komende zondag debuut L2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

komende zondag debuut L2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 15:58

Heyzz

zoals al in de titel staat start ik zondag voor het eerst in de L2. Iemand tips? Start 2x dus proefje 20 en 21 dacht ik, mss daar nog tips voor?

Mzzls Tess

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:58

Goed op de letter rijden en probeer alles netjes af te werken. Voor de rest valt het allemaal best wel mee. Het grote verschil zit hem in het doorzitten wat je nu moet doen en enkele passen achterwaarts.
Heel veel succes!!
Waar ga je starten?

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:26

heej ik start volgende week ook voor de eerste keer L2!
Veel suc6 OK dan!
Tip: neem je proeven goed door en rijdt ze een paar keer helemaal, zodat je paard niet verrast is als je in galop bij B moet afwenden, of van hand veranderen in galop en bij X in draf. Ragne was behoorlijk verrast daarover. Haha! Maar als je overgangen goed kunt rijden, is het geen probleem.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:40

Tip: even de proeven oefenen en rijden met die hap Knipoog
Het gaat vast allemaal goedkomen

Ik wens je alvast heel veel succes !

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 14:15

thanx, nog meer tips?

zwelgje: ik rijd in tilburg, moleneind

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:58

Eum, ik oefen altijd even op de galop. Je moet dan bijv. bij B afwenden en dan een volte 15m rijden in galop, en dan tussen X en E weer in draf. Zijn van die leuke instinkdingetjes die fout kunnen gaan. Voor de rest heel veel succes!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:10

Alvast heel veel succes, misschien kun je het aan Ctal vragen, die heeft ervaring met de L2 Haha! Laat je nog even weten hoehet is gegaan?

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:06

Ragne schreef:
heej ik start volgende week ook voor de eerste keer L2!
Veel suc6 OK dan!
Tip: neem je proeven goed door en rijdt ze een paar keer helemaal, zodat je paard niet verrast is als je in galop bij B moet afwenden, of van hand veranderen in galop en bij X in draf. Ragne was behoorlijk verrast daarover. Haha! Maar als je overgangen goed kunt rijden, is het geen probleem.


Nou, hier nog zo eentje met het L2-debuut komende zondag . Alvast veel succes OK dan! . En van mij gelden de dezelfde tips. Een paar keer het proefje doorlezen, dat je niet voor verrassingen staat, want het gaat een stukje sneller als de L1, nu moet je wijken tot aan de hoefslag en krapper wenden (ik zie al helemaal waar het bij mij fout kan gaan Clown )

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 15:13

heel veel succes kan geen tips meer geven staan er allemaal !!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 16:38

thanx voor de tips.

Ik had al L2 gereden met een andere pony, was toen eerst gewoon L werd later L1 en L2, ben toen naar de L2 gegaan. Maar zijn er nog verschillen met punten?

Iedereen die zondag ook debuut heeft, heel veel succes!!! en als je gewoon wedstrijd hebt natuurlijk ook!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 17:11

Hihi, ik moet zaterdag voor de tigste keer in de L2 rijden ( wil jullie niet ontmoedigen hoor Knipoog )
Ik had dus wel een verschil met de punten, maar dat was bij mij ook heel logisch. Pony liep met kop omhoog in galop de bak door *LOL*
Dus ja, ik had lagere punten in de L2 dan in de L1. Nu gaat het wel iets beter hoor Haha! Veel succes zondag!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 18:18

Bij proef 20, eerste middendraf OVER de hoefslag haha dat is typisch iets waar je een foutje kan maken Tong uitsteken
Elke keer als dat in een proef zit, denk ik voor de proef nog even van, over de hoefslag.Ja idd ik ben een beetje raar.

Maar heel veel succes, en we lezen je verslag wel hier!
En ik vond de overgang toch wel even wennen, maar nu ben ik eigenlijk heel blij dat je lekker kan doorzitten.Ik vond dat in de L1 de punten makkelijk werden weggegeven, nu moet je ze iets meer verdienen.Het is wel leuker hoor L2, de proefjes zijn toch iets meer een 'uitdaging' en je hebt betere concurrenten tenminste dat viel mij wel op.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:18

Ctal schreef:
Bij proef 20, eerste middendraf OVER de hoefslag haha dat is typisch iets waar je een foutje kan maken Tong uitsteken
Elke keer als dat in een proef zit, denk ik voor de proef nog even van, over de hoefslag.Ja idd ik ben een beetje raar.

Maar heel veel succes, en we lezen je verslag wel hier!
En ik vond de overgang toch wel even wennen, maar nu ben ik eigenlijk heel blij dat je lekker kan doorzitten.Ik vond dat in de L1 de punten makkelijk werden weggegeven, nu moet je ze iets meer verdienen.Het is wel leuker hoor L2, de proefjes zijn toch iets meer een 'uitdaging' en je hebt betere concurrenten tenminste dat viel mij wel op.


Dat middendraf over de hoefslag, dat heb ik wel eens fout gedaan met haike. daar denk ik dus voortaan wel aan.
En dat verslag komt zeker, tenzij ik echt heeeel bagger rijd (wat we niet hopen en ook niet vanuit gaan).

En die concurrenten, die zijn zeker niet verkeerd: 1 meisje van onze club rijd heel goed in de L2, 17 wp en gaat bijna naar de M1, een ander meisje is Brabants kampioen geworden DE-L2 geworden dit jaar, en een ander werd daar 5de, en daar moet ik tegen. Maar de plaatsing vind ik niet zo belangrijk, als het maar goed gaat.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 14:34

Nee maar ik vind het wel leuker dat de concurrenten iets beter zijn, want dan rijd je nog ergens tegen, in de L1 wist ik bij een paar wedstrijden al dat ik zou winnen, als ik keek wat er mee reed.Dat heb ik nu niet meer.