Juryleden: Kreupele paarden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:56

Back to the topic. Ik ga met de billen bloot Clown : ik heb die rubriek gejureerd afgelopen weekend in Huizen. Ik heb geen kreupele paarden gezien, maar wel paarden die door toedoen van de ruiter TEUGEL-KREUPEL liepen. Deze mensen hebben van mij ook hele lage punten gekregen, want bij elk onderdeel van de proef kunnen zij niet hoger scoren dan een 4 (tactverlies).

Dat is mijn mening van afgelopen wedstrijd. Natuurlijk sta ik open voor discussie, maar kom niet te veel met specifieke gevallen; ik heb bijna 40 combinaties gejureerd en ken dus niet iedereen uit mijn hoofd Knipoog


WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:46

runningkawa schreef:
Met je eens, maar oordeel dan eens over het stuk wat ik geplaats had.
En dan ook nog wetende dat ze er ook bijna een ander uit had gezet wegens kreupelheid. Wat volgens de schrijfster (ook Z amazone) ook niet kreupel was. En waar de punten ook niet op kreupelheid lijken te zijn gebasseerd.
Dus een paard door spanning met dan zeker weten zonder enige discussie taktfouten heeft, maar niet kreupel is, ook niet teugel kreupel, hoe moet dat beoordeeld worden?


Feit blijft dat een oefening zonder taktfouten moet worden laten zien. Dus de oefening MET taktfouten kan imo nooit boven de 5 uitkomen en meestal zelfs niet boven de 4, ongeacht wat de oorzaak is (ook spanning bij het paard kan bij de ruiter liggen).

Het wordt natuurlijk anders zodra er sprake is van kreuplheid (natuurlijk is er een groot grijs gebied tussen). Bij twijfel laat ik de combinatie op een volte en rechte lijn op beide handen stappen en draven met wat lengte in de hals, zodat het paard op eigen benen moet lopen.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:54

Ik had je eerste verhaal te snel (en daarmee niet zo grondig) gelezen. Ik ben het met je eens. Bij de uitslagen is te zien dat 1 iemand afgelopen weekend ook met een verliespunt van mij naar huis is gegaan...

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:01

Inderdaad.

Ik heb trouwens wel eens iemand niet laten starten wegens kreupelheid. Degene bleef me verzekeren dat hij dat alleen doet tijdens wedstrijd. Omdat hij er onderuit zou willen komen.....nou vraag ik je!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:48

om het paard te laten denken dat hij toch aan het werk moest (ik kreeg haar echt niet op andere gedachten) heb ik toegestaan dat ze er een rondje mee in de ring reed....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yvk en 43 bezoekers