vraagje over zomertenue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

vraagje over zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 19:58

Ik wil een nieuwe wedstrijdblouse aanschaffen, moet deze perse wit zijn als je in zomertenue mag starten? En maakt het nog uit, korte of lange mouwen? Verward

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:03

ik dacht dat wit en lange mouwen verplicht was. bij springen mag je korte mouwen...

zoiets was het?

ik vind dat zelf ook wel het netste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:13

Volgens het regelement heeft een witte, beige of licht gele blouse de voorkeur maar is het niet verplicht.
Wel gelden er regels voor kleuren op de kragen en manchetten, dus die moeten gewoon wit/beige/geel zijn.
Over mouwlengte wordt niet gesproken.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:17

Volgens mij (maar ik heb niet het regelement voorhanden) moet je lange mouwen hebben als je in zomertenue wilt starten.

*edit* hoeft niet.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 19-07-04 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:19


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:21

Ik ben ook wel benieuwd!
Ik dacht altijd dat je voor de dressuur een witte blouse aan moest hebben met lange mouwen.
Ik heb een geruitte blouse met lange mouwen dus was tot op heden in de veronderstelling dat ik mijn jasje aan moest houden.
Dus als dat idd niet zo blijkt te zijn, dan is dat goed nieuws Lachen !

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:22

Citaat:
Artikel 143

Het staat de deelnemer vrij op het losrijterrein de plastron en de rijjas/rijrok uit te laten. Het dragen van een hoofddeksel, zoals deze in de wedstrijdring wordt gedragen, is verplicht.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen).


Aha... met mijn geruitte blouse moet ik dus mn rijjasje aanhouden!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 20:30

Ik heb ook zo'n mooie geruite, oranje met groen, klinkt minder erg dan het is Haha!
Okee, wit met lange mouwen dus, doen we het gelijk maar goed OK dan!

Thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:30

Heb ik dus niet ver genoeg gezocht, was bij de eerste regels al klaar Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:20

Talida schreef:

Okee, wit met lange mouwen dus, doen we het gelijk maar goed OK dan!

Thnx


Mag dus ook wit met korte mouwen en dat lijkt me in het geval van zomertenue wat aangenamer Knipoog
Nog handiger is om gewoon een mouwloos shirt met kraagje te kopen, daarmee los te rijden en vlak voor de proef je jasje aan te doen.
7 minuten je jasje aan overleef je toch wel Knipoog

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 21:32

Vind juist zo'n bloesje wel handig, omdat daar mn slabbetje aan vast zit. Heb wel altijd met jasje gereden, maar ook wel eens gedacht nu stort ik ter plekke neer! Misschien scheelt het als ik met inrijden nog niet mn jasje aan doe Schijnheilig

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:41

hm hier op de kampioenschappen vorig jaar was het ook extreem warm, en toen reden er volgens mij wel een paar in zomertenue. want toen zei ik nog tegen m'n pa van: ik ga wel met m'n jasje aan hoor, het is maar 5 minuten

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:03

Citaat:
ik ga wel met m'n jasje aan hoor, het is maar 5 minuten


Bikkel Knipoog Met dressuur doe ik het ook altijd, met springen gaat het jasje uit zo gauw het is toegestaan. En dan jumpen in een wit bloesje met korte mouwen.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:39

ArianneF schreef:
hm hier op de kampioenschappen vorig jaar was het ook extreem warm, en toen reden er volgens mij wel een paar in zomertenue. want toen zei ik nog tegen m'n pa van: ik ga wel met m'n jasje aan hoor, het is maar 5 minuten



Vind ik ook hoor.... zou dan wel zonder inrijden, maar in de proef met jasje aan rijden, staat toch een stuk netter dan zo'n blouse.
Ik rijdt trouwens altijd met een korte mouwen blouse, ook in de winter Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 11:56

Ik rijd juist ook tijdens het losrijden al met jasje. Als ik hem pas tijdens mijn proef aandoe krijg ik het juist benauwd. Omdat je het dan al warm hebt lijkt het aandoen van een jasje extra warm (vind ik dan hè)
Warm heb ik het toch wel, met of zonder jasje.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 18:05

Ik zou niet zo snel zonder jasje rijden. Zolang ik niet met de bodywarmer van het ponytenue mag rijden hou ik mijn jas wel aan. Ik ben toch al warm en bezweet.