Wedstrijd Zeewolde, 1 winstpunt en eraf gevallen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wedstrijd Zeewolde, 1 winstpunt en eraf gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 14:17

Ja ja, zo val je nooit van je paard en zo gebeurd het je op een wedstrijd Haha!

Ik had wedstrijd in Zeewolde. Mijn paard is erg fris op gras dus thuis al flink gelongeerd en toen ik aankwam op de wedstrijd ook nog even. Hij leek rustig maar toen ik opstapte bleek het tegendeel. Ik had nog geen eens mijn voeten goed in de beugels of hij speerde hem al. Er was enkel een hele grote open grasvlakte voor me dus hij kon lekker vaart maken . En ik zat erop zonder beugels en het lukt me niet ze er weer in te krijgen. Uiteindelijk heb ik nog vrij lang erop gezeten al zeg ik het zelf, totdat hij een scherpe vocht maakte en ik half op zijn hals lag en hij nog een bok mee gaf lag ik ernaast. Nou ja, ik boos en er weer op en flink ingereden. Het eerste proefje ging dus wel redelijk al was hij door dat hele avontuur erg traag en liep hij weer veel te diep. Hier had ik 157 punten voor.
Het tweede proefje was hij nog trager en liep hij zo diep dat ik hem amper de hoeken door kon sturen. Hier hadden we 152 punten voor dus dat viel nog wel mee.

Toch nog 1 wintpuntje en geen prijs deze keer, maar ik ben blij dat ik er zonder blessure vanaf ben gekomen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:08

Mooi nog een winstpunt, wel balen dat je gevallen bent.
Ik had weer poedersuiker punten: 152 en 154 Scheve mond Weer zo laag, damn. Volgens mij moet ik inderdaad maar een tijdje stoppen met wedstrijden, eerst zorgen dat ie weer goed loopt. Doe ik de selecties nog wel en daarna ff een tijdje niet.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 16:15

Je rijd toch in de L2? Vindt ik het best goed hoor! Bijna een winstpunt in ieder geval.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 16:16

Nee was echt prut

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 16:21

Wat jammer dat je het prut vond... In je profiel te zien scoor je altijd wel goed hoor... In de L2 boven de 150 is echt niet slecht! Dat komt wel goed tussen jullie Knipoog

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:36

Was Zeewolde een leuke wedstrijd?
Als ik het goed heb, wordt er 22 augustus nog een keer een wedstrijd gehouden daar. Lijkt me leuk om een keer aan mee te doen, maar op te zelfde dag is ook een concours in beekbergen en dat is ook altijd wel errug mooi, maar voor mij wat verder weg dan Zeewolde..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:49

Hmmmm ik vond dat open veld waar je op moest losrijden toch echt minder.... maar dat kwam omdat ik aan de kletter ging Haha!

Opzich wel mooi rijden hoor. Drie ringen naast elkaar en een daarvan de m en z ring was geheel afgezet met witte hekjes. De rest alleen met de hoeken en met letters.... das ook moeilijker vindt ik. Ik zou het eens proberen als ik jouw was!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:54

Je had wel genoeg losrij terrein, maar dan moet je wel je paard onder controle hebben Haha! Ik heb trouwens geen last van vliegen gehad, maar ik zag er wel een op de ham bij de "kantine"zitten Scheve mond

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:15

Heey ik had er ook gereden vanochtend, en ik zag wel iemand met een bruin paard heel hard ervandoor schieten en vallen toen ik aan het losrijden was... ik denk dan dat jij dat was Lachen

Ik vond het wel lekker veel ruimte met losrijden, maar voor de wat frissere paarden kan wel een leuk ren veldje zijn Lachen

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:50

Aha, dus dat was jij Knipoog Ik heb het helemaal zien gebeuren en ik vond het knap dat je er nog zo lang op zat, wat ging jouw paard aan de kletter zeg Dancer was ook erg fris toen we het veld op gingen, maar toch vond ik het heerlijk om zoveel ruimte te hebben voor het losrijden, dat was donderaag in Dronten wel ff anders Huilen

Maar het was wel even spannend, zeker toen de hele groep paarden de wei op gezet werden, toen vond Dansie het ook ff nodig om te gaan bokken, maar gelukkig bleef ik zitten Haha!

Al met al vond ik het heel gezellig en prima georganiseerd daar in Zeewolde OK dan! (maar het was wel heeeeeel erg koud in die wind).

Enne... Tam, super punten of niet Schijnheilig Leuk paardje waar je op zat hoor Pling En die van jou ook Manda OK dan!

Groetjes Siem

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:52

Ja die wind wat wel koud, maar zonnetje maakte het weer goed OK dan! Volgende wedstrijd kom ik denk ik ook, lekker dichtbij en inderdaad goed georganiseerd. Wanneer zijn die wedstrijden, als ze te snel zijn ga ik niet. Maar die wedstrijd 22 augustus kan wel.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:57

ik dacht ook op 6 juli...

hoe laat moest jij starten dan Liza? Volgens mij heb ik je niet gezien....

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:03

Om 13:54 en 12:18 maar het liep in. 6 juli ga ik dan niet
edit: Volgende wedstrijd is 10-11 Juli en 21-22 Augustus. Dus dan kom ik misschien de 21-22e.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:45

ik vond het ook leuk in zeewolde. Hoe laat reed jij dan met je paard? ik zag nog wel iemand longeren, maar niet vallen. Ik had trouwens 159 en 165.. en was 2x tweede. Ik had trouwens geen winstpunt verwacht in mijn eerste proef. Maar ik vond het leuk en als ik niet op vakantie ben 6 juli wil ik ook wel weer mee doen!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 20:48

21/22 augustus? maar ik kan alleen de 22e ... dan ga ik denk ik toch maar in beekbergen starten voor het geval ik op de 21e wordt ingedeeld

Sophie gefeliciteerd!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:38

tnx Haha!
zou ik ook doen dan, hoewel ik zeewolde wel leuker vind dan beekbergen..

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:00

Wat leuk dat jullie allemaal zo tevreden waren!!

Manda heb jou inderdaad dus zien vallen zoals ik al in PB heb verteld, hij ging echt hard!! Zeker nog lang blijven zitten OK dan!

Simone, Had zeker lekkere punten *LOL* 181 en 195, ze liep ook echt super mijn 2e proef, mijn hele dag kon niet meer stuk!! Maar ik zag op de uitslagenlijst dat jij ook niet mag klagen Knipoog

De volgende wedstrijd is 11 juli.. en 22 augustus, dus jullie kunnen de coupons insturen.

groetjes,

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:21

hahaha geweldig, ik loop ook nog met mijn hoofd in de wolken hoor Knipoog

mooie afsluiter van mijn laatste B wedstrijd.....

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:23

Inderdaad dat was ik dat die eraf kletterde Haha! Ik viel nog best zacht voor die enorme vaart die we hadden. Ik ging via zijn hals eraf en viel precies op mijn kont waar toen een mooie grote grasvlek op zat Gelukkig werd ik daar niet op afgerekend voor de verzorging, daar had ik toch nog een 8 en 7 voor.

Sophie_kurk: dat spectacel was zo rond 10:30 Lachen Ik reed om 11 uur. Goeie punten heb je gehaald zeg! Gefeliciteerd!

Tam20: Echt super punten, op naar de z2 Knipoog

Dancer: Wanneer ga je voor het eerst L starten? Ik heb in het verleden trouwens nog springles gehad van jouw man met mijn andere paard Knipoog

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:46

Wat leuk! Raymond geeft soms nog wel wat lessen en op het moment doet hij elke maand het oefenparcours op de manege. Zelf is hij ook net weer gestart met springen.

Zeewolde was dus mijn laatste wedstrijd in de B. Ik wilde eerst even afwachten hoe Dancer het zou doen op gras, omdat we vorig jaar een aantal keer de ring uit gestuurd zijn omdat hij onregelmatig zou lopen. Hij heeft gevoelige voeten en vind gras ook nog eens heel eng om op te lopen, dus ik hield mijn hart al weer vast voor dit seizoen.

Maar het is erg goed gegaan, afgelopen donderdag derde in Dronten met 166 punten en de finale ook derde geworden met 157 punten.

En gisteren dus twee keer eerste met 166 en 173 punten, dus het wordt nu echt wel tijd voor de L1....

Ik moet de Holtslag nog even bellen, ik had me opgegeven voor de B op 6 juni, maar ik mag geen B meer starten, dus ik hoop dat ik nog bij de L erbij kan. En anders ga ik 27 juni in Huizen voor het eerst L starten.

SPANNEND..... Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:55

Gaat vast wel goed komen met jullie Simone (?)!! Echt goed, 2x eerste!! Ik heb je niet zien rijden jammer, ik was nogal met mezelf bezig na die val en ook niet echt de vrolijkste Knipoog
Ik ben wel tevreden over de proefjes die ik gereden heb, jammer dat hij zo traag was maar tis niet anders, eigen schuld van hem hoor.

Misschien kom ik Raymond nog wel eens tegen als ik met deze knol een oefenparcours ga rijden op de manege, kijken wat voor tips hij mij kan geven Knipoog

Ik les trouwens eens in de twee/ drie weken op de manege bij Miriam, priveles. Misschien zie ik je dan wel eens!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:02

Ik heb jouw proeven ook niet gezien, volgens mij was ik al aan het afzadelen toen jij moest rijden.

Ja die val was best wel heftig, heb je spierpijn inmiddels?

We komen elkaar vast dan nog wel tegen op onze manege, ik ben er bijna altijd wel te vinden Lachen

Laat maar weten wanneer je weer les hebt, dan kunnen we misschien ff uitstappen in het bos ofzo en ff gezellig kletsen Lachen

Ik geloof dat het oefenparcours op 6 juni is en dan is het op de wei bij ons, de pony's hebben op 5 juni springwedstrijd en het parours laten ze dan staan voor het oefenparcours. Dus wel grappig. Dancer is ook begonnen met springen (mijn schoonzus rijdt hem) en heeft vorige week zijn debuut gehad in Venhuizen en drie winstpunten en een tweede plaats binnen gehaald... lekker ding die Dansie Knipoog

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:26

Manda schreef:

Tam20: Echt super punten, op naar de z2 Knipoog


Ik heb nu 7 punten in het Z1 en ben van plan de Z1 uit te rijden tot de 20, toevallig ging het nu heel goed, maar we moeten echt nog aan een aantal dingetjes werken samen.. *LOL*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 18:10

Simone: Ik heb inderdaad flink spierpijn, en heb net ook nog Ryan flink aan het werk gezet en ook ons friesje nog even gereden. Ik moet zeggen dat dat best helpt tegen spierpijn hoor Knipoog
Lijkt me leuk om eens samen uit te stappen, als we niet aan de kletter gaan Schijnheilig voorlopig heb ik genoeg om aan te werken dus ik denk dat ik pas weer over 3 weken naar les ga.

Tam20: Ik vind het al super knap dat je Z1 bent en ook nog eens zulke punten haalt!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 18:18

jah idd dat zijn goede punten! en ook die van dancer, tijd om over te gaan idd!