rotstarttijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

rotstarttijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 07:25

getver ik heb zaterdag echt rottijden om te starten de eerste proef om 16.31 en mijn 2de proef om 19.00.
zit dus 2,5 uur tussen.

erop blijven zitten is geen optie dan is hij echt dood en dood moe maar dan afzadelen en later weer opzadelen? 2de proef afmelden? wat zouden jullie doen?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:34

Gewoon op de trailer zetten, het is niet bloedheet dus wat let je. Plukje hooi meenemen

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 07:45

Ik zou 1 proef starten, ik rij het liefst 2 proeven maar 2,5 uur ertussen nee dat wordt me toch echt te gek. Middag en avond weg, zonde van de tijd, jammer dat ze het zo doen op het secretariaat.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:26

Gewoon even afzadelen zou ik zeggen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:05

Ik vind het trouwens ook belachelijk, 2,5 uur. Ik neem aan dat je met orbaldo gaat?? Kan hij makkelijk stilstaan?? zoniet zou ik die 2de proef afmelden.. Vraag 2 is ook.. heb jij zelf zin om er na 2,5 uur weer op te gaan zitten en weer opnieuw los te rijden enz enz..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:15

Ach, bij de ZZGP ben je meestal die tijd onderweg naar concours en mag je, als je pech hebt en als 1 van de eerste start, nog wel een paar uur wachten tot de prijsuitreiking er is en je je protocol mag meenemen....

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 09:19

Wil best toch, om 17.00 staat je paard weer op de trailer en pas na 18.00 hoeft ie er weer af (weet natuurlijk niet hoe lang jij losrijdt..)

Inderdaad best rottig dat het niet meteen achter elkaar door gaat, maar beter zo dan dat je er een uur tussen hebt zitten, dat is net zo'n tijd waarin je nauwelijks je paard op de trailer kunt zetten terwijl je er ook niet al die tijd op wilt blijven zitten... Knipoog

Succes Lachen !

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:37

Is het zo'n kleine wedstrijd dan, met weinig ringen (en dus jury's) dat proef 1 en 2 zo ver uit elkaar liggen... weet niet beter dan dat er hier normaal een kwartier tussen ligt, maar dat de meeste ruiters gewoon van de 1e direct naar de 2e ring gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:51

Je zou kunnen kijken hoe hij na de eerste proef is en hoe hij aanvoelt en dan pas beslissen.
In Hengelo heb ik Lisa voor het bestgaand afgemeld.
Ze was het echt zat en als ik haar op de trailer had gezet om er later weer op te stappen weet ik zeker dat ze niet erg veel op 4 benen had gelopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:48

Joh lekker paard op de trailer, daarna zelf lekker relaxed tijd voor een colaatje en een broodje, en dan begin je rustig an weer opnieuw. Onze wedstrijden duren altijd een halve dag, ik maak er gewoon lekker een dagje uit van.

Succes alvast!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:38

Sjonge jonge, ik zit hier echt met verbazing te lezen! Afmelden???? Ik vind dat echt van de zotte! Ik rijd al jaren (15 jaar) geen wedstrijden onder de man meer, maar toen wij vroeger wedstrijden hadden waren we van 's morgens vroeg af weg (7 uur), en dan was om 16 uur de parade nog eens. En nu zitten ze al te zeuren met 2,5 uur ertussen? De mensen zijn verwend! Ik heb morgen ook een wedstrijd, aangespannen, eerste rubriek is om 15 uur, 2de om 21:35......en dat is bij ons heel normaal!

En bovendien vind ik het ook niet eerlijk tegenover de concoursgevende vereniging om af te melden. Had je maar voor 1 proef op moeten geven, je kunt altijd van te voren bedenken dat er veel tijd tussen kan zitten. Vindt het trouwens sowieso belachelijk dat jullie zomaar kunnen afmelden, in de aangespannen sport gaat dat dus niet zonder dokters of veearts-verklaring. Kun je ook beter van je starttijden uitgaan....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:42

Vroeguh, reed de veldwachter op een varken!
Bij ons is het gelukkig niet normaal om 6,5 uur te wachten met een 2e proef! Lekker eerlijk voor je beesten.
Afmelden zou ik ook niet doen maar afzeiken is wat anders.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:48

Tja, tegenwoordig zie je dat vaak niet meer, maar paar jaar terug was het s morgens een proef en s avonds een proef.
Ik heb daar nooit geen problemen van ondervonden, als ze na de eerste proef zijn uitgeblust kan het zelfs wel lekker zijn even te moeten wachten, afzadelen gewoon en op trailer zetten.
Als het warm weer zou zijn zou ik idd tweede proef afmelden. Met dit weer niet zo snel. Alhoewel je wel veel tijd kwijt bent maar dat is persoonlijk of je dat er voor over te hebt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:59

Neonlight schreef:
Sjonge jonge, ik zit hier echt met verbazing te lezen! Afmelden???? Ik vind dat echt van de zotte! Ik rijd al jaren (15 jaar) geen wedstrijden onder de man meer, maar toen wij vroeger wedstrijden hadden waren we van 's morgens vroeg af weg (7 uur), en dan was om 16 uur de parade nog eens. En nu zitten ze al te zeuren met 2,5 uur ertussen? De mensen zijn verwend! Ik heb morgen ook een wedstrijd, aangespannen, eerste rubriek is om 15 uur, 2de om 21:35......en dat is bij ons heel normaal!


Jaja... vroegah was alles anders... die goede oude tijd!!!

Tegenwoordig is het wedstrijd rijden een stuk zakelijker geworden. Proefjes, inpakken en hoppa naar huis. Als je nu ineens starttijden ziet waarbij je 2,5 uur moet wachten, ik me voorstellen dat je er niet goed van wordt!!! Ik heeft niks met verwenning te maken, maar met gewenning...

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:34

Wat raar, zoveel tijd er tussen. Hier is het dus ene ring uit, andere ring in.

Maar er zo lang op blijven zitten lijkt me geen goede optie. Afzadelen en op de trailer zou ik doen. De 2e keer hoef je waarschijnlijk toch niet zo lang in te rijden, dus kan hij nog een flinke tijd op de trailer staan.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 15:04

Ik zit ook met verbazing sommige antwoorden te lezen in dit topic! Als ik op wedstrijd ga weet ik dat ik er een behoorlijke tijd voor moet uittrekken omdat af en toe ook nog weleens een en ander wil uitlopen. Ik zie op wedstrijd gaan als ontspanning een een leuke bezigheid en niet zoals ik het goevl krijg bij sommigen als een "moeten"!

Idd 2,5 uur is veel tijd tussen 2 proeven maar dat kan nou eenmaal een keer gebeuren. Om je daar nu voor af te melden vind ik niet echt netjes, gewoon van de nood een deugd maken en lekker je paard even laten rusten in de trailer met een zak hooi en zelf even relaxed wat gaan eten of drinken en dan gezellig je 2e proef rijden

En het excuus: niet eerlijk tegenover je paard?! Wat ben ik dan een dierenbeul dat mijn paard vorig jaar als een van de eerste moest starten en dat de rest die ook met de vrachtwagen mee waren pas in de middag moesten rijden en dat mijn paard een halve dag op de vrachtwagen heeft gestaan............. Wow hij zag er zo slecht uit na die dag Zonder gekheid, ik vind het niet eerlijk tegenover je paard als je geen voer meeneemt of geen water maar een enkele keer even wat langer dan normaal is toch niet zo'n ramp?!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:28

Neonlight schreef:
En nu zitten ze al te zeuren met 2,5 uur ertussen? De mensen zijn verwend!
Lips are sealed Sorry maar ik vind dit een beetje een lage opmerking.. Scheve mond Meer kan ik er niet van maken..


Kim... Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft.. Desnoods start je er idd gewoon 1tje en kijk je hoe hij die dag is..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:01

Nou opzich vind ik het niet erg om een paard wat langer op de trailer te hebben. Maar ik rijd mijn 2de proef ook niet als laatste wat betekend dat hij dus een zowat dehalve dag(avond in dit geval op de trailer staat) Bij warm weer vind ik dat niet leuk voor het paard maar met dit weer vind ik dat zelf ook niet leuk.
Zoals het er nu naar uitziet is de kans op een heel nat pak aardig groot, vervolgens moet ik dus 2.5 uur in die natte troep rond lopen *bibber* of me omkleden maar dan kom ik met een natte rijbroek gewoon nooit meer in de laarzen.

Daarnaast zit ik met een vrij jong paard dat nog niet zo lang mee gaat naar concour hij maakt zich behoorlijk druk een uurtje of wat met een gevuld hooinet wil nog wel maardaarna begint hij langzaamaan toch te slopen en te doen.

wbt neonlight :N in die 15 jaar dat ik nu wedstrijden rijd heb ik me nog nooit afgemeld en zit er hooguit 30 min tussen proef 1 en 2. dat jij zo hoogbejaard bent dat je nog egwend bent om een dag onderweg te zijn naar een concour alla maar val mij er niet opaan dat ik ook nog wel wat nuttiger dingen naast het concour te doen heb
overgens zijn er 4 B ringen en is het ene redelijk groot concour

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:08

Jij vraagt toch om reactie's nou Neonlight reageert zo, het is vervelend voor jou, maar zeker niet
zielig voor je paard, hij gaat er heus niet dood aan hoor.. Verward

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:58

LadyLuna schreef:
Jij vraagt toch om reactie's nou Neonlight reageert zo, het is vervelend voor jou, maar zeker niet
zielig voor je paard, hij gaat er heus niet dood aan hoor.. Verward


Het is een jonge hengst, wat zou jij doen?? Ik denk dat ik het wel had geweten..

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:31

Er staat niet bij dat het een jonge hengst is of heb ik er soms overheen gelezen?? Ieder paard moet het maar leren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:40

Niet alleen een jonge hengst, ook nog eens jonge dekhengst Knipoog
Uitgebreide info in Nimbers profiel/website.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:29

Ja, ik ga ff van alle bokkers hun profielen bekijken Nee, dankje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:42

Tja, zalig zijn de onwetende Schijnheilig

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:47

amondi schreef:
Vroeguh, reed de veldwachter op een varken!


En ik maar denken dat het de postbode was (dat zei mijn vriend uh man altijd) Haha!

Maar weer even on topic: lastig met zo n jonge hengst. Toen ik zelf wedstrijdjes reed met Voice (vroeguh) vond ie het altijd bere gezellig met zijn alle aan een lang touw met paaltje geknoopt, maar zo werkt het nu niet meer he, vooral niet met een hengst.

Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en misschien pas beslissen op het moment zelf (dus na je eerste proef).

Succes!

Judith