1e selectie wedstrijd! rare punten bij C-M-B-A

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

1e selectie wedstrijd! rare punten bij C-M-B-A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 19:42

Ik had gister mijn 4e wedstrijd met Olivier, en dit was ook gelijk de 1e selectie kring 6, ZH.
Hij liep op zich behoorlijk goed en lekker met losrijden (mijn 1e keer gras sinds 5 jaar en voor hem 1e van het seizoen) in de ring vond ik m n stuk trager viel ie voor mn gevoel door mn binnenbeen heen. Maar al met al, weer veel verbeterd ten op zichte van vorige week en helemaal t.o.v. een maand geleden. (normaal is ie met wijken voor links heel moeilijk, over buitenschouder weglopen, ontzettend protesteren, rechts is ok. Sinds vorige week is het protest nihil en vrijdag en met de wedstrijd deed ie t opeens super, zelfs een 7!!)
Net voor mn 2e proef wat scherper gemaakt voor mn been, ging super. In mn proef vond ik m wel weer wat lauwer, maar geen grove fouten.

De uitslag:

1e proef (helaas die telt) 3e met 155!! (en t is al vervelend om 155 te rijden EN VOORAL ALS JE EEN 5 HEBT VOOR CMBA vrije stap de rijbaan verlaten!!! NIET ONTSPANNEN!! Hier baal ik ontzettend van! T puntje maakte voor mn klassering nix uit, (heb mooi wel met ons "boerenpaard" een aantal klasse paarden eruit gereden!!

2e proef 2e met 165!!!!!!! nummer 1 had 168, dus scheelde weinig!! Had 1x een 3 (Olivier heeft erg de neiging om links op rust te staan met halt ==> helaas en met achterwaarts kwam ie ff in protest (maar hij ging wel recht achteruit dus alweer verbetering!! )

Maar al met al een superdag, was helemaal trots!!


(Heb sinds de clinic van Tyrza 2 keer gestart: 159 157 155 165, toeval??????)

Maar weet iemand hoe het zit met t cmba gebeuren?? heb daar echt nog nooit een opmerking voor gehad. (vind ergens dat zoiets banketstaaf me nou een winstpunt heeft gekost, maar t zal dan wel niet winstwaardig geweest zijn...)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:50

Welk niveau reed je? Wel jammer van die 155 dat je net geen winstpunt had. Wat bedoel je met het verband clinic Tyrza?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:51

Nou dat is niet l*llig hoor, het is gewoon een onderdeel in de proef. Kijk maar eens in het boekje, daar staat uitgelegd wat er precies onder vrije stap verstaan wordt. Ik had ook nog wel eens de neiging om de teugels los te gooien en geen contact meer te houden, maardan hebje mooi een 5 te pakken hoor en terecht.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:00

Gefeliciteerd, mooie punten. Er worden veel fouten gemaakt bij de vrije stap, het staat netjes uitgelegd in het dressuurboekje!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:16

gefeliciteerd hoor met je punten en je prijs!
Die vrije stap zal dan idd wel niet zo ontspannen zijn geweest Verward . Maar goed, gewoon even in het boekje kijken, daar staat het duidelijk uitgelegd.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:18

Ha Mihelle, wel netjes gereden hoor! Ik hoorde Astrd gisteren ook al sputteren over dat CMBA gedoe. Ik heb ook ooit eens een 5 gehad, met als commentaar: lijkt te veel op halsstrekken. Helaas was de jury al weg, had toen ook graag willen weten wat hij daarmee bedoelde. Heb het toen geloof ik nog aan Marco gevraagd en die vond dat toen ook vaag commentaar. Maar goed, het is zeker jammer dat zoiets nou je winstpunt kost.
Wel gefeliciteerd met je andere proef, alleen jammer dat die niet voor de selectie telde...
Succes met de volgende selectiewedstrijden!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 16:22

Jammer van dat ene puntje, maar toch gefeliciteerd!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 20:50

ik rij al jaren wedstrijden, momenteel L2, en ik heb nog nooit opmerkingen gehad op dit onderdeel. Ik rij dit dan ook altijd op dezelfde manier, vrije teugel maar toch contact, pas na de A laat ik mn teugels helemaal los(meestal maar een ff hou liever contact met uitstappen, maar vooral om het verschil te laten zien.)

ivm Tyrza, ik heb voorafgaand aan die clinic 2 x gestart met Olivier en toen heb ik geen winst gereden, na de clinic ook 2 x gestart en 3x wintst en 1x 155

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:11

Bij de vrije stap moet je paard met z'n hoofd tot z'n borst zakken en bij halsstrekken dieper, dacht ik.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 22:48

Ik vind het niet raar dat die jury dat geeft eigenlijk...
Eerder logisch, het is ook nog een onderdeer van je proef, en ook vrije stap moet volgens de voorschriften..

Maar iig gefeliciteerd met je punten de 2e proef!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:04

Ik had laatst ook een 5 voor cmba, hij was te traag.... Daar was ik het wel mee eens Haha! Ik had 157 punten dus ik baalde wat minder van die 5 Knipoog

MAar super gedaan hoor! L2 denk ik? Harstikke goed!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:24

Maar het is idd een onderdeel dat vergeten wordt en de vrije stap moet daar getoont worden dus wat ruimer en lager met de hals... maar das wel zuur daar een 5 en dan 155 pnt. Maar het zijn op zich hele nette punten die je rijdt!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 10:36

en vooral omdat ik dit naar mijn weten altijd goed rij (aangezien ik hier nog nooit commentaar op heb gehad in de bijna 10 jaar al weer dat ik wedstrijden rij, eerst bij de NBVR en nu KNHS) Ik realiseer me ook degelijk dat dit nog bij je proef hoort en ik rij dit onderdeel dan ook serieus uit.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 12:04

Tjee daar zou ik ook ziek van worden zeg... als het op 1 puntje verschil een wp had geweest en dan is dat laatste puntje ook nogeens de vrije stap!! Verward
Vind het gewoon gemeen, zeker omdat daar eigenlijk nooit een 5 voor wordt gegeven.