Angela v.d. Berg Rabobank talent van het jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grappigfruit
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-04

Angela v.d. Berg Rabobank talent van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 19:42

Straks, (dus niet gaan sms of bellen) wordt bekend gemaakt dat Angela v.d. Berg het nieuwe Rabobank talent van het jaar is geworden

Pas na 9 uur mag je haar feliciteren, want ze weet nog nergens van.

Patrick

je leest alles het eerste op bokt.nl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:43

Welkom op bokt Haha!

Leuk voor haar!
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 09-08-04 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:45

Uh?
Ik dacht dat Tommie Visser zo'n geweldig grote voorsprong had dat die titel hem nouwelijks meer kon ontgaan?

Maar Leuk voor Angela Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:45


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:54

Goh ik dacht ook dat Tommie Visser nooit meer in te halen was, maar wel leuk voor Angela van de Berg.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:57

Citaat:
Ik dacht dat Tommie Visser zo'n geweldig grote voorsprong had dat die titel hem nouwelijks meer kon ontgaan?


Ja dat dacht ik ook, maar er moest volgens mij nog wel een deskundigen jury onder leiding van Anky aan te pas komen. En die zullen wel de doorslag gegeven hebben. En eerlijk gezegd is het natuurlijk heel knap, dat ze na het goud bij de junioren , gelijk het volgende jaar zilver bij de young-riders heeft gehaald.

Theo

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:58

Horsedances schreef:
Ja dat dacht ik ook, maar er moest volgens mij nog wel een deskundigen jury onder leiding van Anky aan te pas komen. En die zullen wel de doorslag gegeven hebben. En eerlijk gezegd is het natuurlijk heel knap, dat ze na het goud bij de junioren , gelijk het volgende jaar zilver bij de young-riders heeft gehaald.

Theo

Wat had al dat stemmen dan voor een nut? Schijnheilig Haha!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:04

ja idd, een deskudige jury en de PERS moet ook meestemmen en zo.En die zullen haar wel de beste vindenal had ik het andere ook wel gegund!!

maar waarom zet je het nu dan al op Bokt(welkom trouwens Haha!)

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:13

wordt dat niet pas op indoor brabant bekend gemaakt?

grappigfruit
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 20:17

Citaat:
maar waarom zet je het nu dan al op Bokt(welkom trouwens )


omdat het straks bekend gemaakt wordt tijdens het feest in Noordwijk.
en het juryrapport heb ik ook al gelezen.

daarom.

Patrick

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:20

Volgens mij worden in Den Bosch de talenten voor het komende jaar waar op gestemd kan worden gepresenteerd of zo.
Maar erg grappig hoor fruit, tja iemand moet toch de eerste zijn.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:24

Ook het Rabobank Talent van het Jaar wordt gehuldigd tijdens het gala. De opvolger van onder andere Marlies van Baalen, Gerco Schröder en Gert Jan Bruggink komt uit het Rabobank Talententeam van dit jaar. Op dit moment is op www.paardensport.nl, de officiële site van de KNHS, de tussenstand te zien.

Komt van de site van de KNHS. Vanavond wordt het nieuwe talent gepresenteerd.

grappigfruit
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 20:26

Angela van den Berg Rabobank Talent van 2004!

BRON KNHS.NL

NOORDWIJK – Angela van den Berg is vandaag tijdens het Olympisch Hippisch Sportgala in Hotels van Oranje te Noordwijk uitgeroepen tot het nieuwe Rabobank Talent van het Jaar. Hiermee treedt de negentienjarige dressuuramazone uit Almere-Stad in de voetsporen van Willem Greve (2003), Gert-Jan Bruggink (2002), Annemiek van der Vorm (2001), Gerco Schröder (2000) en Marlies van Baalen (1999). Van Baalen, Schröder en Bruggink maken deel uit van het Nederlandse Olympisch Team in Athene, een geweldig goede prestatie.

Angela won in 2003 zowel individueel als team goud op de Europese Kampioenschappen Dressuur bij de Junioren (14 t/m 18 jaar). Twee weken geleden op het EK 2004 bewees de amazone haar talent door bij de Young Riders (16 t/m 21 jaar), waar de moeilijkheidsgraad van de proeven een stuk hoger ligt, opnieuw met twee medailles huiswaarts te keren: team goud en individueel zilver.

Voor Angela is dit een uitgelezen kans haar dromen in de paardensport waar te maken. Zij krijgt nu een jaar lang ondersteuning van de KNHS en de heer Bert Mertens van Rabobank Nederland overhandigde Angela een cheque ter waarde van € 5.000,=. Zij mag zelf invulling geven aan de besteding van dit bedrag dat haar kan helpen om een succesvolle overstap te maken naar de seniorentop. De heer Martien van den Heuvel, voorzitter van de KNHS, overhandigde Angela de bronzen trofee van het Rabobank Talent van het Jaar.

Angela van den Berg heeft haar sporen al aardig verdiend in de paardensport. Al op driejarige leeftijd kreeg ze haar eerste pony en bleek de liefde voor de edele viervoeters geboren te zijn. Bij de pony’s was Angela zeer succesvol op verschillende vlakken. Zo maakte zij deel uit van het A-kader springen en het B-kader dressuur. Na uiteindelijk gekozen te hebben voor de dressuur, verliep de overstap naar de Junioren- en Young Riders probleemloos. Ondertussen boekt ze ook zeer goede resultaten bij de Senioren in de Lichte Tour. Kortom: Een amazone waar we nog veel van zullen horen!


Quote van bondscoach Junioren / Young Riders – Jan Peeters:
“Wanneer je op zo’n jonge leeftijd deze prestaties weet te behalen met een paard dat helemaal door jezelf is afgericht dan ben je een groot talent”

Qoute van Ambassadrice Rabobank Talentenplan – Anky van Grunsven:
“EK kampioen vorig jaar, dit jaar weer team goud en individueel zilver, dus niet eenmalig”

Quotes van leden van het Trainersplatform en de hippische pers:
“Heel goed dat Angela op de juiste momenten kan pieken. Na junioren nu ook succesvol bij de Young Riders”

“Heel knap om de individuele gouden medaille Junioren vorig jaar te behalen en nu meteen weer individueel zilver bij de Young Riders”



Verkiezing Rabobank Talent van het Jaar
De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) organiseert samen met haar hoofdsponsor de Rabobank jaarlijks de Verkiezing Talent van het Jaar. Genomineerd voor deze titel waren twaalf jonge talenten, die samen het Rabobank Talententeam vormen. Dit team kan rekenen op extra begeleiding op sporttechnisch gebied en op het gebied van bijvoorbeeld mediatraining. Via internet brachten duizenden paardenliefhebbers hun stem uit en ook de leden van het Trainersplatform en vertegenwoordigers van de (hippische) pers hebben gestemd. De uitslag is een optelsom van de publieksstemmen (1/3), de stemmen van de hippische pers (1/3) en de stemmen van de leden van het Trainersplatform (1/3). In geval van een ex aequo uitslag zijn de stemmen van de leden van het Trainersplatform doorslaggevend.

Het Rabobank Talententeam 2004
Het Rabobank Talententeam bestaat uit ruiters en amazones in de leeftijdscategorie van t/m 25 jaar. In het Rabobank Talententeam worden alleen de "allerbeste Talenten" opgenomen. Dit kunnen bijvoorbeeld ruiters/amazones zijn die deel uit maken van de nationale kaders, ruiters/amazones die deelnemen aan de Rabobank Trainingen en/of ruiters/amazones in de leeftijdscategorie van 21 t/m 25 jaar, die in staat worden geacht de overstap naar de seniorentop te maken. De samenstelling van het Rabobank Talententeam wordt vastgesteld door de KNHS bondscoaches uit de disciplines dressuur, springen en eventing in samenwerking met de begeleidingscommissie van het Rabobank Talentenplan. Rabobank Talententeam 2004: Inge Coenen (Venlo), Thamar Zweistra (Schore), Angela van den Berg (Almere-Stad), Diederik van Silfhout (Lunteren), Theo Hanzon (Capelle a/d IJssel), Tommie Visser (Vijfhuizen), Harrie Smolders (Lage Mierde), Patrick van der Schans (Lunteren), Vincent Voorn (Someren), Maikel van der Vleuten (Mierlo), Jack Ansems (Poppel, B), Annemiek Wieken (Groenlo).

Angela van den Berg

Discipline: Dressuur
Woonplaats: Almere-Stad
Geboorte datum: 02.06.1985
Rijdt vanaf: 3e jaar
Beste paard: Mix (v. Cocktail)

Prestaties:
A-kader springen pony’s
B-kader dressuur pony’s
Individueel goud en team goud EK Junioren 2003
3e NK Young Riders 2004
Team goud en individueel zilver EK Young Riders 2004


I heard it through the grapevine

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:10

Onder dit persbericht stond (embargo to 09.00 uur), misschien kunnen jullie je hier de volgende keer aan houden Boos!

Theo

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:10

Gefeliciteerd!

grappigfruit
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 21:15

Horsedances schreef :

Citaat:
Onder dit persbericht stond (embargo to 09.00 uur), misschien kunnen jullie je hier de volgende keer aan houden


Volgens mij was jij degene die zich druk maakte dat het olympische team al drie dagen voor de bekendmaking in Papendal op de website van Bartels stond

PvM

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:20

Citaat:
Volgens mij was jij degene die zich druk maakte dat het olympische team al drie dagen voor de bekendmaking in Papendal op de website van Bartels stond


Mijn Oma zei vroeger altijd "ge zult kwaad niet met kwaad vergoeden".

Theo

Ellenn
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Klarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:36

Talent van het jaar worden is altijd mooi meegenomen!!

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:40

Leuk voor haar! En verdiend denk ik! OK dan! ( is verdiend nou met een D of een T??)

Enne Patrick?? Wat moet ik me voorstellen bij grappig fruit?? Haha!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:43

Suzanne F. schreef:
Leuk voor haar! En verdiend denk ik! OK dan! ( is verdiend nou met een D of een T??)



Met een D

Wat leuk voor haar! Ze presteert ook wel heel goed!

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:52

Leuk!!!! Sprak haar voor t laatst op dr Orun examen en toen stond ze nog 2e!! Gefeliciteerd Angela!!!!!!

Annash
Blogger

Berichten: 26519
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:55

Suzanne F. schreef:
Leuk voor haar! En verdiend denk ik! OK dan! ( is verdiend nou met een D of een T??)

Enne Patrick?? Wat moet ik me voorstellen bij grappig fruit?? Haha!


Idd met een D, dus dat heb je goed Knipoog

Grappig fruit.. hmm, Suzanne, daar ben ik ook wel benieuwd naar Haha!


Angela, gefeliciteerd! OK dan!

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:10

helemaal super ze heeft er hard voor gewerkt OK dan!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 04:51

Insider,

Mijn glazen bol werkte weer voortreffelijk he, toen ik voorspelde dat het Juniorenteam als beste ploeg zou worden uitgeroepen.

Angela, Wendy, Jenny en Lotje gefeliciteerd.

Theo

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 09:13

Grappigfruit.............. OK dan!

Aan dergelijke journalistiek hebben we hier wat.
Top.
Een officieel persbericht voordat ie officieel bekend wordt.........
Echt OK dan!