Juryleden: Kreupele paarden in de proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 15:44

ik ben afgelopen maart door een jury verzocht niet de tweede proef te starten omdat zij dacht te zien dat mijn paard onregelmatig was. Uiteraard wist ik heel goed wat ze bedoelde (jong paard, aanleuning niet goed genoeg, dus nam hij soms een korter pasje tussendoor), maar ik heb geprobeerd haar te laten zien dat hij echt niet kreupel was door aan de lange teugel te draven, zowel rechtuit als op de volte en hierbij was niets te zien. Zij bleef bij haar standpunt en gaf wel aan dat ze me niet mocht verbieden te starten. Zou ik toch gestart hebben, had ik alleen vieren en vijven gekregen, en daar zat ik ook niet echt op te wachten. Leuk was het niet, maar discussie is op dat moment toch zinloos, ben maar naar stal gegaan....


daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:20

Bij mij liet ze me voordat ik de eerste proef startte, tig rondjes rijden om te kijken, waarop ik dus ook heb laten zien dat er aan de lange teugel en ook op voltes niets aan de hand was. Ik heb de eerste proef dus gestart, maar aan het eind zei ze dat ze zeker was dat hij kreupel was en dat ik voor haar de tweede proef niet meer hoefde te komen rijden. Ze zei er wel bij dat ze het me neit kon verbieden, maar echt veel nut heeft het niet om te rijden, ben ook naar stal gegaan.

Maar wat nou echt heel erg raar was, ik had (voor een b proef) nog 149 punten, zevens voor alle stap onderdelen, zevens voor bijna alle galoponderdelen (behalve t aanspringen, klein dramaatje), en bij zuiverheid van de gangen een vijf ??? Toen brak mijn klomp want je kan niet iemand adviseren niet te starten wegens kreupelheid en dan zulke cijfers geven. Eigenlijk bevestigde het voor mij wat ik al wist, alleen in draf had hij moeite om alles bij elkaar te houden linksom in onderdelen met wat meer buiging (voltes, gebroken lijnen etc.).

Blijft raar dat een jury aan de ene kant denkt dat je paard kreupel is, maar blijkbaar dan tijdens je proef vindt dat ie dat alleen op een paar onderdelen is. Kreupel is kreupel en gelukkig was hij het niet. Tis maar 1 keer gebeurd en tegenwoordig is hij een stuk sterker en komt het niet meer voor.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 10:15

tijdje terug wel gezien dat er in de ZZlicht iemand kon vertrekken wegens enorme spoor "sporen". Dat paard had een gigantisch smerige plek en was dus ook opengereden ter plekke, maar aan de enorme plek te zien was dat continu het geval. Die kon dus vertrekken. Das wel terecht denk ik, want wat doe je met zo'n paard in het ZZlicht?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers