NRPS wedstrijd/Bestgaand Ermelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

NRPS wedstrijd/Bestgaand Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:47

Vandaag vroeg opgestaan om mijn paardje weer netjes te maken, want vandaag gingen we naar Ermelo voor de NRPS wedstrijd.

Met losrijden was ze zo ontzettend heet dat ik er weinig van verwachte, eigenlijk stom want ik weet dat ze er 9 van de 10 keer voor me is zodra ik de ring in rijdt.

1e proef ging niet verkeerd, maar door wat miscomminucatiefoutjes, bij inzet appuyement sprong ze aan, keertwendigen gingen niet soepel, verder toch een redelijk gevoel omdat ze ondanks dat ze nog steeds heet was redelijk te rijden was.

2e proef voelde heerlijk aan. Ze was lekker ontspannen en liep lekker alle oefeningetjes door.

resultaat: 1e proef 177, 2e proef 2e met 186. Weer puntje erbij dus.
Heb nu 15 punten in het Z1.
Het binnenseizoen wil ik het Z2 ingaan.

Daarna meegedaan met bestgaand rijpaard/pony. Ik rij met een E-pony tussen de paarden, maar moest nu dus tussen de pony's. Ze vond al dat publiek erg spannend en ging er helemaal door showen. Het mindere daaraan was dat mijn stap er niet uitkwam en ik meer aan het dribbelen was dan relaxt rondstappen. Ik mocht overkampen naar de volgende ronde en ben uiteindelijk 4e geworden.

Voor mij was het weer een geslaagd en gezellig dagje!!
Zijn er nog meer bokkers vandaag in Ermelo geweest?

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:49

Gefeliciteerd met de mooie resultaten.
Ja, ik was ook in Ermelo met mijn pony.
En ze is STER geworden! *LOL*

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:53

Super zeg!! OK dan!
Jij ook gefeliciteerd..

Toch wil ik dat ook een keer met Shania gaan doen,
puur uit nieuwsgierigheid hoe ze het er vanaf brengt, maar heb er totaal geen ervaring mee. Toch maar een keer gaan informeren hoe en wat.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:55

Goeie resultaten allebei, gefeliciteerd!

Ik was ook in Ermelo, 2x een B proefje gereden. Ik had 149 en 150 punten, die 150 was zeker terecht maar die 149 had ik zeker hoger in geschat. De punten zijn nog niet optimaal, maar Lucky is al een heel stuk vooruit gegaan!

Bestgaand Rijpaard zou ik ook nog rijden maar aangezien we meer dan 5 uur moesten wachten na de dressuur heb ik die maar overgeslagen....

Lucky had wel erg veel interesse in de veulentjes! Kon haar nauwelijks baas bij de trailer aan de hand... moeder gevoelens kwamen weer boven drijven..... *LOL*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:58

levi schreef:
Gefeliciteerd met de mooie resultaten.
Ja, ik was ook in Ermelo met mijn pony.
En ze is STER geworden! *LOL*


Ik zit net je website te bekijken en ik heb je pony langs zien komen!!! Zeker weten! Ik zei nog tegen mijn moeder: 'Kijk wat een aparte bles'! haha
Was zeker niet gek dat ze ster is geworden, ze heeft echt een gave draf!

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:02

chantal_cs schreef:
Ik zit net je website te bekijken en ik heb je pony langs zien komen!!! Zeker weten! Ik zei nog tegen mijn moeder: 'Kijk wat een aparte bles'! haha
Was zeker niet gek dat ze ster is geworden, ze heeft echt een gave draf!


Nou ik zit hier op een roze wolk Haha!
Er waren er maar 2 door naar Ermelo van alle provincies uit rubriek 19C.
En er stond in het NRPS nieuws ook een leuk stukje over de keuring in Bunschoten.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:39

Dan heb ik je waarschijnlijk ook nog zien rijden.
Een pony van onze stal is keurmerrie geworden bij de E-pony's, voor ons dus ook een geslaagde dag.

kadir
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: oosvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 18:36

heej
ik heb ook een nrps pony het is ook een ster pony maar wat houd het eigenlijk precies in..!?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:18

kadir schreef:
heej
ik heb ook een nrps pony het is ook een ster pony maar wat houd het eigenlijk precies in..!?


www.nrps.nl
Keuring en predikatenregelement:

PREMIES EN PREDIKATEN

Artikel 29

Aan merries kunnen worden toegekend de volgende predikaten:
Stermerrie
Keurmerrie
Preferente merrie
Prestatiesportmerrie
Prestatiefokmerrie
Röntgen
Stermerrie:
Aan Stamboekmerries van drie jaar en ouder die met een 1e premie bekroond zijn, kan op de Nationale keuring het predikaat Stermerrie worden toegekend. Op het stamboekbewijs wordt aangegeven dat een merrie het sterpredikaat heeft behaald.

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 12:21

Ben ook geweest, met de NRPS van mensen waar ik rijd. Het veulen moest voor de keuring. Ze stond tweede, wat totaal niet verwacht was!!!!!
Ook een superdag voor ons dus.......... Lachen Lachen Lachen

En voor de anderen; Gefeliciteerd!!

daanboy

Berichten: 1001
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:30

gefeliciteerd en k ga ook naar ermelo 4 september en ik was er ook 14 augustus me moeder en me zus moest rijden en me zus mag door naar ermelo met het 8 tal