Lancet en anderen op het NK

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Lancet en anderen op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 11:22

Citaat:
Dressuuramazone Imke Schellekens uit Hooge Mierde strijdt op NK dressuur voor olympisch ticket

„Praten over Athene is de goden verzoeken“


Door ANGELA GOERTSCHES

Vrijdag 25 juni 2004 - HOOGE MIERDE – Gehoopt had ze het stiekem natuurlijk wel, maar dat dressuuramazone Imke Schellekens-Bartels nu ook daadwerkelijk kans heeft om de vierde plek in het olympisch team in te nemen was tot een maand geleden slechts een droom. Vandaag valt tijdens het Nederlands kampioenschap dressuur mogelijk al een beslissing.


Waar iedereen er blind van uitging dat moeder Tineke in Athene zou belanden, aast nu haar dochter op een ticket. Dat is verrassend, omdat de blessure van toppaard Gestion Janssen definitief een streep leek te zetten door alle dromen over Athene. Imke: „Daar hadden we helemaal naar toe gewerkt en ik ben er dan ook zeker zes weken goed ziek van geweest. Elke keer leek het weer wat beter te gaan, maar dan was het vonnis van de dierenarts keihard: nog maar eens zes weken afwachten. Dan weet je wel dat het echt niet meer gaat lukken.“

Ze trainde haar tweede paard Gestion Lancet en bracht hem naar de Zware Tour. „Ik had nooit verwacht dat hij al zo snel zover zou zijn. De verwachtingen waren er wel als je zag hoe hij tijdens de trainingen presteerde, maar dan weet je nog niet hoe hij het in de ring doet.“

Boven verwachting won de nieuwe combinatie de eerste internationale wedstrijd in de Zware Tour. Lancet bleek klaar te zijn voor het zware werk. „Ze spraken al over een belofte voor de toekomst en dat Athene nu toch wel een reële optie kon worden.“

Maar Schellekens, die al de nodige ervaring heeft opgedaan met haar moeder, liet zich niet gek maken. „Ik heb geen risico’s genomen, wilde hem niet overtrainen en ben gewoon op de ingeslagen weg verder gegaan. Ik wil over vier jaar nog een poging kunnen wagen.“

Na Indoor Brabant - waar ze de Grand Prix op haar naam schreef - wist ze dat de bondscoach haar naam op zijn lijstje had toegevoegd. Anky van Grunsven, Edward Gal en Antoinette Falandt zijn nagenoeg zeker van deelname. Het gaat om het laatste ticket. Zowel Imke Schellekens, Marlies van Baalen als Sven Rothenberger maken kans op de vierde teamplek.
Komend weekend tijdens het NK in Nijmegen maakt bondscoach Bert Rutten het team voor Aken bekend. „En dat is in principe een goede graadmeter voor de Spelen“, aldus de amazone, die zeker mogelijkheden ziet om zich het team in te rijden. „Als het vrijdag (vandaag, red.) gaat zoals het de laatste wedstrijden is afgelopen heb ik een hele goede kans. In Kootwijk reed ik met 71,5 procent een nieuw persoonlijk record. Maar als je nu gaat roepen ’ik ga naar de Spelen’ dan is het de goden verzoeken. Vrijdag weten we het. Ik moet mezelf zo naar voren rijden dat er geen onduidelijkheid is over wie er naar de Spelen mag.“

De onzekerheid en de late bekendmaking van het team geven wel extra stress maar hebben ook positief gewerkt. „Als het niet zo laat duidelijk was geworden, had ik er zeker niet bijgezeten.“

Superkarakter

En mocht ze niet naar Athene gaan... „Dan heb ik over vier jaar weer een kans.“ Met Lancet heeft ze het beste paard dat ze ooit heeft gehad. „Hij heeft een superkarakter. Hij gaat ervoor, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Janssen moest ìk overtuigen, Lancet overtuigt mij!“

„Ik heb het gevoel dat ie in zijn totaliteit nog veel meer kan, hij is nog lang niet op zijn top. Als je over twee jaar kijkt, weet ik zeker dat we weer een niveau hoger zijn.“

bron: ED.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-06-04 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik



ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 11:25


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:50

GertJan schreef:
Ik vind dat gewoon de beste naar Athene moet gaan, maar ik ben stiekem ook voor Lancet.



Afbeelding

Haha! Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:54

GertJan schreef:
Die doet dus niet mee op het NK.


Je moet andere ook een kans geven Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:56


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 13:00

GertJan schreef:
Salinero is geschrokken van een omgevallen ladder door het noodweer. Hij maakte rare bokkesprongen en liep daarna onregelmatig. Aldus Anky.



Was dat een week geleden ?. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 13:55


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 16:31

Zannekin schreef:
Lingh op 1!!!

Jammer dat het dekseizoen voorbij is. Knipoog

http://events.horses.nl/2004/nijmegen/r ... 03-act.htm

Sven ROTHENBERGER (NED} Naar Athene? Haha!
Heeft de staalste zenuwen.

Nu nog
Dhr. E. de Wolff-van Westerrode
overtuigen. Cool

Athene:
1 \ Anky VAN GRUNSVEN (NED) )
2 \ Edward GAL (NED
3 \ Sven ROTHENBERGER (NED)
4 \ Antoinette FALANDT (NED)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 17:01

Weet je wat me verbaasd !

Dat Judge B: Dhr. G. Fouarge durft te punte.

En dat die Hollanders elkaar de vliegen zitten af te vangen.

Als je Olympische politiek wilt voeren,had je 74 % of meer voor sommige neer moeten zetten.
Dat laat je de buitenlandse concurrentie sidderen.

Maar ze begrijpen er niks van wat een Olympisch jaar is.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 17:09

CGJ12 schreef:
Vertel dat maar aan Theo van Bruggen in het andere topic......


Waar ?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 17:11

GertJan schreef:
Lingh heeft naar alle verwachting gewonnen. Ik had niet verwacht dat Barclay II 3e zou worden en ik had Lancet hoger verwacht, alles op grond van eerder behaalde resultaten.



Wat opvalt is dat alle Nederlanders onder de 74% hebben gescoord.

Er daar ligt de concurrentie dus niet wakker van Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 17:24

adriana schreef:
Ik zou het persoonlijk heel erg tof vinden als Krack C en Lingh naar de OS zouden gaan.


En Gribaldi in de aanhanger.

Om later te kunnen vertellen, zij waren er ook bij.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 25-06-04 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:07

Pipo schreef:
Het normale beleid is dat iemand die goed geintegreerd is ( of niet Haha!) een Nederlands paspoort krijgt, en daarmee Nederlands staatsburger.

Zal bij de paarden ook wel zo zijn *LOL*


Paarden zijn ook de enige "duitsers"die nederlands spreken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 21:14

Pipo schreef:
:)) En na al die jaren zeikt niemand daar nog over Haha!

Trouwens....je hoort ook niemand zeiken over gekleurde voetballers die scoren Knipoog


Alleen bij de vrij gemaakte want die weten dat niet. Schijnheilig .

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-04 19:05

ceasario schreef:
Citaat:
Dressuuramazone Imke Schellekens uit Hooge Mierde strijdt op NK dressuur voor olympisch ticket

„Praten over Athene is de goden verzoeken“


Door ANGELA GOERTSCHES

Vrijdag 25 juni 2004 - HOOGE MIERDE – Gehoopt had ze het stiekem natuurlijk wel, maar dat dressuuramazone Imke Schellekens-Bartels nu ook daadwerkelijk kans heeft om de vierde plek in het olympisch team in te nemen was tot een maand geleden slechts een droom. Vandaag valt tijdens het Nederlands kampioenschap dressuur mogelijk al een beslissing.


Waar iedereen er blind van uitging dat moeder Tineke in Athene zou belanden, aast nu haar dochter op een ticket. Dat is verrassend, omdat de blessure van toppaard Gestion Janssen definitief een streep leek te zetten door alle dromen over Athene. Imke: „Daar hadden we helemaal naar toe gewerkt en ik ben er dan ook zeker zes weken goed ziek van geweest. Elke keer leek het weer wat beter te gaan, maar dan was het vonnis van de dierenarts keihard: nog maar eens zes weken afwachten. Dan weet je wel dat het echt niet meer gaat lukken.“

Ze trainde haar tweede paard Gestion Lancet en bracht hem naar de Zware Tour. „Ik had nooit verwacht dat hij al zo snel zover zou zijn. De verwachtingen waren er wel als je zag hoe hij tijdens de trainingen presteerde, maar dan weet je nog niet hoe hij het in de ring doet.“

Boven verwachting won de nieuwe combinatie de eerste internationale wedstrijd in de Zware Tour. Lancet bleek klaar te zijn voor het zware werk. „Ze spraken al over een belofte voor de toekomst en dat Athene nu toch wel een reële optie kon worden.“

Maar Schellekens, die al de nodige ervaring heeft opgedaan met haar moeder, liet zich niet gek maken. „Ik heb geen risico’s genomen, wilde hem niet overtrainen en ben gewoon op de ingeslagen weg verder gegaan. Ik wil over vier jaar nog een poging kunnen wagen.“

Na Indoor Brabant - waar ze de Grand Prix op haar naam schreef - wist ze dat de bondscoach haar naam op zijn lijstje had toegevoegd. Anky van Grunsven, Edward Gal en Antoinette Falandt zijn nagenoeg zeker van deelname. Het gaat om het laatste ticket. Zowel Imke Schellekens, Marlies van Baalen als Sven Rothenberger maken kans op de vierde teamplek.
Komend weekend tijdens het NK in Nijmegen maakt bondscoach Bert Rutten het team voor Aken bekend. „En dat is in principe een goede graadmeter voor de Spelen“, aldus de amazone, die zeker mogelijkheden ziet om zich het team in te rijden. „Als het vrijdag (vandaag, red.) gaat zoals het de laatste wedstrijden is afgelopen heb ik een hele goede kans. In Kootwijk reed ik met 71,5 procent een nieuw persoonlijk record. Maar als je nu gaat roepen ’ik ga naar de Spelen’ dan is het de goden verzoeken. Vrijdag weten we het. Ik moet mezelf zo naar voren rijden dat er geen onduidelijkheid is over wie er naar de Spelen mag.“

De onzekerheid en de late bekendmaking van het team geven wel extra stress maar hebben ook positief gewerkt. „Als het niet zo laat duidelijk was geworden, had ik er zeker niet bijgezeten.“

Superkarakter

En mocht ze niet naar Athene gaan... „Dan heb ik over vier jaar weer een kans.“ Met Lancet heeft ze het beste paard dat ze ooit heeft gehad. „Hij heeft een superkarakter. Hij gaat ervoor, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Janssen moest ìk overtuigen, Lancet overtuigt mij!“

„Ik heb het gevoel dat ie in zijn totaliteit nog veel meer kan, hij is nog lang niet op zijn top. Als je over twee jaar kijkt, weet ik zeker dat we weer een niveau hoger zijn.“

bron: ED.


Zou ze het toch halen.??
Rijdt er vandaag Krack C uit. OK dan!

Nederlands Kampioenschap Senioren 2004 (Tussenstand)

1e Ond. 2e Ond. 3e Ond.
GP GPS Kür Totaal

1 107 Edward Gal Gestion Lingh 73.542 75.520 149.062
2 109 Anky van Grunsven Gestion Krack C 71.625 71.160 142.785
3 115 Sven Rothenberger Barclay II 70.875 71.600 142.475
4 116 Imke Schellekens Gestion Lancet 68.917 72.240 141.157

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers