Juryleden: Kreupele paarden in de proef

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:01

Allereerst wil ik zeggen dat op jurycursussen de cursisten voorgehouden wordt dat ze NIET op de stoel van de DA mogen gaan zitten.

Hoe ga ik daar zelf mee om? Als ik vind dat paarden onregelmatig zijn in mijn beleving, laat ik ze op een rechte lijn - dat is nl. ook waar je de zuiverheid van de gangen moet beoordelen, maar dit terzijde - aan een lange teugel draven.
Indien de paarden in mijn beleving dan onregelmatig zijn leg ik dit voor aan de ruiter in kwestie en vraag wat betrokkene wil: starten of niet starten, waarbij ik dan wel zeg dat als persoon door rijdt, dit geen hoge punten op zal leveren. (en dan druk ik me nog voorzichtig uit)

Overigens in antwoord op Effy: een paard dat niet zuiver is in stap kan in mijn beleving ook geen voldoendes krijgen. Dat reken je niet alleen aan in de zuiverheid van de gangen maar in ieder onderdeel. En ook al is het B: een paard hoort zuiver te lopen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie