Wat is het nut van een ringmeester..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Wat is het nut van een ringmeester..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:09

...als die zegt dat het op tijd loopt terwijl later blijkt dat flink uitloopt of inloopt? Boos!

Het is mij nu al zeker 4x overkomen dat ik van te voren netjes ga checken of er uitvallers zijn en of alles nog op tijd loopt, je dan het antwoord krijgt dat alles nog volgens de originele starttijden verloopt, en dan blijkt @$#% dat het weer es flink uitloopt of inloopt!!! Zit je soms net 10 minuten op je paard, ja kom maar u mag de ring al in Boos!

Vandaag in Waspik liep het weer zeker 25 minuten uit!! Lekker, als het 30 graden is

Maak ik dit alleen mee of zijn er meer?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:15

Hmm, ik vind mezelf altijd een goede RM, klopt altijd precies wat ik zeg Haha!

Maar soms kan het ook heel snel veranderen, dat er bijvoorbeeld ineens iemand uitvalt die er niet is ofzo.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:19

liberty schreef:
Hmm, ik vind mezelf altijd een goede RM, klopt altijd precies wat ik zeg Haha!

Maar soms kan het ook heel snel veranderen, dat er bijvoorbeeld ineens iemand uitvalt die er niet is ofzo.


ja OKE maar tussen dat ik het vraag en 5 minuten later zou het ineens 25 minuten uitlopen? Dakennie he Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:21

Ja okee, dat lijkt mij ook ineens wel heel veel

Zal wel iemand zijn die niet kan tellen Tong uitsteken

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 20:23

zoiets ja *LOL* , ik kan op zon moment altijd vreselijk pist of worden daarvan. Ik vind 10 minuten meer of minder losrijden gewoon veel.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:39

Of van die onervaren ringmeesters die alles op volgorde moeten houden en vervolgens tegen de tijd dat jij aan de beurt ben op aanmelding werken en er een compleet zooitje van hebben gemaakt. Heel leuk.
Ach ik zit er bijna nooit te lang op, mijn paard blijft toch lekker fris, dus ik zadel gewoon altijd ruim van te voren op.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:40

Soms moet je kijken of je de x aantal combinaties er al zijn die je voor je ziet. Kun je met het betalen checken of de 6/8 combinaties voor je er zijn. En bij nog 6 te gaan bijvoorbeeld op het paard gaan zitten. Dan kan het nooit veel meer uitlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:48

Ben ik blij dat ik altijd max een kwartier losrijd Haha!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:50

Gewoon iedereen op tijd laten starten, klok ophangen en ruiters het zelf in de gaten laten houden, werk toch ook goed.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 22:59

Ja en dan tussen proef 1 en 2 zitten dan 3 minuten Verward Sjongejonge zeg. Zon ringmeester vind ik verantwoordelijk voor het geven van de juiste antwoorden op dit soort simpele vragen. De volgende x vraag ik iodd wel WIE er NU in de ring zit, dan check ik het zelf wel, of zouden ze dat soms ook niet weten?

Iedereen wil graag zijn best doen op wedstrijd, en betaald er soms nog flink voor ook, dan mag je toch wel verwachten dat het goed geregeld is.

Normaal ga ik als het uitloopt lekker stappen, maar met de brandende zon op je lijf is dat niet erg prettig Ik wil graag een minuut of 20-25 losrijden, en dus niet bijna 1 uur.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:05

Juryleden spelen er ook in mee. Sommige kunnen tijden in de boekjes gaan neuzen en schrijven veel commentaar na de proef. Andere juryleden laten je gelijk starten. Dus niet alleen door RM

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 23:06

Geen nut, daarom zijn er bij ons ook geen ringmeesters (bij het springen wel).

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:10

Piaffe schreef:
Juryleden spelen er ook in mee. Sommige kunnen tijden in de boekjes gaan neuzen en schrijven veel commentaar na de proef. Andere juryleden laten je gelijk starten. Dus niet alleen door RM


Ja dat maakt ook niet uit, maar als het uit/inloopt dan hoort de RM dat te wéten én te melden. Daar ging het me ff om Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:49

Heb je wel eens een tijdje naast een ringmeester gestaan? Man, wat een hondebaan. Zelf op het bord kijken, even natellen hoeveel er nog voor je zitten en dan opstappen. Geje heeft gelijk, starttijden en een grote klok. Hoeft de ringmeester alleen mensen door te laten.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 08:57

Nou soms is er geen, en dan mis ik m wel erg.
Ze moeten me altijd even roepen namelijk haha ik houd t niet genoeg in de gaten Schijnheilig

soms heb je er 1 waar je weinig aan hebt maar het is ook een beetje eigen verantwoordelijkheid.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 09:14

ik vind het altijd erg druk bij het bord, vooral als die bij de doorgang naar de ringen staat Schijnheilig TE paard kom je er dan moeilijk bij... Vind het wel prettig dat er iemand is die bijhoud wie in de baan is (of al klaar is) door de naam door te strepen op de lijst, anders heb je helemaal geen idee hoeveel er nog moeten...

Op tijd is misschien leuk voor deelenemers, maar niet voor een jury die dan wel flink wat pauzes kan krijgen als er veel uitvallers zijn of iemand niet komt opdagen...