Wedstrijd met hooikoortsnetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:38

Mijn pony heeft precies hetzelfde, wij hebben dispensatie aangevraagd bij de KNHS (dit moet met dierenartsverklaring, anders nemen ze je verzoek niet eens in behandeling). Ik heb voor één jaar dispensatie gekregen, alleen voor het losrijden, in de proef moet ik zonder netje rijden. Als ik dit jaar weer dispensatie wil moet ik het opnieuw aanvragen.

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...


Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:27

Kitty schreef:
Wat vreemd dat je maar voor een jaar dispensatie hebt gekregen.

Ik vind het ook raar dat zo'n netje niet mag, omdat het op geen enkele manier in je voordeel kan werken. Het is alleen paardonvriendelijk als ik nu zonder netje rijd omdat ze er dan echt last van heeft.

Het zou best kunnen dat ik in elk geval met losrijden wel het netje aan haar hoofdstel bevestig. Maar eerst maar eens bij de KNHS proberen...


Ik vind het idd ook heel vreemd, mijn ponie heeft er ook duidelijk last van en de dierenarts heeft gezegd dat hij dat netje gewoon nodig heeft in de zomer. Ik ben ook van mening dat er niet echt voordeel mee te halen valt, alleen maar nadeel als je zonder netje moet rijden. Ik vind het namelijk echt vervelend dat je op een warme dag vantevoren al weet dat je proef 3x niks word, omdat de meeste jury's gewoonweg niet door dat schudden naar de vliegjes heen kunnen kijken, terwijl ik op bijvoorbeeld een regenachtige dag makkelijk bij de 1e 3 kan rijden.....

Vorige zomer heb ik dus steeds met het losrijden het netje aan gedaan (krijg je van die slimme vragen van mensen: "is dat een muilkorf?" ) en net voor de proef deden we het dan af en dan meteen de ring in...meestal gaat het dan de 1e 2 minuten goed en daarna begint het weer te irriteren en begint het schudden weer. Ik probeer dan zelf altijd maar zo rustig mogelijk te blijven, mijn ponie kan er immers niks aan doen, ik heb alleen maar medelijden met hem op dat moment. En toch staan er dan regelmatig opmerkingen van jury's op mijn coupon als: constant verzet van ponie, rustig met je handen, etc.

Al met al verheug ik me dus alweer op het komende zomerseizoen, het klooien met dat netje kan weer beginnen Scheve mond Overigens hoorde ik laatst van iemand dat het zou kunnen helpen als je je paard sochtends voor een wedstrijd met zijn hoofd in een emmer met kamille laat hangen. Zij had zelf ook een paard met hooikoorts gehad en daar werkte dit goed bij. Ga ik dus zeker even uitproberen want dat zou wel heel mooi zijn als het werkt!!
Maar Kitty, veel succes deze zomer op je wedstrijden en ik weet hoe je je voelt Ach gut

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 17:15

Kitty schreef:
Ik kreeg van mijn stalhouder de naam door van een persoon die aan bioresonantie therapie doet. Ik ga eens met hem contact opnemen of hij mijn paard kan helpen met haar hooikoorts.
En verder de KNHS maar even afwachten...


Oh misschien dat dat ook wel wat is iid Lachen Zou jij het mij even kunnen laten weten als je bericht hebt gekregen van de KNHS? Want als jij ze zover krijgt dat het wel mag ga ik het natuurlijk ook gelijk nog een keer proberen! Haha! Suc6 ermee!!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:44

Fitzroy"]
Er zijn bv. ook paarden die zo groot lopen dat ze de bal van hun hoef kapot trappen. Die mogen ook geen springschoenen om in een proef terwijl ze dat eigenlijk nodig hebben om optimaal te kunnen lopen.
De optie van Coolio is dan het eerlijkst: losrijden met zo'n netje en vlak voor de proef eraf.
[/quote]

Misschien is dit idd wel het eerlijkst, probleem is dus alleen dat 2 minuten nadat je het netje afdoet je paard er alweer ontieglijk veel last van krijgt.... maar goed we zullen even afwachten wat de KNHS er nu van vindt.

[quote="Kitty schreef:
Ik laat het weten zodra ik wat gehoord heb.


Ok heel erg bedankt!!! OK dan!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:25

Kitty schreef:
Fitz, mijn instructrice heeft met een paard van haar ontheffing gehad voor strijklappen. Dit moest wel elk jaar opnieuw aangevraagd worden.

Ik kreeg trouwens een mailtje van de KNHS waar het volgende in stond:

Wij hebben kennis genomen van uw mail van 13 April jl., waarin u
verzoekt om dispensatie voor het rijden met een netrelief.

Er wordt geen toestemming verleend deze in de wedstrijdring te
gebruiken. Er kan eventueel ontheffing gegeven worden een netrelief te
gebruiken op het voorterrein. Wilt u in aanmerking komen voor deze
ontheffing dan dient u een dierenartsverklaring te overleggen.


Dus...


Deze reactie had ik dus al verwacht
Het is echt gewoon niet eerlijk....heb vorig weekend ook al weer 2 proeven af moeten zien met een ponie die constant met zijn hoofd loopt te schudden omdat hij gek wordt van de kriebels in zijn neus. Ik was nog wel 6e, maar er stond tachtigduizend keer verzet op de coupon dus als hij niet zo'n last van die hooikoorts zou hebben had ik veel hoger kunnen staan denk ik.

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fangio en 45 bezoekers