Z2 ruiter die niet indoor kan rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:54

De rijtechnische kant mag dan wel hoog zijn, maar ik vind het toch een groot gebrek als een ruiter niet binnen (of juist buiten) kan rijden hoor. Dan heeft je paard de concentratie en aandacht niet totaal bij de ruiter, en daarom vind ik dat zo'n ruiter de Z2 absoluut niet verdiend. Op dat niveau moet je in iedere bak kunnen rijden, waar ie ook ligt. Al stort de hele wereld om de bak heen in elkaar, het paard moet z'n werk blijven doen en de concentratie bij de ruiter houden. Gewoon een kwestie van opvoeding, rangorde of hoe je het maar wilt noemen.

NB: hierbij ga ik ervanuit dat het niet te wijten is aan medische problemen oid.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)



carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 13:57

Fitzroy schreef:
Bovendien zijn sommige paarden binnen zo kijkerig dat mensen idd niet binnen willen starten.


Ja, maar 'verdien' je de Z2 dan wel? Volgens mij niet hoor.... In die mate van africhting vind ik toch wel dat je mag verwachten dat je onder iedere omstandigheid het paard op jou kan laten letten.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:06

Oke, daar heb je gelijk in. Maar toch. Als je er toch al bent, je hebt je erop voorbereidt én je bent je startgeld toch al kwijt, waarom start je dan toch niet?
Als je dan niet start, dan is er volgens mij écht iets mis en verwacht de ruiter misschien wel in de minpunten te gaan rijden. Anders start je toch gewoon? Al is het alleen al voor de 'binnenbak' ervaring... Maar nogmaals, ik ga er wel vanuit dat het paard medisch goed in elkaar zat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Mnoonn en 7 bezoekers