met een chagrijnige bek op hun paard te rukken en te plukken. En dan geef je m een ongeoorloofd kloppie en dan krijg je een 5…tja, ik vind dat wel een beetje overdreven. Maar ja, kzal het noooit meer doen…!! (denk ik) Knipoog

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:02

Flauw hoor. Regels zijn regels maar inderdaad: dan mogen ze da gevloeg en getier en geprik ook wel eens afstraffen! En trouwens: Anky geeft heel vaak tijdens haar proeven een aai als haar paarden moeilijke dingen toch goed doen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:15

Dat wordt dus iets om te onthouden Haha!

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:18

Ik vind het wel poedersuiker voor je dat die jury zo streng rekende, want anders had je misschien een 7 gehad en dan had je winst gehad! Echt poedersuiker!

Maar ja, volgende keer beter!

Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 16:25

Nou het ging me niet om een winstpunt, daar had ik sowieso nie top gerekend en ik ben echt zo blij met hoe hij zijn best deed. Die punten komen dan vanzelf wel een keer. Het ging me er meer om dat er altijd zo gezeurt wordt over dressuurgemuts en inderdaad veel meiden met een vreselijke ondankbare kop op hun paard zitten te vitten, en dan maak je wel eenfoutje maar hoe herg kan dat zijn? Nou erg genoeg voor een 5 dus. Dat vind ik gewoon jammer. Of overdreven. Maar zoals ik al zei: het maakte mijn vreugde over hoe mijn paard zijn best deed niet minder hoor!

Wat ik storend vind - nou ja storend, meer lachwekkend - is zo'n hoedjemevrouw met maffiazonnebril op stuiterend paard die alleen maar vreselijk stoicijns iedereen tot afstand maant en dan bij de prijsuitreiking (want ze reed heel netjes, dat is absoluut waar) te laat is en wordt geroepen en dan relaxed aan komt lopen van 'jaja, rustig maar, er zijn belangrijkere zaken, ik moest plassen'... Haha! Frusty Knipoog

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:28

Lot schreef:
154 en daar was ik reuze blij mee. En ik weet dat het niet mag en dat het buiten de ring pas mag. Maar ik heb niet mijn teugels weggegooid en ik had mijn hand al vrij om te groeten. Na het groeten gaf ik hem één klpje voordat ik de teugel weer in mijn rechterhand nam.
Het klopt dat het niet mag, maar ik vind het zo mieren**kerig...4 of 5 voor niet goed gereden onderdelen: prima! Maar dit vond ik wel een beeetje flauw. Maar ik had de 5 er graag voor over want hij was gewoon top! Haha!
ik wil het er niet verder in wrijven hoor..maar als de jury niet zo zeiker*g was geweest dat had je misschien een 7 gehad en dus een winstpunt..eumeunig l*llig!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:56

Van de ene kant vind ik het wel een brieke actie van de jury.... Maar aan de andere kant.

Ik moffel mijn beloningen altijd weg: Ik zeg even braaf (en moet je zien hoe die oortjes dan gaan) wanneer de jury mijn gezicht niet kan zien. En af en toe doe ik de binnenteugel iets naar voren, even ter ontspanning, dat is ook een beloning. Wanneer ik bij A ben, dus uit de proef, dan gaan de teugels los en beloon ik uitgebreid, ook al heb ik een poedersuiker gereden. het paard heeft toch zijn best gedaan, meetal ben ik degene die het verknalt Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:36

Ik ken het hoor want het is mij dus ook al eens overkomen en kreeg ook een 5 met een opmerking. Nu maak je deze 'fout' nooit meer Knipoog

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 20:15

je mag je paard pas belonen als je na de vrije stap de rijbaan hebt verlaten...

en ja... je hebt van die juryleden...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:58

Ik heb zelfs het blauwe boekje al niet meegemaakt, kun je nagaan wat een groentje ik nog ben *LOL*

Belonen mag niet, maar dat zou ik toch liever zien als al dat gemuts...Haha! Mijn jury begon zondag na mijn proef trouwens zelf onder mijn vrije stap tegen me te praten Verward Ik twijfelde nog of ik wat terug zou zeggen(mag natuurlijk iet Party!! ), maar heb het maar gedaan *LOL* Ze riep trouwens iets van: leuk hè paarden?! Maar hij had ook wel goede dingen hoor *LOL* Ik kon trouwens alleen nog maar lachen om zijn gemopper...zat er al drie uur op en had al twee keer gesprongen en kwam net uit mijn eerste proef. Alsof ik het dan dat beest nog kwalijk kan nemen, hij had groot gelijk Party!! Ik ben er bij A ok meteen maar afgesprongen met mijn zere knie...*LOL*