JP LRV dress, 1 of 2 reeksen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

JP LRV dress, 1 of 2 reeksen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 17:33

als leesvoer: Haha!

bij de LRV is er altijd veel volk aan het uitslagenbord. dat was nou bij het nationaal kampioenschap JP ook zo.

stukje uit BWP van juli/augustus 2004:

door niet betrokkenen werden 'smorgens vroeg vraagtekens gesteld bij het veranderen van de dressuurringen, met opnieuw de nodige vraagtekens 's avonds bij de uitslag: en verder ongeloof bij het niet tijdig bekendmaken van combinaties die in aanmerking kwamen voor het overkampen, terwijl andere paarden wel tijdig en door de micro van hun ticket voor de overkamping op de hoogte werden gebracht.



nou m'n vraag:

momenteel bestaat er een open klasse en een LRV-klasse.
het niveau van de dressuurpaarden is de laatste tijd enorm gestegen.
dit niet enkel in de open, maar ook en vooral in de LRV reeksen. daarom denkt men er misschien terug aan om beide reeksen weer tot 1 reeks te voeren.

dit heeft zo zijn voor en nadelen voor de profs en de amateurs. ( hiermee bedoel ik degene die hobby-matig rijden! )

wat vinden jullie hiervan? 2 reeksen behouden of terug naar 1 reeks gaan?

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:31

Ik zou het in 2 groepen houden begin als amateur maar eens te rijden tegen een Phillipe Jorissen en een Vicky Smits enz... Dan mag je paard nog zo goed zijn als een beroepsruiter in de ring komt dan kijkt de jury geheel anders vind ik. Het zou niet mogen maar zo is het wel.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 10:35

voor de nederlandse bokkers mss een beetje toelichten:

alle jonge paarden kunnen aan wedstrijden deelnemen per leeftijdscategorie ( 4, 5 en 6 jarigen ).
daarna worden de besten over al die wedstrijden geselecteerd en die mogen naar de finale.

daarover ging dit bericht.

er is een open klasse en een klasse voor LRV ruiters.
(open klasse voor profs, niet LRV ruiters,..)
( LRV klasse: leden van het LRV )

nou zijn die gescheiden. vroeger was er gewoon 1 klasse. men denkt eraan om mss terug 1 klasse te vormen.
wat is volgens jou het voordeel / nadeel eraan ? waarvoor opteer jij?

vergelijk het met de pavo-cup.
stel je hebt een klasse voor profruiters en een klasse waar bvb de bokkers in meedoen omdat zij als hobby rijden.


beetje duidelijker ?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:12

Ik zelf snap er ook al niet teveel van Knipoog ik rijd b1 in de lrv, okay geheel voor het plezier, maar zoveel plezier beleef ik er eigenlijk niet meer aan, zelf heb ik totaal geen dressuurpaard eerder kopje omhoog en gaan met de banaan Tong uitsteken maar ik word er toch wel wat depri van om tegen al die sjieke dressuurbeesten te moeten rijden. Tuurlijk wil ik ook eens bij die eerste tien rijden, maar met zo'n concurrentie is dat niet te halen, dus waarom geen reeks met de prutsers ofzo maken? Haha!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 10:21

ik pb je even over prutsers Haha!