[JV] Rassen vooroordeel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

[JV] Rassen vooroordeel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:57

Beste Jury's!

Ik heb een vraagje aan jullie:

Hebben jullie een (voor)oordeel bmt rassen?

Bijv: Hoe kijken jullie aan tegen het starten met een Merens (of haflinger ofzo) van ongeveer 1.42 tussen de paarden. Ik zelf rij L1 (met toch al 5 wp)

Vorige week werd onze bijrijder voor de proef bij de jury geroepen. Om te vragen waarom ze op zo'n paardje rijdt. Vervolg: 136 punten (de proef was niet perfect en geen winstpunt waard maar niet zooo slecht. Zeker door zulke vragen vooraf krijg ik dan wel mn bedenkingen)
Een kennis (ook op een Merens), had al meerdere keren op haar protocol staan dat ze een 'gewoon' paard moet kopen. Wat vinden jullie hiervan?

En wat is jullie mening mbt toiletteren? Moet een paardenras met lange manen, staart en sokken de manen een staart ingevlochten hebben of niet? Heeft dit bij jou wel of geen invloed op de punten (verzorging)

Natuurlijk heeft een niet-dressuur-gefokt-ras beperkingen en zal je dus minder makkelijk punten rijden. Of iig met meer moeite.

Alvast bedankt voor jullie mening/uitleg.

Groetjes
Arjanne

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 11:11

Ik zie het zelf eigenlijk zo:

Door een eerlijke jury wordt ik niet benadeeld.
Ik ben benadeeld omdat ik dit ras zelf heb gekozen Haha!

(niet de fout van een eerlijke jury maar je eigen keuze om het moeilijk te hebben omdat je zo'n ras kiest) Jeminee hoe moet ik mijn gevoel nou uiotleggen, moeilijk hoor. Haha!

Ik ben benieuwd of er meer jury's een eerlijk antwoord willen/kunnen geven op mijn 1e bericht.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:57

Hooooooo Stoooooop!

Dit is niet wat ik bedoel. loopt een beetje uit de hand....

Ik heb een merens gekozen omdat ze veelzijdig zijn. Ik wil kunnen springen, dressuur, endurance, buitenritten, mennen etc. Alles op een laag of middel nivo. Hier heb ik bewust voor gekozen.

Ik vind dressuur rijden ook leuk en rij dus ook wedstrijden omdat ik het gewoon leuk vind.
KarinvdM schreef:
Een Merens is nu eenmaal niet gefokt om GP te lopen...

En dit zijn ook zeker niet mijn verwachtingen. Of heb ik dat ooit gezegd??? (ik ben geen pennymeisje met een onwerkelijke droom hoor Knipoog ) Haha! Als ik al in de M1 zou komen... dat zou voor mij al GP zijn! Knipoog

Mijn vraag was aan de jury's of ze zoiets hebben van "Wat doe je hier? ga een dressurpaard kopen of ga weg" of dat ze mijn keuze om zo'n ras te rijden respecteren en kijken hoe we het samen doen.
En hoe ze over het toiletteren denken.

Nogmaals: ik snap best dat je met een 'dikker' ras geen hoge dressuur zal lopen. Dan had ik idd wel een KWPN ofzo gekozen. Maar dat is mijn streven niet...
Ik vind het wel een uitdaging om het met een Merens te doen. Hoge dressuur verwacht ik niet (en ik denk dat niemand verwacht GP te kunnen starten met zijn/haar haflinger/fjord/merens/etc.). Terwijl er nu toch iemand met een Merens in de Z1 zit. Dat vind ik een erg goede prestatie.

Ik heb het dus NIET over hoge dressuur!!!!!!!!!!! Ik rij L1. En ik beschuldig geen een jury, ik vraag alleen maar een normale vraag volgens mij.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:36

Idd Lieke2! Ze rijd erg leuk, maar natuurlijk door de gangen niet zo spectaculair als een echt dressuurpaard. Idd verruimingen zijn een moeilijk punt. Maar toch krijg ik vaak genoeg een 7 ervoor!
Ik vlecht mijn paardje wel atijd. Vind ik mooier, maar ben benieud hoe de Bokt-jury's hierover denken. (aangezien in de regelementen staat dat het niet hoeft)

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 16:19

Mensen AJB!!! Dit is mijn vraag niet!!! Lees eerst eens waarvoor ik mijn topic starte!!!
Ik verwacht geen hogere punten omdat het moeilijker zou zijn. Ik wil mn punten verdienen. Dus bijv. middendraf moet gewoon middendraf zijn het eruit hoort te zien bij elk paard!
Ik wijs dus NIET beschuldigend naar de jury!

CCCCorine: Nou heb je het over "ver komen in de dressuur" als je mijn berichten goed gelezen had was dat niet mijn vraag, want dat snap ik zelf ook wel...

Geje: Zo mag ik het horen! Hoe sta je tegenover toiletteren?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:31

Weet je wat mij opvalt??? De jury's hier geven idd antwoord op mijn vraag. En ik ben blij om die antwoorden te lezen!

Veel van de warmbloedmensen lezen niet en roepen dat mensen met koudbloeden niet moeten 'zeuren' , en dat je dressuur met een dressuurpaard zou moeten rijden. DAT WAS MIJN VRAAG/STELLING NIET!! Vreemd hoor...

Terwijl de koudbloedeigenaren die hier gereageerd hebben donders goed weten wat de tekortkomingen van het paard zijn en daar zelf voor kiezen en genoegen mee nemen...

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:34

Wil een van de jury's ajb nog antwoord geven over mijn toiletteer vraag??? Lachen

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:47

sarabande schreef:
Niet alleen lezen wat je aanstaat, nergens staat moeten, alleen dat je een minder geschikt paardenras niet als excuus moet gebruiken voor het behalen van minder punten.
En als je daar wel moeite mee hebt dan gewoon een paard gebruiken waarvoor het gefokt is.


Nou ik heb er niet staan dat iedereen dat zegt hoor. En ik heb er staan'zou moeten rijden' (betekent; het hoeft dus niet persé):n En nogmaals ik gebruik het niet als excuus als ik minder punten haal. Ik heb dat ook nooit gezegt en voor die discussie had ik niet dit topic geopend......... Ik haal ook haast altijd best normale punten meestal tussen 150-160. Ben ik heeeeel tevreden mee.
Sommigen gebruiken dat wel als excuus ja en dat vind ik onzin. Wat jury's moeten IMO idd jureren nav of de oefening uitgevoerd wordt zoals het zou moeten. Haha!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maartje_M en 9 bezoekers