[JV] Rassen vooroordeel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:24

Ik weet wel zeker dat je beoordeeld op wat je onder je kont hebt. Met de laatste wedstrijd nog, niet te filmen gewoon!! Maar iemand zei tegen mij dat je het het ras verschuldigd bent om door te gaan, om te laten zien wat ze kunnen. Echt veel verwacht ik er met Stan ook niet van, heb hem niet gekocht voor de wedstrijden en wist dat we hierop afgerekend zouden worden indien we wedstrijden zouden gaan rijden. Ik kies hier dus ergens wel zelf voor Scheve mond

Ik blijf erbij: als je echt lekker wedstrijden wilt rijden, dan moet je een goed rijpaard kopen, ben je van al het gemuts af. Dus over een aantal jaren maak ik mijn come-back Haha!

Zo ken ik bv een jurylid die een winstpunt geeft zodra iemand met een schimmel de ring inkomt... Clown



050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:46

Maar dan nog moet de proef in het algemeen beoordeeld worden en niet het ras.

Vorige week zaterdag had ik wedstrijd en er reed iemand mee die ook haar paard niet naar beneden reed. Haar proef was slordiger dan de mijne (hoorde ik van veel mensen), maar zij heeft een doorsnee bruine KWPN-er en had dus 18 punten meer. Wel discriminatie dus. De mensen met een 'normaal' paard hadden punten de mensen op afwijkende rassen en pony's werden zwaar onderschat. Dat vind ik dus gewoon echt niet kunnen. Met een Haf o.i.d. moet je al 10x zo hard je best doen om hetzelfde voor mekaar te kunnen krijgen als met een rijpaard. Maar ja, dat snappen de echte 'dressuur-pikkies' toch niet...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:54

Fitzroy schreef:
Kijk, en jij hebt dus precies de foute instelling Knipoog
Jij kiest er zelf voor om bv. met een Haf aan de start te komen. Een Haflinger is nu eenmaal van oorsprong geen dressuurpaard.
Logisch dus dat het voor jou moeilijker wordt dan voor een typisch dressuurgefokt paard. Maar zoek dan niet de schuld bij de jury maar bij jezelf. Kies dan een dressuurpaard!


Lees eerst even mijn eerdere bericht. Ik zeg toch ook dat ik hier zelf voor gekozen heb? Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:37

horselover23 schreef:
Wel eens aangedacht dat haar paard meer voldoet aan de eisen van dressuur. Of zoals een dressuurruiter bij ons op stal zegt, een dier wat standaard draaft voor een 6 krijgt bij een foutje al snel een 5 of een 4. Een paard dat van nature een draf voor een 8 heeft krijgt bij een foutje een 7 of een 6.


Ja, want het paard is een bruine KWPN-er, gewoon zoals er 13 van in een dozijn zijn Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:30

Anoukie schreef:
Als ik dit zo lees, denk ik eerder dat er sprake is van een omgekeerd vooroordeel Scheve mond.

Ik heb een doorsnee bruine KWPNer maar ben er in mijn eerste wedstrijd rustig door een haf uitgereden hoor. En wat maakt mij dat uit? Zo lang het terecht is?

Het is eerder jouw instelling die niet deugd, dan die van veel KWPN-paarden eigenaars!!!


Lees eerst mijn eerdere reactie

Ik heb ook al gezegd dat ik er min of meer zelf voor gekozen. Maak ik er een probleem van? Nee, helemaal niet, want die punten kunnen me gestolen worden, ik doe het voor de lol (nou ja, 'lol Haha! ').

En nee, die wedstrijd was het dus niet terecht.

Zelfs de staleigenaar wil haar niet meer voor het jureren.

Om van diezelfde dag nog een voorbeeld te noemen: de jury stapt naar een stalgenoot toe 'goh, wat heb jij een prachtig paard!!' Ze laat vervolgens beide kanten geen galop zien, stopt halverwege nog ergens omdat ze de voorlezer niet kan verstaan en reed ergens rechtdoor terwijl ze een gebroken lijn moet... 155 punten. Is dat eerlijk?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers