Juryleden: Kreupele paarden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:33

Ik kan wel met Katja meegaan.

Ooit op de kampioenschappen AB kwam er een pony'tje hartstikke kreupel de ring binnen. Ik snap zowiezo al niet dat mensen dan gaan starten. Ten eerste; dat doe je het beest niet aan. En ten tweede; hoeveel punten denk je te gaan halen??

Ik was niet de hoofdjury, en keek dus opzij wanneer die andere jury er iets van zou zeggen, maar hij gaf het startteken. Op dat moment heb ik hem toch ff geroepen en gevraagd of hij niks aan die pony zag. Hij bevestigde dat maar had niks durven te zeggen omdat ik ook niks zei. Uiteindelijk heb ik de combinatie verzocht om met een lange teugel op de grote volte te draven (ik wilde teugelkreupelheid uitsluiten, en dat is dan het eerste wat in me opkomt).

De pony was nog steeds heel kreupel en uiteindelijk durfde de hoofdjury toch te zeggen dat ze niet mee mocht doen. Klein meisje huilend de ring uit en moeder klagen dat de hoefsmid de dag ervoren was geweest dattie dan altijd zo kreupel was, enz. Maar ze moest toch gaan.

Voor hetzelfde geld gaan die mensen daarna naar een veearts die dan zegt dat er niks aan de hand is en daar kun je als jury een hoop gezeik mee krijgen. Vandaar dat jury's zo vaak niks ervan zeggen.

Vorige week in de ring naast mij liep een hartstikke onregelmatig/kreupel paard. De jury riep het meisje bij zich en vertelde haar dat haar paard onregelmatig liep en of ze wel zeker wist of ze het hem wel wilde aandoen om te starten (op deze manier maakte hij het meisje duidelijk dat ze beter kon vertrekken, zonder dat hij het haar verbood om te rijden). Maar ze reed gewoon. Stom, want je weet van tevoren wel hoeveel punten je nog krijgt.

Owja, lees net wat Lot schrijft. Als ik een onregelmatig paard in de ring zie krijgt hij op geen enkel onderdeel waarop hij onregelmatig is een voldoende van mij.



Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 16:26

Als een jury 20 combinaties krijgt dan is het zowat onmogelijk om 20 * 26 (of 30) onderdelen in opperste concentratie te bekijken. Indien je iets niet goed hebt meegekregen, of je twijfelt dan moet je een 6 geven is op de cursus verteld. (dat kan dus ook in het nadeel van een combinatie uitpakken).
Kun je je ook voorstellen dat een jury zich echt niet alle onderdelen van een bepaalde combinatie kan herinneren? Je vroeg haar door over een onderdeel wat ze blijkbaar echt niet meer wist, en dat heeft niet zoveel zin.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:21

Pinto, dat klopt niet helemaal. Er zijn ook genoeg mensen die (als de jury zegt dat het paard onregelmati is) erg boos worden en dat zelf niet zo zien, want hun paard heeft geweldige gangen enz enz enz.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Doedatje, Duran123, Nanu, Queen123, Roulette_, Sewri en 74 bezoekers