Hoe het was in Wanroij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Hoe het was in Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 12:11

Vrijdagmiddag waren we vertrokken richting Wanroij, onderweg hebben we nog wat vertraging gehad door verkeersdrukte en we zijn nog aangehouden. De snelle Volvo had al een paar keer naar ons gekeken en uiteindelijk moesten we, zoals ik al verwacht had, stoppen. Alles was in orde, natuurlijk! De stal die ik had besproken was perfect. Mooie grote nieuwe boxen en het was er keurig netjes. Daarna zijn we even naar Wanroij gegaan om alles te bekijken. Het is een erg mooi centrum, mooier als in Ermelo! Daarna zijn we naar het hotel gegaan en hebben we even gegeten. Daarna weer naar de stal om de paarden in te vlechten en nog even te verzorgen. Zaterdag om 6.20 uur opgestaan om de ring te kunnen verkennen. Ik was om 7.30 de eerste die in de ring te paard was. Romanoff vond alles prima en het paard van het clubgenootje die met me mee was vond het er ook niet eng. Daarna hebben we de paarden weer naar de stal gebracht en hebben we ze gevoerd. Daarna zijn we zelf weer naar het hotel gegaan om te ontbijten. Aan het eind van de ochtend weer naar de stal om de paarden klaar te meken. Mijn clubgenoot moet een uur voor me, ik heb haar gefilmd. Haar proef was wel netjes. Maar er liepen supermooie paarden rond, met professioneel rijdende ruiters. Soms wist ik niet of iemand zijn paard in het Z met een trens reed of dat iemand M1 reed. Als iemand een cap op had was het makkelijker! De moed zakte me al in de schoenen... Na het filmen van mijn clubgenoot ben ik op Romanoff gestapt, hij was best braaf. Toen ik de ring in ging ging het even mis, hij werd erg vrolijk en de moed zakte me nog verder in de schoenen. Gelukkigg had ik hem snel weer bij de les en ik was best tevreden over mijn proef. Ik heb me ook op mijn ademhaling geconcentreerd en nu bleef ik beter doorademen. Onze proef was niet veel anders dan mijn proef van afgelopen donderdag, toen ik derde was met 160 punten.
Mijn clubgenoot had haar punten toen al. Ze was erg teleurgesteld, ze had 163 en 150 punten. Toen ik mijn punten kreeg was ik ook niet blij, 147 en 144... Van 1 jury kreeg ik het commentaar dat Romanoff verzameling en oprichting mist... Uiteindelijk zijn we laatste geworden. Ik had ook niet de illusie dat we hoog konden eindigen, maar dit viel met toch echt tegen, voor mijn gevoel was mijn proef niet zo slecht. Maar eerlijk is eerlijk, als ik sommige anderen zag rijden, die waren gewoon echt vele malen beter als wij. Zo goed kan ik gewoon echt niet rijden! Ik wil wel aan mijn "minderwaardigheidscomplex" gaan werken. Ik moet proberen om met een andere instelling de ring in te gaan. Nu ga ik soms al de ring in met het idee dat iedereen beter is als wij en dat is natuurlijk geen goede manier van rijden. Ondanks de tegenvallende punten heb ik twee superleuke dagen gehad. En ach, we hebben toch in Wanroij mogen rijden, de meesten komen niet zo ver! We gaan weer hard verder trainen en ik ga de komende zomer weer mijn best doen om naar Ermelo te mogen gaan.

Mascha, bedankt voor het maken van de mooie foto's! Eentje komt in 50x70 bij ons boven de bank te hangen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:38

He, he, eindelijk Knipoog Nou zo te horen wel een hele ervaring! Ben benieuwd naar de foto's! Komen die nog op bokt?????

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:43

mooi dat je zelf tevreden was over je proef!
Je bent al naar de Nederlandse kampioenschappen geweest en dat is al heel knap! Vooral als je bij de paarden rijdt want daar is het deelnemers veld erg druk!
en je punten waren niet eens zo super laag! Je had gewoon hele goede tegen stand en dat is ook te verwacht op een kampioenschap zoals dit!

Heel erg veel succes met je volgende wedstrijden!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:52

Citaat:
Ik had ook niet de illusie dat we hoog konden eindigen, maar dit viel met toch echt tegen, voor mijn gevoel was mijn proef niet zo slecht. Maar eerlijk is eerlijk, als ik sommige anderen zag rijden, die waren gewoon echt vele malen beter als wij. Zo goed kan ik gewoon echt niet rijden! Ik wil wel aan mijn "minderwaardigheidscomplex" gaan werken. Ik moet proberen om met een andere instelling de ring in te gaan. Nu ga ik soms al de ring in met het idee dat iedereen beter is als wij en dat is natuurlijk geen goede manier van rijden. Ondanks de tegenvallende punten heb ik twee superleuke dagen gehad. En ach, we hebben toch in Wanroij mogen rijden, de meesten komen niet zo ver! We gaan weer hard verder trainen en ik ga de komende zomer weer mijn best doen om naar Ermelo te mogen gaan.


Ik zal je even streng toespreken >;)

Zo goed als al die andere medestander kun jij op een NK, NOG niet rijden.
Met een andere instelling ga jij het zeker nog verder schoppen OK dan!
Dus je hebt nog weer meer huiswerk te doen dan alleen maar rijden,maar zeker ook op het mentale vlak Zij zijn groot en ik is klein!

Pipo waar blijft die cursus voor sportpsychologie in het Noorden?

Nogmaals ik doe het je niet na.

Tip: lees het boek van Jane Savoie;winnen door de kracht van het positieve denken.
Dat zet al iets in gang over hoe je anders om kunt leren gaan met wedstrijden.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:04

Ik vind het super van je dat jij in Wanroij mocht rijden!! Die heb je lekker "In the pocket"! (Quote Alice van Idols Knipoog) Heel veel succes verder en dit jaar naar de hippiade??

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:14

Echt super dat je daar gereden hebt!
Weet je toevallig wie er gewonnen hadden? Er zaten namelijk ook wat bekende van mij in de ring, maar ik kan nog nergens uitslagen vinden.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:18

Jammer natuurlijk dat de punten zo tegenvielen, maarrr..

voor je eigen gevoel heb je zo te lezen wel een fijne proef gereden, en als ik het verhaal zo lees klinkt het wel als een erg leuk weekend!
Dus op naar Ermelo van de zomer, is gelijk weer een stukkie dichterbij Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:41

Gerrie schreef:


Pipo waar blijft die cursus voor sportpsychologie in het Noorden?



Komt ie er werkelijk? Dan meld ik me bij deze onmiddelijk aan!!!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:00

Wat jammer Karin dat het de laatste plek is geworden... Het is een dooddoener, maar wel waar: je bent wel mooi laatste geworden op de nationale kampioenschappen. Je hebt maar wel weer (!) even meegedaan! En dat is niet iets om opzij te zetten hoor! OK dan!
En Romanoff is weer een ervaring rijker, ook niet verkeerd.

Als die cursus hier gegeven gaat worden, doe ik ook mee Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:49

Het feit dat jij al mee hebt mogen doen aan het NK heb je mooi "in tha pocket". Menig ruiter kijkt tegen je op! Je bent weer een ervaring rijker. Zie jezelf niet als verliezer want meedoen aan het NK is een topprestatie!

Mijn ex instructrice heeft ook deelgenomen aan het Nk nadat zij eerste was geworden bij de overijsselse kampioenschappen. Ze is geeindig als 10e. Daarnaast ken ik nog een meid die mee heeft gedaan en die is 4de geworden.

Succes in de toekomst!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:13

je bent een hele ervaring rijker.
Jammer dat romanoff nog niet zo van de grond draaft etcetc als al die andere paarden maar ach dat komt straks nog .Je hebt nog een hardstikke jong paard en die heeft zich super gedragen.
jammer van de punten maar het fijne gevoel was er iig en dat is vaak belangrijker dan de punten

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:28

Zo dat is een leuke ervaring rijker, leuk joh.
En idd niet veel mensen mogen naar Wanroij en jij heb die ervaring wel lekker in je zak zitten en weet waar je dus nog aan moet werken.