Wachttijden voor prijsuitreiking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Wachttijden voor prijsuitreiking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 17:41

Vandaag had ik wedstrijd in Emmen. Ik vond de proefjes niet zo lekker gaan. Ik haalde mijn punten op en ik had 163 en 172 punten dus wel hele goede punten. Met een proefje stond ik nog eerste dus moest ik wachten op de prijsuitrijking. Ik had op 10.15 gereden en de laatste in mijn klasse die moest om 12.15 rijden. Na een hele poos gewacht te hebben, ben ik naar het secretariaat gelopen en heb gevraagd hoelaat de prijsuitreiking van mijn ring was. De man zei ''een half uur na de laatste combinatie in jou klasse''. Dus ik dacht ooh dan komt hij zo wel, was al meer dan een half uur geleden toen ik het gevraagd had. Anderhalf uur na de laatste combinatie nog steeds geen prijsuitreiking. Ik nog een keer vragen zegt de man ''daar zijn we mee bezig het komt zo''. Uiteindelijk hebben we twee en half uur moeten wachten op de prijsuitreiking! En die arme pony stond maar op de trailer omdat het te ver rijden was om hem weg te brengen.
Dus daarom de vraag: Is er ook een maximale wachttijd na de laatste combinatie voor de prijsuitrijking?
Dit is niet de eerste keer namelijk dat we zo lang gewacht hebben. Vorige week ook al twee uur!

Groetjes Joyce

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:05

Ja.
knhs reglement schreef:
Artikel 41
5. De prijzen van de individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 15 dressuurringen binnen 2 uur nadat de laatste deelnemer van de betreffende rubriek de dressuurproef beëindigd heeft,
te zijn uitgereikt. Ingeval er sprake is van 16 of meer dressuurringen dienen binnen 3 uur nadat de laatste deelnemer van de betreffende rubriek de proef heeft beëindigd de prijzen te zijn uitgereikt.


hoeveel ringen waren er?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:31

Vandaag moest ik om 2 uur rijden en de laatste moest om half 5! de prijsuitreiking was om 5 uur maar daar heb ik niet opgewacht!
k had iemand anders mn eventuele prijzen laten meenemen en protocolen! Wel jammer want ik had wel graag zelf de 1e en 4e prijs in ontvangst genomen Schijnheilig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:36

Er waren 10 ringen dacht ik toch?? Bij mij reed de laatste 1 na mij en we hebben afgezadeld, ben heen gelopen en heb toen nog +- 15 minuten gewacht en toen was de prijsuitreiking voor onze ring. Ik begreep wel dat er van andere ringen al mensen heel lang stondne te wachten. Ik wist me punten nog niet eens toen de lrijsuitreiking begon. Goed gereden joyce!! OK dan!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:00

paar weken terug was ik in lemele en toen duurde het ook bijna twee uur naar sluiting van de ringen
gister in rolde ging het aardig snel en vind dat ook fijner anders word het ook zo laat dat je thuis bent
beide trouwens goed gereden Haha! daar in emmen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 19:31

Ik heb in Eesveen is zo lang moeten wachten (elk jaar eigenlijk wel) Moest ik smoregn rijden was er om 3 of 4 uur nog een seen prijsuitreiking, echt belachelijk!

Joyce heb jij nog last gehad van die vrachtwagens?? Er was dus gehandicapten dag, kwamen er een kwartier lang allemaal toetende vrachtwagens achter elkaar langs. gelukkig hoefde ik toen niet me proef te doen, was nog aan het inrijden! Anders had ik me moeder echt niet kunnen horen!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 14:10

Volgens mij waren er idd 10 ringen, ik moest in de achterste ring en dat was nr 10. Jullie hebben ook goed gereden hoor Yvonne en Ingrid! Er stonden ook van andere ringen mensen heel lang te wachten. Ik heb gelukkig geen last meer gehad van de vrachtwagens. Yvonne weet jij ook nog precies wat er gebeurt is met de vrouw die in de ambulance naar het ziekenhuis is gegaan? Ik heb wel gehoord dat ze daar al een half uur op de grond lag.
Bedankt voor de antwoorden. Dus eigenlijk hebben ze in Emmen zich niet aan het regelement gehouden als ik het goed begrijp. Ik vind het ook belachelijk dat je zo lang moet wachten. Als ze nu van tevoren een tijd hadden afgesproken had er ook wel iemand anders de prijs kunnen meenemen.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 14:37

Ja ik had het gisteren ook nog Boos!
ik moest om kwart over 1 rijden en om half 6 was de prijsuitreiking pas...
hadden ze dat nou ff gezegd had ik Pasha makkelijk weg kunnen bregen Boos!
fijn...
Daarom vind ik het zo fijn om als laatste te starten hoef j eniet zo lang te wachten Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:29

Ik heb niks meegekregen van een ongeluk, maar ik reed ook smiddags vandaar misschien.

Pasha, als zelf al zo vroeg moet rijden (neem aan dat je een van de 1en van de middag was) dan is het vrij logisch dat je zo lang moet wachten.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 18:59

Ik start ook het liefst als een van de laatsten tenzij het dichtbij is zodat ik de pony terug kan brengen. Ik heb net de startlijst van a.s vrijdag bekeken. Ik heb als 16e en er doen er 30 mee. Ik hoop dat ze nu de prijsuitreiking iets eerder doen na de laatste combinatie, en maar hopen dat ik een prijs heb Haha!
Yvonne: het ongeluk is ook s'middags gebeurt ik denk iets van 2 uur ofzo.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 19:12

O ik heb er dus niks van meegekregen. Nou gingen we ook pas om 2 uur bij huis weg, hahaha! Ik moet volgende week naar coevorden en dan heb ik er gelukkig nog maar 3 na me. Ik doe er ook nog wel is een briefje bij in als ik ver moet dat ik graag laat starten wil. Ook omdat mijn paard op de trailer nog wel is vervelend wil doen. Op een gegeven moment (na een half uurtje) breekt ie de trailer echt af!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:08

Ik ga vrijdag ook naar Coevorden, de pony's is vrijdags. Welke klasse rij jij? Ik denk namelijk dat ik zaterdag ook nog wel even kom kijken daar. Gelukkig staan allebei de pony's wel rustig op de trailer.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:25

Citaat:
Dus eigenlijk hebben ze in Emmen zich niet aan het regelement gehouden als ik het goed begrijp. Ik vind het ook belachelijk dat je zo lang moet wachten. Als ze nu van tevoren een tijd hadden afgesproken had er ook wel iemand anders de prijs kunnen meenemen.


Wat is nou een half uurtje?.....

Als je zelf eens op het secretariaat gaat zitten piep je wel anders.Ze zitten daar heus niet uit hun neus te eten Scheve mond

Bedenk anders eens een methode waardoor eea sneller zou kunnen gaan?

Zullen ze erg blij mee zijn

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:29

Lielle"]
[quote="knhs reglement schreef:
Artikel 41
5. De prijzen van de individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 15 dressuurringen binnen 2 uur nadat de laatste deelnemer van de betreffende rubriek de dressuurproef beëindigd heeft,
te zijn uitgereikt.

Wij hebben altijd 2 ringen, en binnen een kwartier de uitslag Bloos

Maar idd, meeste wedstrijden met veel ringen doen er heeeeel lang over En dan gebeuren er nog wel eens fouten ook..

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:36

Ik denk dat veel ws secretariaten moeten zoregn dat ze veel meer dingen voor bereiden. Bv geld al in de enveloppen, juiste linten erbij, lijstje maken waar alleen de namen nog maar op hoeven enz. In eesveen heb ik ook een aantal keer heek lang moeten wachten. Bleek nou?? Alle leden reden mee, niks mis mee, maar verspreid ze dan niet over de hele ochtend, maar zorg dat ze rond de middag (wat toch vaak het drukste moemtn is) allemaal paraat zijn om te helpen met tellen en coupons halen enz.

Joyce ik moet in Coevorden in de L2 om 16.12 uur (om precies te zijn Knipoog) Jij succes iig!!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:38

Gerrie schreef:
Citaat:
Dus eigenlijk hebben ze in Emmen zich niet aan het regelement gehouden als ik het goed begrijp. Ik vind het ook belachelijk dat je zo lang moet wachten. Als ze nu van tevoren een tijd hadden afgesproken had er ook wel iemand anders de prijs kunnen meenemen.


Wat is nou een half uurtje?.....

Als je zelf eens op het secretariaat gaat zitten piep je wel anders.Ze zitten daar heus niet uit hun neus te eten Scheve mond

Bedenk anders eens een methode waardoor eea sneller zou kunnen gaan?

Zullen ze erg blij mee zijn


Ik weet ook wel dat ze daar niets doen! Maar ik had netjes aan die man gevraagd hoe lang het zou duren zodat wij anders weg konden gaan en iemand anders de prijs kon mee nemen. Maar als die man dan een half uurtje na de laatste combinatie zegt en het wordt twee en half uur nou dan wordt ik daar ook niet blij van. Ik begrijp ook wel dat het niet makkelijk is en een half uurtje wachten is ook niet erg maar twee en half uur is wel erg lang.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:39

O ja, en de telkamer apart van het secretariaat. Vaak doen dezelfde mensen tellen en de betalingen, dit is natuurlijk vragen om fouten en verwarringen. En als je 2/3 mensen fulltime neerzet om alleen maar te tellen en zich bezig te houden met de uitslag hoeft het helemaal niet zo lang te duren. Maar als je 10 mensen rond hebt lopen die vanalles maar wat doen en dus met zijn allen net niks doen, ja dan schiet het ook niet op!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:40

Jij ook succes Yvonne. Ik weet niet of ik daar dan nog ben want mijn instructrice moet ongeveer in het midden van de L2. Ik vind idd ook dat ze voor die tijd wel al de enveloppen kunnen klaarleggen enz.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 21:41

Ze hadden in Emmen wel het secretariaat apart van de telkamer toch Verward.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:11

happyjoyce schreef:
Jij ook succes Yvonne. Ik weet niet of ik daar dan nog ben want mijn instructrice moet ongeveer in het midden van de L2. Ik vind idd ook dat ze voor die tijd wel al de enveloppen kunnen klaarleggen enz.


Je bedoelt dat ze de coupons die al geteld zijn al buiten leggen?
Dat wordt toch al op veel concoursen gedaan Verward



Citaat:
Maar als je 10 mensen rond hebt lopen die vanalles maar wat doen en dus met zijn allen net niks doen, ja dan schiet het ook niet op!

Als je al zoveel vrijwilligers hebt... dan ligt het aan een goed verdelen van de taken
Als de tellers ook echt met rust gelaten worden kunnen ze ook doortellen.


Ik heb op onze eigen vereniging gevraagd hoeveel misrekeningen er zijn op een concoursdag.Bleek nog wel mee te vallen,een jury/schrijver zat er de hele tijd naast. Boos! Heeft ook een opmerking gekregen van uit het secretariaat!

Uiteindelijk blijft de jury verantwoordelijk voor de telling.Het secretariaat doet eigenlijk e.tra werk...

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 14:13

Nee Gerrie, ik bedoel dat ze voor de prijsuitreiking wel de enveloppen met geld alvast kunnen klaarmaken. Vorige week moesten ze dit namelijk ook nog doen net voor de prijsuitreiking.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 14:28

O bedoel je dat Haha!
Nou het zit vaak zo..het geld dat binnenkomt op de dag (inschrijvingsgeld ) is ook weer het prijzengeld(spring en dressuur),dus een dag vantevoren kan niet.
soms zijn er ook ex aquo's en moet je weer verder verdelen.

Kortom een concours is een heel geregel

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:30

Bij buitenconcoursen is het vaak heel erg ja, de tijd tussen je starttijd en de prijsuitreiking. Ik vind dat echt ontzettend irritant, maar ja volgens mij kun je er zelf weinig aan doen…

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:38

Ik vind het asociaal als ze je uren laten wachten. Tenzij dat van te voren is aangegeven, dan kan je eerst je paard naar huis brengen. Meestal is de prijsuitreiking een half uur na de laatste in die klasse.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 15:50

Naar mijn mening heeft het niets te maken met asociaal gedrag!

Het heeft te maken dat het op grote concoursen nu eenmaal veel werk vergt.

Zorg ervoor dat je je picknickmand meeneemt
Maak er een leuk dagje uit van.