start iemand bij manege de ruif?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

start iemand bij manege de ruif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:41

ik wil bij manege de ruif gaan starten, NBVR is dat.
in amsterdam trouwens.
ik ben daar al een keer wezen kijken bij een wedstrijd. wat ik erg hinderlijk vond was dat je eerst met een stuk of 3 in de bak moest inrijden en daarna buiten stappen en dan 1 voor 1 de proef rijden.
maar ik hoorde een tijdje geleden van een vriendin dat ze gingen verbouwen en dat de buitenbak overdekt werd, dan kan je daar dus inrijden.
nu vroeg ik me af of iemand van jullie daar ook start en wat jullie ervan vinden, van de organisatie enzo. en ook vroeg ik me af wanneer er daar weer wedstrijden zijn.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:53

Ik start er bijna altijd (laatste tijd niet meer wegens blessure).
Het losrijden is wel klote en als het koud is of regent moet je dus buiten stappen tot je de proef in mag Huilen
Maar het is dr wel altijd gezellig en mn paarden zijn daar ook altijd heel relaxed.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:55

Oja en ongeveer in september beginnen ze weer , ik geloof wel dat het meestal paarden zijn maar dat weet ik niet zeker Knipoog

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:56

ach, dan start ik toch gewoon bij de paarden, voor mij geen probleem hoor..

ben jij ook lid van die vereniging?zo ja, hoe duur is het, wie moet je daarvoor bellen etc.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:00

nee ben er niet lid van (woon zelf in dronten dus rij altijd wel 1 1/2 uur)
maar heb t er wel voor over.
Als je in het l,m of z start is er meestal wel plek.
In het b moet je snel wezen.
er lopen wel meer ponnys afentoer mee ook haflingers.
ik zal het nr ff opzoeken in de paard en sport staat het onder amsterdam sloten
Misschien zie ik je over een paar maandjes Knipoog
ik start dan voor het eerst met mn nieuwe paard

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 20:03

tja, ik zal toch eerst in de B moeten starten he...kan ik ook niets aan doen...

als je voor me wilt kijken graag!!vooral wanneer het weer is.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:56

Ik heb er een paar keer gejureerd, maar zou er nooit starten, juist omdat je na het losrijden buiten op de stenen een beetje moet blijven stappen tot het jouw beurt is. Dat vind ik geen voorbereiding op mijn proef.
Maar het is nu buiten (verplicht) dus misschien kan je nu gewoon binnen losrijden en dan als je aan de beurt bent naar de buitenbak gaan.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 21:03

nee, daarom ga ik ook pas als de buitenbak gedaan is, vind het echt niks zo..
maar ik hoorde(van iemand die er staat) dat ze deze zomer de buitenbak gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:39

Bij de Ruif wordt alleen binnen gestart, buiten dus niet, mede omdat ze de jury er niet kwijt kunnen, en als ik me niet vergis, dan is de baan geen 20x40.
De buitenbaan is er slecht en is eigenlijk nooit bruikbaar, dat heeft een hele lange geschiedenis. Er zijn inderdaad plannen om de buitenbaan te overdekken, maar ik heb het blad liggen van ongeveer 1,5 jaar geleden waar dat ook al aangekondigd staat. Wanneer er precies een kap over de buitenbaan komt, is onbekend.
De wedstrijden zijn er wel altijd goed georganiseerd vind ik en de binnenbaan is fijn om in te rijden (als de bodem deugt).
De vereniging die er thuisbasis heeft, is Ruitervereniging Riekerveld, dat is de goedkoopste vereniging in de omgeving.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:35

Ik heb daar vroeger veel gestart. Ik ging dan gewoon in de buitenbak verder losrijden, dat vond ik fijner dan stappen op dat buitenplaatsje. Maar dat is inmiddels wel zo'n 8 jaar geleden denk ik dus misschiend at die buitenbak nu wel veel slechter is geworden hoor. Ik vond het daar altijd lekker starten, helemaal omdat je dus al binnen los mocht rijden zodat je paard die baan al gezien had voor je je proefjes rijden moest.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 05:10

Volgens mij kunnen de proeven niet in de binnenbak zijn, want vanaf mei mag er geen indoor gereden meer worden.
In april kan de verenging kiezen, binnen of buiten, maar in mei niet meer.
Misschien zijn er dan pas weer in september wedstrijden?
Of de buitenbak is aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:20

Jasmijn schreef:
Misschien zijn er dan pas weer in september wedstrijden?


Het zal september zijn? Als er van de zomer toch gestart gaat worden, dan moet er iets aan de buitenbaan gedaan zijn. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, want er is nooit buiten gestart, de laatste 15 jaar althans niet.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 20:36

nee, er wordt inderdaad alleen binnen gestart, in september dus pas weer.
heb ik dus nog alle tijd om een startkaart aan te vragen enzo.
ik hoorde dat ze deze zomer de bak gingen doen...mijn vriendin wilde daarom helemaal naar een andere stal gaan..
ik zal het nog wel even navragen bij haar...ik hoop maar dat ze het deze zomer gaan doen..