springen, snap er niets van..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

springen, snap er niets van..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 13:08

ik heb een paar spring vraagjes.
nadat Stacy haar veulen heeft gehad wil ik ook met haar mee doen aan springwedstrijden. Lachen
Maar wat is het verschil tussen een klassiek parcours en een progressief (hoe je het ook schrijft) parcours? Verward
en wanneer krijg je een winstpunt bij het springen? wanneer je foutloos bent ofzo? Verward

Pling alvast bedankt! Pling

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 13:39

Er zijn hier al heel veel topics over...je kunt het beste even zoeken met de zoekfunctie *LOL* Vind je meteen de promotieregeling en alle andere regeltjes erbij Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: springen, snap er niets van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:11

Stacy S schreef:
ik heb een paar spring vraagjes.
nadat Stacy haar veulen heeft gehad wil ik ook met haar mee doen aan springwedstrijden. Lachen
Maar wat is het verschil tussen een klassiek parcours en een progressief (hoe je het ook schrijft) parcours? Verward
en wanneer krijg je een winstpunt bij het springen? wanneer je foutloos bent ofzo? Verward

Pling alvast bedankt! Pling


Klassiek gaat over 10 hindernissen (9 + dubbel) het progressief over 6 hindernissen (zonder dubbel). Het progressief is eigenlijk voor de mensen die een herkansing willen na een slecht klassiek. Maar door de jarenheen is dat een beetje vervallen. het ene paard heeft er geen moeite mee het andere wordt er heet van.

Je kan alleen in het klassiek winstpunten scoren. Je krijgt 2 winstpunten bij een foutloos basis parcour (dus zonder barrage). De barrage telt niet mee voor de winstpunten. In het B wordt er vaak geen barrage gereden maar alleen op fouten en voornamelijk op stijl.
Onder de 4 strafpunten krijg je een winstpunt. (balk is 4 weigering is 3)
Vanaf het L rij je alleen op fouten.

Bij het B mag je bij 5 en moet je bij 20 winstpunten.

Progressief rij je niet voor de winstpunten en hoef je ook geen coupons voor in te sturen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:18

hoezo heet worden van een progressief parcours?? Worden die hindernissen zoveel hoger dan gewoon???? Dacht het niet.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 14:57

haha nee mijn paard komt altijd heet het parcours uit en als ik dan doorga naar het progressief overspringt hij zichzelf. gevolg rug wegdrukken enz.. op die manier het progressief in gaan is niet fijn dus meestal sla ik die nu over.

Progressief staat altijd wel aan de max. stand dus iets hoger dan klassiek.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 18:34

Oke bedankt!