Juryleden: Kreupele paarden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:16

Ik ben dan wel geen jurylid, maar ik vind het geen taak van de jury.
Deze mensen rijden vrolijk de dag later toch weer omdat het ze blijkbaar niets doet. Dus ze uit een proefje houden heeft geen zin, je krijgt ook geen minpunten.
Ik zou ze gewoon 2en geven bij elk onderdeel waar ze onregelmatig zijn. Lachen Dan heb je wel een minpunt en dat geeft denk ik meer effect.

En dan zal ik maar niet nog eens over juryleden klagen die het verschil tussen taktfouten door spanning en onregelmatigheid door kreupelheid niet herkennen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:02

Ik kan het niet laten Lachen
Ik ben er in het z door een doos uitgezet.
kawa was kreupel volgens haar, helaas was zij hoofdjury, want de andere jury vond van niet.
En ik kan je vertellen, ik ben niet zo'n fanatieke ruiter dat ik met een kreupel paard start, zie daar het nut ook niet van, kun je toch geen wp halen, buiten het feit om dat me paard me te lief is.

Ik weet verder heel goed wat er met Kawa was, heb ik ook uitgelegd.
Kawa is soms een gruwelijke zeikerd.
In de B en L stond ik als hij iets engs vond in een sec de andere kant op, en bij terugdraaien stond hij overeind.

Nu was hij zover dat ik hem wel langs enge dingen kreeg, alleen niet van harte, vol spanning in het lijf, idd niet regelmatig door de spanning.

In die proef was hij net voordat ik binnen moets komen al 2x opzij gesprongen van enge dingen en 1x vol in de remmen gegaan.
Dus duidelijk dat er spanning in het spel was.
En als je dan met een gespannen paard meteen oefeningen moet inzetten richting het enge iets, dan word het natuurlijk niet beter met de takt.
Echter geen overdreven slecht punten op de protocol, ook niks over onregelmatigheid erbij als opmerking.

Later nog strekdraf over de 60 meter diagonaal, die voor een 6
mag iemand mij vertellen hoe je dat doet met een kreupele knol Lachen
En dat zijn punten gegeven door die gene die mij eruit heeft gezet, waarom geen 2en dan?

Ook na "overleg" (kon je geen overleg noemen, zij stond bij haar punt en klaar) dat ik wel door wilde rijden en 2en wilde scoren omdat ik weet dat het spanning is, mocht dat niet.

Later thuis in de bak was hij lekker rond aan het spelen en bokken, echt kreupel
ook volgens de stalhouder, ook jurylid

Van de schrijfster hoorde ik later dat ze er nog iemand uit had willen zetten.
ook dat paard begon als Kawa met spanning.
En net toen ze haar hokje uit wilde, was bij hem de spanning eraf en had dus mazzel.
Stiekum had ik wel gewild dat hij er ook uit was gezet, niet voor hem natuurlijk, maar dat we dan sterker zouden staan tegen iemand die geen verschil kan zien tussen spanning en kreupelheid.

Want ja ook paarden in de Z zijn nog wel eens gespannen en ik denk dat mensen die hier een paard rijden die flink bloederig is en zich opfokt en van nature geen draf talent is, nu wel weten wat ik bedoel.

Dit waren toen mijn punten, zijn dat punten gepunt naar een kreupel paard?

Citaat:
1. A-x binnenkomen in verzamelde draf
X Halthouden en groten
voorwaarts in verzamelde draf
C rechterhand 6 6
--------------------------------------------
2. R-P schouderbinnenwaarts
P-v Halve grote volte 5 5, impulsverlies
---------------------------------------------------------
3. V-I appuyeren
C linkerhand 4 6
----------------------------------------------------------
4. H-X-F van hand veanderen in middendraf
F verzamelde draf 6 6

Eerste punt is van de jury die me verwijderd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:24

Ik ben het zeker met je eens dat veel mensen klagen over een jury wat niet terecht is, ik heb nog maar 2 nare ervaringen.
Die hierboven en een kleintje, daar was geschreven dat ik geen travers had getoont en had een 2.
kan, maar ik weet zeker dat ik het wel gedaan had.
En ik had het juist onthouden omdat ik vond dat hij hem zo goed deed en zo trots op hem was Lachen
Opzich was dat niet het ergste, maar het scheelde me wel net een wp, ook nog niet erg, maar het scheelde me ook in eindplaats en omdat het een selectie wedstrijd was, scheelde me het net de plaatsing naar een kampioenschap en dat is niet leuk Verdrietig

En rijvereniging genoot (meerde malen ZZ geweest, dus weet wel iets Lachen )had ook een 2 in diezelfde ring voor ook geen travers
We hebben er later op de club nog smakelijk om gelachen en ons afgevraagt of ze wel wist wat travers was. Haha!

maar voor de rest ben ik het altijd met mijn punten eens geweest.
natuurlijk wel eens lager als verwacht, maar net zo vaak hoger dan je had verwacht, dat is nu eenmaal dressuurrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:32

Met je eens, maar oordeel dan eens over het stuk wat ik geplaats had.
En dan ook nog wetende dat ze er ook bijna een ander uit had gezet wegens kreupelheid. Wat volgens de schrijfster (ook Z amazone) ook niet kreupel was. En waar de punten ook niet op kreupelheid lijken te zijn gebasseerd.
Dus een paard door spanning met dan zeker weten zonder enige discussie taktfouten heeft, maar niet kreupel is, ook niet teugel kreupel, hoe moet dat beoordeeld worden?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:46

Horsedances schreef:
Als we er niet van uit kunnen gaan dat de jury terzake kundig is, dan moeten we niet aan deze sport deelnemen.

Als ik jou was zou ik de volgende keer de proef op video laten zetten, want alleen op deze manier kun je een second opinion krijgen, en heb je een handvat om ten strijde te trekken.

Als ik jurylid zou zijn gaan ze er allemaal uit; bij alleen maar de verdenking van kreupelheid.

Theo


maar het is toch te gek voor woorden dat je zo op wedstrijd zou moeten gaan.
Nogmaals om naar mijn idee te lage punten kan ik goed tegen, dat is nu eenmaal jury sport, maar zoiets, nee daar ben ik zacht gezegd niet blij mee.

En helaas kende ik de jury niet (let er eigenlijk ook nooit op wie er zit, van alle kun je wat leren als ze er netjes bijzetten wat er mis gaat)
maar ik geeft toe als ik nu weet dat zij er zit ik geen trek meer heb.
want kundig was ze zeker niet. Jammer dat er zulke jury's zitten, want die maken wel veel kapot in de wedstrijd sport.
En haar onbekwaamheid is ook bevestig door anderen (ook door haar eigen punten), dus niet alleen de illusie van mij dat het wel mee viel.
verder ben ik zelf een meirenneuker als het op mijn proefjes gaat en een echte profectionist, dus vind het zelf al vaak heel erg verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:48

Helemaal met je eens Marrgriet
wat ik ook al zei, bij uitsluiten heb je geen minpunten, dus wat let je om als je wel een echt kreupele hebt om door te starten (als je niks om je paard geeft)
Rij je allemaal 2en en 3en, heb je verliespunten, dus werkt imo veel beter Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:49

Tuurlijk geen voldoendes, zeker weten van niet, zou niet eerlijk zijn.
2en 3en mijn part nog minder, helemaal mee eens

maar om op dat voorbeeld van mij terug te komen, niks geen lange teugel, niks niet weet ik veel, wegwezen, geen gesprek mogelijk, terwijl jury 2 het niet met haar eens was.
En geen enkele opmerking op mijn coupon over onregelmatigheid, nergens 3en enz te bekennen
En iedereen mag mij vertellen hoe je 6 kan scoren met een kreupel paard in middendraf, want als jet het ergens terug in ziet, is het daar wel in.

daarom zeg ik nog steeds, niks eruit zetten, maar desnoods 2en geven, dan krijg je verliespunten en ga je wel eens nadenken over wat je doet.
heb je dan echt een kreupele en rij je elke week zo, stop je echt wel een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:59

Super, dat is zeer terrecht!!

Mij is in die tijd ook gevraagd, nu heb je geen verlies punt dan is het toch beter dat je mocht gaan.
Ik heb daarop geantwoord, ik had liever een verlies punt, dan een paard wat loopt te klooien die mag gaan, kan als je pech hebt leuk uitpakken.
want slechte punten had ik terecht gevonden, uit zetten niet.

Als hij door bv verstapping in de proef kreupel zou worden, zou ik zelf naar de jury gaan (ook desnoods met 2 minpunten) om te beeindigen.
Ik heb graag dat mijn paard langer meegaat dan vandaag en doorrijden betekend alleen maar meer kans op ergere blessures.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: senna21 en 68 bezoekers