Z2 ruiter die niet indoor kan rijden

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 17:02

Hmmm...Anky verschijnt echt niet op een concours met een paard wat echt nog vreemd doet, binnen of buiten. Tuurlijk, ook (of juist?) de toppers zijn zenuwenpezen, dus je ziet ze ook bij Anky weleens bokkesprongen maken. Maar ze rijdt nog zat paarden die wij nog niet eens kennen en die nog niet goed genoeg zijn. Die bv vreemde kuren hebben die er eerst uit moeten.
We moeten ons echt niet blind staren op een Anky of een Tineke of een Coby, want wij zien alleen het resultaat, niet wat zich achter de schermen afspeelt om dat te bereiken. Wij slaken o's en a's bij een kur, maar zien niet de bloed zweet en tranen die ook zij kennen. Het ziet er zo makkelijk uit, maar dat gaat thuis heus niet altijd zo. Er wordt ook een slof gepakt, of andere hulpmiddelen en ook die paarden lopen niet altijd.
Ze zijn er ongetwijfeld een stuk sneller uit dan wij met problemen, maar ze kennen ze heus wel. En ze gaan echt niet met een te schrikkerig, jong paard een ring in waar gepresteerd moet worden, dan trainen ze eerst door totdat dat schrikkerige beter te controleren is. En dat is verder dan Z in hun geval.

Ik ga verder met Fitz mee. Mijn paard kan mooi ingevlochten zijn en leuk gepoetst, maar ik kom toch voor de punten. Als ik dan op de een of andere reden geen vertrouwen heb dan start ik ook niet. Het is me nog niet gebeurd, maar ik snap het wel. Ik kom niet om hem te showen, ik kom om te presteren en niet voor een afgang. Het heeft weinig met niveau te maken, maar met karakter van het paard. Mijn paard was in de B nerveus en nu in de M2 nog net zo. Mijn hengst daarentegen kijkt nooit ergens van op.
Als je zoveel spanning hebt, kun je ook geen ontspannen proef laten zien.
Ik heb mijn ruin laatst niet gestart, omdat hij al anderhalve week lang thuis alleen maar spanning had. Dan denk ik echt niet:'mwah, ik sta al ingeschreven', maar dan meld ik me (netjes bijtijds) af. Bovendien had ik geen auto, dus ik kwam toch al niet ver, hahahaha!

Groetjes Suzanne

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 19:34

Ik rijd bij voorkeur tussen hekjes buiten. Niet dat ik niet start als er alleen bordjes zijn, maar als het even kan kies ik wedstrijden uit met hekjes, was dus altijd NBVR.

Ik start mijn paard ook gewoon als hij de dag ervoor slecht loopt, maar als hij zoals laatst anderhalve week ALLEEN maar kan rennen, dan begin ik er niet aan. Bleek hij ook last van zijn mond te hebben (kloof ivm koperallergie), dus het had nog een reden.....heb hem op rust moeten zetten, zodat het kon genezen.

Verder weet je door schade en schande wijs geworden waar je niet moet starten. Op een binnenwedstrijd van de verende wagen start ik nooit never meer! Op een buitenwedstrijd daar wel.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:58

Sterker nog....een paard van een topruiter die keer op keer z'n proeven verknald omdat hij TE neurotisch is, die flikkeren ze er gewoon uit: niet goed genoeg.
En idd....Bonfire heeft Anky ook wel eens flink laten zitten.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten