mag je starten met een ongebroken bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

mag je starten met een ongebroken bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 21:36

Vraag. Ik rij mij paard normaal gesproken western...Op 1 hand met een bit met tongvrijheid en shanks. Ik heb me laten verleiden tot het een keer starten op een engelse wedstrijd (ik heb dat wel gedaan, nog kleine puntjes in de L gehaald en toen gaan western rijden Lachen ). Ik heb Lanna vorige week weer eens gereden met een gebroken bit en een dubbelgebroken bit, maar ze heeft daar een enorme hekel aan. Zelfs met volkomen ontbreken van teugelcontact heeft ze het bit vast, terwijl ze echt heel licht te rijden is in westernstijl. Ik heb een ongebroken bit van iemand geleend en daar loopt ze prima op. Gewoon los en lekker nageeflijk. Nu is mijn vraag of ik daarmee mag starten? Of moet ik voor die ene keer echt een rubber bit kopen? Ik hou niet zo van rubber omdat het heel stroef in de mond wordt namelijk. Ik vind het zelf juist onvriendelijke bitten?

edit: storende typo's.
Laatst bijgewerkt door Anya op 26-05-04 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt



Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 07:13

Lielle als ik naar het plaatje kijk dat jij aanhaalt mag het niet. Ik heb nl. geen rubber ongebroken trens, maar een gewone stalen. 7 en 8 spreken van rubber. En de rest van die bitten is gebroken. Heel onduidelijk hoor, maar ik ga maar gewoon starten, aan de buitenkant zie je sowieso niet wat het voor bit is.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 07:57

@Lielle: Hartstikke bedankt! Ik ga er nu met een gerust hart mee starten.
Ook namens Lanna die die notenkrakers echt haat!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Kidde, NogSteedsGek, onpaard, SentiBot en 13 bezoekers