Beste niet-rijden tip voor wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Beste niet-rijden tip voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:31

Krijg het niet lekker in de titel gezet, maar iedereen heeft zo zijn eigen handigdheidjes voor wedstrijden. En dan dus niet dingen als 'op tijd er zijn', 'paspoorten meenemen' en 'ontspannen blijven met losrijden' maar juist van die kleine dingetjes waar je in de loop van de tijd bent achter gekomen.

Mijn slimste idee in jaren was de aanschaf van een tentschort, zo'n ding met een heleboel zakken, dat bedoeld is voor kamperen. Ik heb er al die klein rotdingen inzitten die meegaan op concours (handschoenen, plastron, elastiekjes, stopwatch, hoofdstelnummers, dressuurboekje om maar waa te noemen), thuis hangt die gewoon in de berging zodat ik ales meteen kan opruimen Bloos! en op concours hang ik hem aan het deurtje van de zadelkamer.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:55

Wij hebben iets soortgelijks. Een rugzak met de handschoenen, stopwatch, enz erin.
En we nemen ook altijd reserve coupons mee.

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:13

eignelijk niets bijzonders, gewoon een poetskist, met op de bodem in een mapje alle papieren, een extra touw en halster (paard had nare gewoonte om zich los te trekken, dat hij wel bij het gras kon Knipoog ) en ook een klein doosje met alle spullen voor de schroeven er in, en elke keer als je thuiskomt al invetten, en dan altijd nog een wollen doek om net voor je er op gaat even je paard te laten glanzen, werkt echt heel goed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:19

Ik heb altijd een schraagje mee voor mijn zadel. Zo'n simpel opklapbaar houten bokje dat je voor een paar euro bij de Praxis, Gamma of Hubo koopt. Zeker als je trailer geen zadelkamer heeft is zoiets erg handig: hoef je niet je zadel in het (natte) gras te leggen of op de dissel van je trailer bij het op- en afzadelen.

Verder heb ik altijd een afsluitbare plastic bak met 'reservespullen' bij me. Ik rijd mijn endurancewedstrijden met een halsterhoofdstel, speciale beugels etc. Maar ik heb ook het 'gewone' spul bij me voor als er eens iets breekt of kwijtraakt. Een simpel paar extra teugels, beugelriemen, handschoenen en een droge (rij)broek en sokken: erg handig in noodgevallen!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:20

Owja, er schiet met nog iets te binnen. We hebben een kist in de auto met daarin een fles water, spons en handschoenen. Een paard poept onderweg altijd op de stang en gaat daar dan met haar kont tegenaan staan. Het is een schimmel dus... Dan doen we die handschoenen aan, water op de spons schieten en poetsen maar.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:42

Ik laat altijd de dingen die ik alleen nodig heb als ik met de paarden wegga, in de vrachtwagen liggen: bodyprotector, schone witte dekjes, witte bandages, schroeven, regenjassen, parapluie, plastic zakjes (voor mijn laarzen) handdoeken, wc-papier, suikerklontjes, flessen water, nummerdrager, dekens....

Maar dit kan eigenlijk alleen als je een vrachtwagentje hebt, want om al die rotzooi nou elke dag mee naar kantoor te slepen Knipoog

En ik doe altijd even snel een bandage om de staart....heb er een grondige hekel aan om een wijd uitstaande stront-staart aan te treffen net als je in vol ornaat op je verder smetteloze paard wil stappen Boos!

Ook altijd mee (op dressuurwedstrijd): haarlak....om je laarzen en neusriem nog even te laten glanzen.

Deo is ook best handig voor na de cross Bloos!

Oja, als ik met 2 paarden ga starten, maak ik een duidelijke lijst van de volgorde waarin en de tijden waarop de verschillende onderdelen gepland staan, compleet met tijden om te gaan opzadelen. Dit hang ik op een strategische plek in de vrachtwagen en owee degene die daar vanaf wijkt Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 08:09

Kijk, dit soort tips bedoelde ik idd *LOL*

Scum, zo'n rugzak had ik oook, maar daar kon ik het nooit in vinden.

Marieke, dat idee van die tijdenlijst is een goeie die houden we erin

Karin, zo'n reservekratje heb ik ook. Daar zitten ook pleisters, aspirine en deo in (herkenbaar Marieke Haha! )

Wat ik verder nog standaard in de trailer heb staan, is een afsluitbare emmer met ehbo spullen voor de paarden als een vetwrap bandage, teatree balsem, traumeel en een instant coolpack. Dat is al regelmatig handig gebleken.

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:51

[quote="marieketencate"], wc-papier


Ook heel erg handig ja.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:06

De stiftgaten van tevoren schoonmaken en dan van die dopjes erin frummelen. Scheelt een boel stress op het concoursterrein

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:59

Hihi ik had ook altijd alles bij me, in een vaste plastic box, die iedere keer meeging! Er zat werkelijk alles in!!! Pleisters, tampons, naaigerei, veiligheidsspelden enz enz enz Je kon het zo gek niet bedenken of ik had het bij me Haha!:D:D

Bij regenachtig weer ook altijd een setje heerlijk droge kleren Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 00:02

Ik heb altijd verfrissingsdoekjes, desinfecterende gel en keukenpapier in de trailer (naast alle andere zooi Haha!).
Is gewoon lekker fris als je klaar bent, maar ook handig tussen door als je je plastron moet omhangen e.d. Zo heb ik nooit geen vingerafdrukken meer op mijn schone witte spullen Lachen

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:20

Ik neem juist alleen mee wat ik nodig heb, en niets meer. Ik heb dus een zadel, hoofdstel, kalkoenen, rijjasje, plastron, handschoentjes, cap, zweep, dekentje en papieren mee. Echt zo min mogelijk, anders word ik gillend gek. Ook heb ik alles in 1 tas, anders kan ik het allemaal niet meer vinden.
Waarschijnlijk niet echt een tip, maar voor mijn rust is het op deze manier het beste... Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 12:52

Ipv plastic zakjes om in je leren laarzen te komen gebruik ik pantykousjes. Die doe ik gewoon over mijn sokken en broek heen en dan kun je makkelijk en snel in en uit je laarzen komen.
EN ik heb ook altijd een schoon shirt bij me. Zodat ik een eventuele natte blouse of shirt uit kan doen Knipoog
Verder heb ik altijd al mijn wedstrijdspullen op lijstje na in een krat zitten dus die kan dan ook altijd zo mee. (Met daarin een lijst van dingen die zeker altijd mee moeten Knipoog )

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:52

ja,een schone blouse!
als je je proef hebt gereden,zweette ik me altijd een ongeluk(zenuwtjes!?)
een lekker schoon fris shirt is dan erg lekker!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:58

mijn pony zijn staart invlechten,dubbelvouwen en met een gewone bandages inbandageren(polopaard idee,dus).

zo blijft zijn staart schoon bij de zenuwboodschapjes van hem.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:05

of een staartbeschermer en dan de staart omhoogvouwen. Dat doe ik ook altijd, een longeersingel er omheen en dan een riem tot bij de longeersingel. Blijft perfect zitten.
Tja, extra teugels, borstels, zwepen, halster, alles zo ongeveer wat kapot kan gaan. Extra handschoentjes en strikje (we zijn wel met meer, dus een ramp is het niet om es wat te vergeten.), en babydoekjes voor over je laarzen en eventueel over de snoet van je pony.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:43

Een vochtige spons om nog even snel de verse mestvlekken van de benen af te halen. De staart doe ik meestal in een panty, die wordt vastgemaakt aan een dekensingel.

Verder doe ik altijd een paar extra elastiekjes om een vlechtje: soms merk je tijdens het losrijden dat er eentje geknapt of losgegaan is. Dan heb je direkt een reserve bij de hand Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:58

Een groom met een jas - of bodywarmer - met veel (grote) zakken is ook erg handig! *LOL*

Afbeelding

De zakken van mijn jas zijn geschikt voor paspoorten, startkaarten, proevenboekjes, stiftenindraaigerei, borstels, poetslappen, broodjes, flesjes...

Ik heb er zelfs wel eens een half hoofdstel in gekregen, maar het stiksel dat daardoor is gaan loslaten moet ik nog steeds een keer repareren. Clown

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:53

Ik heb standaard alle spullen in een sporttas. Daarin gaan thuis de wedstrijdspullen als: witte onderlappen, bandages, plastron, blouse etc.
Ik ga meestal van huis weg met mijn 'stalkloffie' aan en op wedstrijd aangekomen (óf op stal, vlak voor vertrek) kleed ik me om. Zodoende heb ik altijd 'schone' kleren bij me.
Zadel, hoofdstel, poetskist gaan op stal in de auto.
Ik zorg dat ik 'de leiding' heb en doe altijd de 'check' voordat we wegrijden. Mijn moeder gaat altijd mee en dan zet ik de spullen op een punt klaar, die zij in de auto mag ruimen (zij is nogal handig in netjes inruimen Haha! ).
Zodoende gaat het altijd goed maar ben ook door schade en schande wijs geworden (bv. plastron vergeten omdat die nog op de wasmachine lag) én heb mijn 'oudere wedstrijdspullen' (bv. rijbroek) ook altijd bij me....

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:57

Ik neem mijn vader altijd mee
Die doet altijd alles ff checken voordat we weggaan Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:26

ik neem eigenlijk ook niks extra's mee.
Ik vertrouw er maar op dat er niks kapot gaat aan materiaal, zou gek worden als ik alles dubbel mee moet nemen.

Wel neem ik altijd extra startcoupons en een startlijstje mee.
Een schone handdoek voor vieze neuzen, voetjes enz.
Stiftgaten maak ik ook altijd thuis schoon, wattebolletjes in de gaten. OK dan!

En ik neem mijn eigen voorlezer mee, hoewel ik er soms nog op moet wachten want voorlezers zijn erg gewild. Tong uitsteken

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:31

Wb die voorlezers, ik snap best dat niet iedereen in de gelegenheid is om iemand mee te nemen op wedstrijd.
Maar als ik even een rondje over het losrijterrein loop voordat ik ga opzadelen, wordt je direct aangeklampt;
"kun jij me asjeblieft voorlezen, want ik moet NU de ring in"

Je voelt je haast schuldig als je zegt geen tijd te hebben, zorg dan dat je een proef uit je hoofd leert of even iets eerder rondvraagt oid.
Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:24

Euh, dat is mijn tactiek ook Haha!
En waarom? Omdat in Midden en West Nederland tegenwoordig niemand meer wil voorlezen, dit is vaak de enige manier waarop men nog wel eens wat voor je wil doen. In het Oosten en Zuiden zijn mensen veel schappelijker

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:59

Als ik tijd heb heb ik ook helemaal geen probleem om iemand voor te lezen, maar ik heb er wel een stronthekel aan om zo voor het blok te worden gezet, maar ja als dat de enige manier is waarop je nog aan een voorlezer komt, tja dan moet je wat.
Misschien komt dat omdat in het Oosten en Zuiden het nog meer een familie-uitje is en meer beschikbare voorlezers lopen?

Mijn moeder vind het ook niet erg om voor te lezen, maar soms wordt het wel eens te gortig. Die staat zo een heel stelletje proeven achter elkaar voor te lezen.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:43

mobieltje....voor als ik toch nog dingen vergeten ben... Haha!

Als ik naar onbekend terrein ga: een routebeschrijving van het internet, voor als de toegestuurde routebeschrijving weer eens niet klopt (of voor mij niet te begrijpen is.. Schijnheilig )