[JV] Rassen vooroordeel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:33

Ik ben het met Sarabande eens. Als je goed mee wilt doen in de dressuur moet je een paard kiezen dat daar ook geschikt voor is. Ik vind dat ruiters met een "ander' paard te vaak met het beschuldigende vingertje naar de jury's wijzen. Of ik je paard leuk vind of niet, dat is niet belangrijk. Ik beoordeel dat wat ik zie. Een Merens is nu eenmaal niet gefokt om GP te lopen...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn



KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:12

Het maakt mij werkelijk helemaal niets uit waarmee je in de ring verschijnt. Ook ik jureer wat ik zie. Of er nu een Fries, een Haflinger een IJslander of een weet-ik-veel-wat op de eerste plaats eindigd, dat maakt me helemaal niets uit. De beste moet winnen...

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:40

Quellian schreef:
Om van diezelfde dag nog een voorbeeld te noemen: de jury stapt naar een stalgenoot toe 'goh, wat heb jij een prachtig paard!!' Ze laat vervolgens beide kanten geen galop zien, stopt halverwege nog ergens omdat ze de voorlezer niet kan verstaan en reed ergens rechtdoor terwijl ze een gebroken lijn moet... 155 punten. Is dat eerlijk?


Dit komt op mij over als een overtrokken reactie...
Wat als de rest voor vette 7ens ging?
Ik scoor (met mijn rijpaard) in het M2 soms ook winst met op de travers een 3 of een 4 en op de keertwendingen een 4 of een 5. Als andere onderdelen wel goed gaan kan je dan toch nog winst rijden.
Als je met een paard start dat niet echt een dressuurpaard is van nature moet je niet de schuld bij de jury leggen, maar bij jezelf. Jij besluit om zo'n paard in de dressuur uit te brengen, je paard vraagt daar niet om.

Als ik mijn paard voor een sulky zet op de drafbaan zullen we ook niet kunnen winnen van paarden die speciaal voor dat werk gefokt zijn... (Dit is niet l*llig bedoeld, maar zo is het wel.) Ken de grenzen van je paard en leg je er bij neer.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers