sgw; medical card??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

sgw; medical card??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 16:55

ik wil graag in ambt delden mijn eerste cross rijden, en nu zag ik bij de eventinshop de medical card staan.
Is deze kaart verplicht en wat moet er allemaal op deze kaart staan aan medische gegevens?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:04

Het is nog niet verplicht in Nederland maar dat gaat er volgens mij wel aankomen. Je ziet er nog niet zo heel veel mee rijden. Deze kaart is dus voor als je valt en als jij zelf bijvoorbeeld buiten bewust zijn bent en de mensen die je helpen gelijk zien met wie ze te maken hebben. Volgens mij staan er gegevens op zoals bijvoorbeeld je bloedgroep, alergien en een mobiel nummer. De meeste mensen doen deze kaart aan hun laars. chantalcs heeft er een dus die kan vast antwoord geven op je vraag wat er allemaal op die kaart kom te staan.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:06

In het regelement kun je het volgende vinden:
Art. 378 KLEDING EN HARNACHEMENT TIJDENS DE UITHOUDINGSPROEF
1. Kleding
Tijdens de uithoudingsproef als onderdeel van een samengestelde wedstrijd is het dragen van een goed
passende bodyprotector en goedgekeurde veiligheidshelm/cap verplicht. Het dragen van de "Eventing
medical card" wordt sterk aanbevolen.
2. Harnachement
a. Optoming is gelijk aan hetgeen voor de betreffende klasse springen is toegestaan.
b. Verwezen wordt naar het disciplinereglement springen van de KNHS (uitgave april 2003) en voor de
klasse ZZ naar het FEI-reglement.

Een medical card is dus niet verplicht.
Zelf draag ik er wel altijd in.
Er staan gegevens van jezelf in, zoals of je medicijnen slikt, waar je al is aan bent geopereerd en dat soort dingen!