Met Taling in Garijp op concours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Met Taling in Garijp op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:55

Vanavond was er te zamen met een fokdag een wedstrijd voor Friezen in Garijp. Aangezien ik nu ook tot Friezenvolk behoor heb ik me daar maar voor opgegeven Knipoog

Terrein was grooooot, vooral ver lopen overal naar toe Haha!
Al vrij snel gaan opzadelen en losrijden, voordat ik erop zat al bloedheet, toen jasje nog aan :%
Taling liep redelijk met het losrijden, dus ik had er eigenlijk wel vertrouwen in. Helaas kakte hij in de proeven wederom helemaal in en was niet meer vooruit te branden. Dus die 2 proeven kostte nogal wat energie, kreeg het in de 2e proef ook nog eens aardig benauwd.
Verder deed ie alles redelijk, maar met veel te weinig impuls.
Ik baalde behoorlijk omdat het vaker gebeurt dat ie zo inkakt en daarbij had ik het zoooo warm Haha!

Maar goed, voordat we naar huis gingen toch even kijken of er al uitslagen waren. Krijg ik sms van joyce B dat ik in de 1e proef 159 punten had Verward Verward Okeeeee dan Haha! De uitslag van de 2e proef was er nog niet dus zijn we eerst Taling maar naar huis gaan brengen, want ook hij had het warm Knipoog

Terug op het wedstrijdterrein de uitslag van de 2e proef opgehaald, 148 punten wat voor mijn gevoel meer bij de werkelijkheid lag Haha! Kreeg wel een coupon terug waar ik wat aan heb: een jury die durfte te punten, 4en en 8en uitdeelt en een heleboel commentaar.

Uiteindelijk bleek ik ook nog in de prijzen te zitten met de 1e proef, ik was 6e. Taling zijn eigenaresse had de proeven ook op video opgenomen en gelukkig zag het er beter uit dan dat het aanvoelde.

Wie weet komt ie er ooit nog eens Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:17

Ben je er al achter waarom hij zo inkakt in de proeven? Rijd je misschien toch zelf wat voorzichtig?

In ieder geval gefeliciteerd met je wp. Soms krijg je ze als je ze niet verdient maar andersom gebeurt het ook.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:45

Gefeliciteerd met je puntje OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:09

Mooi, die heb je dan weer binnen! Alvast voor die keer dat je een winstpunt verdient en 'm niet krijgt. Knipoog

Gefeliciteerd, leuk dat je ook nog een prijs had! OK dan!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:01

nou netjes hoor een wp!
moet je zaterdag ook voor bestgaande?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:37

Gefeliciteerd! Weet jij ook waar de uitslagen staan?

edit, zie net dat hij een afstamming van Heinse is! Die heb ik ooit eens gemend achter een marathonwagen Haha! Prachtig paard is dat

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:32

Nienke, zolang je maar vooruitgang voelt Lachen

Ik ben benieuwd naar de band Lachen

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:49

Daar heb ik ook nogal es 'last' van, eigenlijk pas sinds ik in het Z zit.
Dan komt ie enorm terug in tempo en kan ik drijven wat ik wil, terwijl hij bij het losrijden scherp aan de hulpen staat!
Toen we een keer een oefenwedstrijd hadden, kwam ie helemaal niks terug in tempo en liep heel lekker door de proef!
Conclusie: het probleem ligt toch echt bij mij.. ik span onbewust veel te veel en 'trek' dan van voren de handrem erop en krijg hem van achteren niet meer aan het lopen!!

Misschien heb jij hier ook wat 'last' van?
Zo niet en denk je dat Taling je voor de 'gek' houdt in de ring (want de beestjes zijn slim Haha! Haha! ), zou ik een zweepje meenemen en 1 proef giga verknallen door hem toch echt voorwaarts te ...........meppen!

Maar: et was ook behoorlijk warm hè!!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:28

heej nienk proficiat met de puntjes...misschien moet je voor taling een knappe friese merrie naast de ring laten lopen, misschien dat ie dan meer pit krijgt Knipoog

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:52

Gefeliciteerd met je wp-je en prijs!
Wel vervelend dat ie zo inkakt als je de proef in moet.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:06

Gefeliciteerd Nienke! Was je wedstrijd toch nog een beetje leuk geëindigd toch?
En dat prijzengeld was niet mis daar!!! Moet ook maar een Fries gaan rijden Haha! Erica kon inderdaad leuk uit eten Knipoog

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:28

Tja niet echt lekker met die hitte, maar je moet toch proberen alles te geven. Toch nog een winstpunt gelukkig. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:28

Zal ook wel met de warmte te maken hebben, eerst is het de hele snertweer en dan ineens een snikwarme dag met hoge luchtvochtigheid.
Toen ik nog in Japan werkte konden de Friezen daar ook niet zo goed tegen dat soort weer en waren ze ook niet aan het werk te krijgen.
Gefeliciteerd met je WP

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:12

Heej, toch nog gefeliciteerd met je winstpuntje!!! Wat ik heb gezien, was een paard dat niet veel pit meer had met de tweede proef... Jammer, maar denk ook wel dat het met de warmte te maken had hoor. Martsje was naar mijn idee ook niet echt vooruit te branden, maar de punten vielen me mee.

Veel succes met je volgende wedstrijd!!!!!