[JV] Rassen vooroordeel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:51

Ik doe het andersom... Ik rij met een kwnp-er western. Met een grote maat paard ben je wel enigszins benadeeld. Sommige onderdelen kan ik niet starten, bijvoorbeeld omdat de stapbalkjes zo dicht op elkaar liggen dat ze haar hoeven er niet eens tussen krijgt.

Aan de andere kant: ik heb ervoor gekozen met dit paard de westernsport in te gaan. Ik heb eigenlijk niet zoveel last ondervonden van jury-discriminatie. Ik kan me eigenlijk maar 1x herinneren. Dat was toen een jury vond dat mijn paard nog langzamer moest draven (pleasure-onderdeel). Dit werd afgemeten aan de snelheid van de gemiddelde quarter. Maar die lopen een stuk minder ruim....

Verder heb ik nogmaals nooit het gevoel gehad te worden gediscrimineerd. Misschien komt dat om dat (los van de quarterwedstrijden) ook zoveel mensen op Fjorden, Hafs, Arabieren, Pony's starten. Het onderscheid is zo niet meer zo duidelijk.



Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:12

Er zijn zo van die dingen die je met ieder paard netjes kan rijden. Een goede nette overgang, keurig op de letter rijden, een perfecte cirkel (pardon volte). Wat Lanna tekort zou kunnen komen door haar bouw in de reining, kan je met dit soort onderdelen weer verbeteren. Dat geldt ook voor dressuur: iets minder goede middendraf of uitgestrekte draf? compenseer dat dan met de onderdelen die je wel kunt, heel goed te rijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers