ARK: Een eerste officiele wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

ARK: Een eerste officiele wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 12:05

Ik ben ook gestart op de ARK, zoals wel meer bokkers, maar het ging helaas niet helemaal lekker. De dressuur viel nog mee, ik weet dat we geen supersterren zijn... Nagelbijten / Gniffelen En dat een robuuste ijslander nooit zo hoog zal scoren als een soepel dressuurpaard... Knipoog Maar hij ging in ieder geval goed in de linkergalop, dat was mijn grootste 'angst' (wel 1 punt aftrek omdat ik om dat te bereiken een ietsje buitenstelling vroeg Bloos), geen grove fouten. Ik had 152 punten. (Ik deed O-B)

Verder nog springen, dat ging echt bagger, ik vond het jammer... Rusk vind het allemaal niet eng dus voor weigeringen enz. was ik niet bang, maar met inspringen weigerde hij ineens voor een gewone oxer... Verward En de tweede keer gooide hij de eerste balk van de oxer eraf... Hij sprong bijna het hele parcours heel raar en wiebelig, en bij de dubbelsprong sprong hij zo'n beetje door de tweede sprong heen... (een voor- en een nadeel is dat, een paard dat niet bang is, nml ook niet om de balkjes aan te tikken Knipoog) Verder nog 3 tijdsoverschrijding dus in totaal 7 strafpunten... Hij had echt z'n dag niet leek het wel... de dressuur vond ik dus nog wel meevallen. Ik zelf, en Rusk (ijslanders worden vrijwel nooit in dressuur en springen uitgebracht) zijn ook pas sinds mei lid en sinds mei serieus aan het dressuren en springen... Dus ach, wat dat betreft ging het nog best wel okee. (dressuur wist ik dat we het nog niet goed kunnen, maar springen had ik toch wel iig geen balken van verwacht, ik twijfelde nog of ik harder moest galopperen maar ook dat weet ik voor de volgende keer weer!) Zowiezo deed Rusk raar, want voor de sprongen ging ie ineens heel langzaam en dan sprong ie raar. Verward

Nou ja, niet teleurstellend voor een eerste wedstrijd maar natuurlijk had ik wel gehoopt dat ie iig het springen zou doen zonder balken.

Er waren ook nog allemaal aardige mensen... Een meisje van m'n ponyclub: "hoe ging 't?" (na dressuur) ik: "mja, wel goed op zich..." (alles is relatief, ik verwachtte nog minder Bloos) zij: "jammer."
Enne toen ik met Mel (ik zat achter 't zadel en zij erop) samen op Rusk zat kwamen we langs een paardenring van de dressuur, en toen keken een paar van die meiden ons aan en zeiden zo van, "die gaat zeker naar de pony's." (alhoewel dat niet aan m'n knol ligt maar aan mijzelf. Tong uitsteken)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:40

ik heb je nog even zien springen, maar toen werden de finalisten vd B dressuur omgeroepen dus ik was er niet meer helemaal bij met mn aandacht omdat Marjo me begon te slaan Haha!
152 punten voor de dressuur is best netjes joh, kan je echt wel tevreden mee zijn! Doe je volgend jaar weer mee? Ligt voor mij en Vig wel in de planning Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:51

Joh, 7 strafpunten, GEWELDIG!!! Wij hebben een heel seizoen over gedaan om 1 keer rond te komen met de pony. Wel 13 strafpunten maar er klonk zo'n geluich dat de krant dacht dat ze eerste was geworden, gevolg grote foto in de krant.

Nee, ik vind 152 en 7 strafpunten echt heel goed, zeker voor de eerste keer.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:02

ik ben volgens mij nog langs je heen gelopen met quinto. maar weet t niet zeker. maar fijn dat het op zich wel goed ging. met quin ging het ook goed. hij was superbraaf

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:28

Ik heb nog 2 foto's van je gemaakt bij het springen zal ze van de week op bokt zetten!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 22:37

Ja ik heb jou iig nog wel gezien met Quinto, maar die valt ook wel op! (vind het ook zo'n mooi en leuk paard! ik heb zowiezo wel wat met tinkers, maar deze..!)

Bedankt Nimber! Lachen Ik heb zelf ook nog wat foto's. Een waar ie die hindernis omkeilt, en twee die lijken op weigeringen. Nagelbijten / Gniffelen (hij remde elke keer 1 a 2 m voor de hindernissen af en sprong toen heel weird Verward)

Ik vind het wel jammer dat ik over een half jaar alweer 18 ben, ik ben nogal gevoelig dus ik weet niet of ik uberhaupt wel DURF mee te doen met een ijslander tussen de paarden, haha. (dat is dus pas in 2006 want ik wordt volgend jaar april 18) En springen helaas ook niet (90 cm ja, dat is pas een stunt...), springen is eigenlijk wat ik echt leuk vind. Lachen Alleen Rusk springt raar en ik vind het eng als 't hoog wordt, dus verder dan groen zullen we nooit komen. Cool

Haha misschien ben ik gewoon verwend met mijn brave knollie, ik weet dat ie geen balken hoeft aan te tikken (of om te crossen)... En tja, dit is ook een van de enige keren dat ik wedstrijden rij; excl. de onderlinge van de bosruiters natuurlijk... (wie weet volgend jaar een ponystartkaart, aangezien die toch even duur is als de endurance startkaart. Knipoog)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 23:20

Maaike schreef:
ik heb je nog even zien springen, maar toen werden de finalisten vd B dressuur omgeroepen dus ik was er niet meer helemaal bij met mn aandacht omdat Marjo me begon te slaan Haha!
152 punten voor de dressuur is best netjes joh, kan je echt wel tevreden mee zijn! Doe je volgend jaar weer mee? Ligt voor mij en Vig wel in de planning Haha!


Ik had je inderdaad nog gezien tijdens het springen! Lachen (terwijl ik eigenlijk op het parcours aan het letten moest zijn...?)

Leuk dat je volgend jaar ook meedoet! Ik hoop volgend jaar mee te doen en wie weet wel met de kar als m'n vader er een beetje aan toe gaat komen (hij wil Rusk gaan inspannen en volgens mij zou hij het hartstikke goed doen met z'n brave, rustige - of is het luie? - karakter) maarja of dat volgend jaar dan al iets wordt, hihi... Ik wil iig graag meedoen met Domi volgend jaar, hopelijk is ze dan meer ingereden enz, maar ligt eraan hoe het allemaal een beetje loopt, natuurlijk. Lachen

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:00

heey ik nam een kijkje in je profiel.. en dat hoofd van je herken ik ergens van Tong uitsteken
volgens mij heb ik je ook gezien met de ark Lachen
ik heb zelf ook meegedaan
ben tweede geworden
maar het paard waar ik op reed heeft vantevoren wel ff het publiek vier keer of zo omvergecrost Tong uitsteken

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:15

ik heb je niet zien springen moest ff heel nodig maaike slaan en gaan springen enzo, Maar volgend jaar gewoon doen hoor dat springen! Roskur was hardstikke braaf en die hoogte voel je toch bijna niet gewoon veel oefenen.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:54

Ik ben als toeschouwer op de ARK geweest en vond het erg gezellig! Veel mensen die bij mij op stal staan (pothoven) hebben het goed gedaan, dus dat was ook wel leuk. Ik heb voor volgend jaar geen gekneusde pols of kreupel paard in de planning Tong uitsteken dus dan doe ik ook mee!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 00:10

Hihi tja volgend jaar weer groen denk ik... Knipoog Mel ging vrijdag op 'm springen, ze wilde niet zo hoog en zelfs toen zei ze al dat ie heel wiebelig en raar sprong... Misschien nog een reden (buiten mijn belachelijk slechte balans Bloos) waarom ik regelmatig op de grond lig tijdens de springles? Bloos Ik wil weleens een van de andere ijsco-spring-ruiters uit m'n les of m'n instructeur ofzo erop willen zetten om te kijken of het nou echt zo is of omdat hij gewoon een ijsco is. Tong uitsteken

Ik heb wel wat foto's waar hij net wil gaan springen, daar lijkt het net of het een vette weigering is haha! Haha!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:00

zet die foto's er op dan!! Haha!:D:D

lovesfjords
Berichten: 101
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:26

Haaai Iris..jaah ik heb je ook nog gezien, alleen niet met rijden jammer maarjah..spreek je wel weer. xx frann ps. waar blijven de foto's??!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 17:58

Fototopic staat op ITP! Lachen (verkeerd geplaatst... Lips are sealed)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:55

Hij staat nu wel op HAW... *had hem in al mijn blondheid op VMR geplaatst.... hoe kom ik erbij Verward*