Wedstrijd met hooikoortsnetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:47

Gerrie, oornetjes tegen vliegen mag juist niet in de dressuur Knipoog

Eerlijk gezegd denk ik wel dat juryleden het zien hoe onopvallend het ook is.
Ik geloof wel dat ik er wat van zou zeggen, maar gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt. Ik zie het toch als een hulpmiddel net als bv. een peesbeschermer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.



Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:10

Er zijn bv. ook paarden die zo groot lopen dat ze de bal van hun hoef kapot trappen. Die mogen ook geen springschoenen om in een proef terwijl ze dat eigenlijk nodig hebben om optimaal te kunnen lopen.
De optie van Coolio is dan het eerlijkst: losrijden met zo'n netje en vlak voor de proef eraf.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:55

Dickie"]
[quote="Fitzroy schreef:
(...) ze dat eigenlijk nodig hebben om optimaal te kunnen lopen.

Je geeft eigenlijk zelf het verschil al aan: we hebben het hier niet over optimaal lopen maar over normaal functioneren zodat de amazone een eerlijke kans heeft. Vandaar dat de KNHS in het geval van Coolio (weliswaar gedeeltelijk) dispensatie verleend heeft. Dus is het mijns inziens absoluut niet met peesbeschermers, oornetjes o.i.d. te vergelijken.
[/quote]

Nee, ik blijf het niet met je eens. Een paard dat van nature ruim loopt en altijd met springschoenen gereden wordt, gaat krabbelen als hij ze niet om heeft en functioneert dus ook niet zoals hij onder normale omstandigheden zou doen.

Overigens heb ik nog nooit van ontheffing gehoord voor peesbeschermers, Rieja, dat is echt wel een uniek geval. De KNHS doet dat nl. niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, GoogleAdsense, Miriam91 en 4 bezoekers