fraude???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

fraude???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 13:47

Hoorde net van ee meisje bij mij op stal dat laatst op een wedstrijd waarin ik reed (selectie) er iemand een paard startte die niet dezelfde persoon was als degene op het protocol.
Zal het ff toelichten. Er stond een combintaie op de startlijst (paard + ruiter) maar diegene die het paard daadwerkelijk startte was iemand anders. Vervolgens bij de prijsuitrijking stond op het protocol wel de goede startcombinatie.
Gelukkig zijn ze wel laatste geworden, want ik kwam er pas achter toen mijn stalgenoot dit vertelde, maar wel slecht dat dit dus mogelijk is. Niemand had het gemerkt.

Eigenlijk lijkt het me ook wel makkelijk in dit soort gevallen om te frauderen als je ergens gaa starten waar bijnan niemand je kent. ID van je paard wordt gechekt maar die van de ruiter niet!!! Verward

Dus pas op hoor!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:55

als dat in mijn rubriek gebeurde, diende ik een klacht in.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:07

Maar (misschien snap ik het niet helemaal hoor) er is toch niet echt gefraudeerd? Want je zegt zelf, bij de prijsuitreiking stond wel de juiste persoon en naam van diegene die uiteindelijk gereden heeft.
Misschien wat de ruiter die eigenlijk zou komen ziek.. en is haar stalgenoot met hetzelfde paard startgerechtigd in dezelfde klasse en hebben ze dit van tevoren gevraagd?
Of zeg ik nu iets heel erg doms Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:13

dit gebeurt vaak hoor!
zo kende ik iemand die graag wou springen maar het lukte niet om een winstpunt te halen toen zijn ze ver weg ergens naar een wedstrijd gegaan en heeft degene van wie hij les krijgt de proef gereden en een winstpunt hoor. ook ken ik een ander meisje die 2 paarden hadden allebei vos, een merrie en een ruin ze zou starten met de merrie maar is gestart met de ruin, en de jury zag het niet eens!haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:32

Citaat:
ook ken ik een ander meisje die 2 paarden hadden allebei vos, een merrie en een ruin ze zou starten met de merrie maar is gestart met de ruin, en de jury zag het niet eens!haha!


Dat vind ik niet zo vreemd hoor. Ik kijk ook wel eens op de startkaart of de kleur van het paard klopt. Maar om nou bij elk paard ook nog eens te checken van welk geslacht dat ie is..

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:24

Dat vaak ook nog wel, erg vervelend als je er drie combinaties later achterkomt dat er 1 uitvaller was (en dat zonder dat de combinaties zich hadden gemeld), maar hoe check je nu of degene die erop zit ook degene is die op de startcoupon staat???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:44

Tja, om eerlijk te zijn heb ik dit ook wel eens gedaan Bloos! Bloos!
Was op buitenwedstrijd, het was best glad, en ik durfde niet te springen, vriendin van me wel, dus die heeft em gestart....als mij.... Bloos

Ik weet het, het is niet netjes....maar niemand had wat door... Haha!

Enne andere paarden op een startkaart starten, dat gebeurd zo vaak, snap wel dat juryleden echt niet overal op gaan letten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:48

Tijd voor een mensen chip dus Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:53

superlenie schreef:
Tja, om eerlijk te zijn heb ik dit ook wel eens gedaan Bloos! Bloos!
Was op buitenwedstrijd, het was best glad, en ik durfde niet te springen, vriendin van me wel, dus die heeft em gestart....als mij.... Bloos

Ik weet het, het is niet netjes....maar niemand had wat door... Haha!

Enne andere paarden op een startkaart starten, dat gebeurd zo vaak, snap wel dat juryleden echt niet overal op gaan letten...

wat dacht je van gewoon niet starten? dit vind ik echt fraude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:57

Eerlijk zijn blijft moeilijk voor sommige mensen, snif

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:00

Jaa daar dacht ik dus eerst ookal over na.. Dat kan eigenlijk best wel makkelijk want als jij zegt dat je die en die bent dan geloven ze dat wel. Ze kunnen niet zo 1, 2, 3 bewijzen dat jij dat niet bent..
Maar vroeger hadden ze daar toch die foto's voor op de startkaart? Of was dat ergens anders voor..

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:09

klopt NF, maar mijn startkaart met Trammelant had een foto waarop ik 12 was, en ik startte 10 jaar later nog steeds met hem Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:09

En op mijn startkaart staat een bruine Kawa Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:23

Er wordt zoveel gerotzooid dat ik me er maar gewoon niet meer druk om maak

Als ik niet kan/durf te starten en ik laat het een ander doen dan start die persoon HC of niet, maar wordt het iig gemeld
Ik denk dat het heel lastig is om te zien of de juiste persoon erop zit...Je kunt wel een naam vragen, maar dat is ook niet echt betrouwbaar
(ik zou het niet hoeven doen trouwens, alle springjuryleden hier kennen me *LOL* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:34

Lielle"]
[quote="superlenie schreef:
Tja, om eerlijk te zijn heb ik dit ook wel eens gedaan Bloos! Bloos!
Was op buitenwedstrijd, het was best glad, en ik durfde niet te springen, vriendin van me wel, dus die heeft em gestart....als mij.... Bloos

Ik weet het, het is niet netjes....maar niemand had wat door... Haha!

Enne andere paarden op een startkaart starten, dat gebeurd zo vaak, snap wel dat juryleden echt niet overal op gaan letten...

wat dacht je van gewoon niet starten? dit vind ik echt fraude
[/quote]

Yeah Yeah, I know....shame on me.... Bloos
Zulke dingen doe ik nu niet meer, ben nu verstandig geworden....

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 06:08

Ik snap het niet helemaal: als er bij de prijsuitreiking de juiste combinatie op het protocol stond is er toch niet echt gefraudeerd?

Wat heb je er eigenlijk aan om iemand anders onder jouw naam te laten starten? Als je niet goed genoeg bent om een bepaalde klasse tot een goed einde te brengen heb je toch niks aan een winstpunt? Het gaat in een hogere klasse echt niet ineens beter. Een winstpunt voor het springen kan ik me nog het meest voorstellen, maar daar moet toch ook zonder bedrog aan te komen zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:52

Scum schreef:
Citaat:
ook ken ik een ander meisje die 2 paarden hadden allebei vos, een merrie en een ruin ze zou starten met de merrie maar is gestart met de ruin, en de jury zag het niet eens!haha!


Dat vind ik niet zo vreemd hoor. Ik kijk ook wel eens op de startkaart of de kleur van het paard klopt. Maar om nou bij elk paard ook nog eens te checken van welk geslacht dat ie is..



Een tijdje terug reed ik in plaats van met de zwarte merrie waar ik een coupon voor had ingestuurd, op mijn vosruin.... En niemand die het gezien had! Verward Zelf toen maar coupons laten overschrijven en toen was het weer rechtgedraaid (ik had trouwens wel op tijd een andere coupon ingestuurd voor mijn ruin).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:03

Guinevere schreef:
Ik snap het niet helemaal: als er bij de prijsuitreiking de juiste combinatie op het protocol stond is er toch niet echt gefraudeerd?

Wat heb je er eigenlijk aan om iemand anders onder jouw naam te laten starten? Als je niet goed genoeg bent om een bepaalde klasse tot een goed einde te brengen heb je toch niks aan een winstpunt? Het gaat in een hogere klasse echt niet ineens beter. Een winstpunt voor het springen kan ik me nog het meest voorstellen, maar daar moet toch ook zonder bedrog aan te komen zijn.


ik denk dat dat ze bedoelde dat de juiste persoon de prijs weer kwam ophalen. En verder ben ik het volledig met je eens.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:57

Lielle"]
[quote="superlenie schreef:
Tja, om eerlijk te zijn heb ik dit ook wel eens gedaan Bloos! Bloos!
Was op buitenwedstrijd, het was best glad, en ik durfde niet te springen, vriendin van me wel, dus die heeft em gestart....als mij.... Bloos
Ik weet het, het is niet netjes....maar niemand had wat door... Haha!
Enne andere paarden op een startkaart starten, dat gebeurd zo vaak, snap wel dat juryleden echt niet overal op gaan letten...

wat dacht je van gewoon niet starten? dit vind ik echt fraude
[/quote]
En dan niet afbellen he kleine moeite groot plezier vooral voor de mensen op de wachtlijst.

Op personen valt niet te controleren maar wel als iemand anders het paard losrijdt. Wij proberen dan ook altijd 3 juryleden te hebben. 2 juryeren en 1 op voorterrein.

Ik roep op bij springwedstrijden en altijd bij dezelfde ruiters zijn de spullen niet in orde. Ik krijg dan een nummer door roep en om ik schrijf de coupons en half uur later krijg ik te horen dat het die combinatie niet was (of alleen het paard niet was) Boos! Boos! Boos! . Zit ik daar voor JA banketstaaf om te roepen??. Luisteren schijnt er moeilijk te zijn en je papieren in orde hebben ook Boos! Boos! Boos! . Ik weet precies bij welke ruiters het mis is dus roep ik wat duidelijker om. Ik controleer wel altijd de kleur van het paard en ruin of merrie(en afstammeling kijken).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:59

Prisca"]
[quote="Lielle"][quote="superlenie schreef:
Tja, om eerlijk te zijn heb ik dit ook wel eens gedaan Bloos! Bloos!
Was op buitenwedstrijd, het was best glad, en ik durfde niet te springen, vriendin van me wel, dus die heeft em gestart....als mij.... Bloos
Ik weet het, het is niet netjes....maar niemand had wat door... Haha!
Enne andere paarden op een startkaart starten, dat gebeurd zo vaak, snap wel dat juryleden echt niet overal op gaan letten...

wat dacht je van gewoon niet starten? dit vind ik echt fraude
[/quote]
En dan niet afbellen he kleine moeite groot plezier vooral voor de mensen op de wachtlijst.

Op personen valt niet te controleren maar wel als iemand anders het paard losrijdt. Wij proberen dan ook altijd 3 juryleden te hebben. 2 juryeren en 1 op voorterrein.

Ik roep op bij springwedstrijden en altijd bij dezelfde ruiters zijn de spullen niet in orde. Ik krijg dan een nummer door roep en om ik schrijf de coupons en half uur later krijg ik te horen dat het die combinatie niet was (of alleen het paard niet was) Boos! Boos! Boos! . Zit ik daar voor JA banketstaaf om te roepen??. Luisteren schijnt er moeilijk te zijn en je papieren in orde hebben ook Boos! Boos! Boos! . Ik weet precies bij welke ruiters het mis is dus roep ik wat duidelijker om. Ik controleer wel altijd de kleur van het paard en ruin of merrie(en afstammeling kijken).
[/quote]

ik had het over iemand die op het terrein vond dat het te glad was om te springen Knipoog Niet afbellen vind ik echt reuze onbeschoft.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:08

Even een kleine opmerking. Ik vind ook dat je moet afbellen als je niet kunt, maar bij ons komt het dus heel vaak voor dat er nergens een telefoonnummer vermeld wordt waarop je op de wedstrijddag zelf kunt afbellen. En bij het secretariaat zelf is op die dag niemand thuis, want die zijn ook op de wedstrijd. Zeker bij een buitenconcours is het dan ook soms bijna onmogelijk om een telefoonnummer te kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:34

Of je belt netjes enkele dagen van te voren af.
Maar van een stalgenootje hoor je daarna dat je gewoon omgeroepen werd Verward

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:57

Ik ben het met je eens dat je het beste van tevoren kunt afbellen. Maar soms staan ze 's morgens opeens kreupel op de stal, of heb je zelf opeens de griep. Huilen

Weet je wat ook leuk is? Clubgenootjes die 's morgens als eerste moeten starten, maar geen zin hebben om hun bed uit te komen. De nummer 2 heeft zijn paard nog niet klaar, maar moet wel al de ring in gaan. En aan het einde van de morgen komt nummer een doodsimpel met haar paardje eraan of ze nog even mag starten... Boos!
Maar goed, ik ga heel erg off topic, solly!

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 14:36

sorry maar sommigen van jullie denken er wel heel erg makkelijk over. Je zou maar een selectie rijden en net door zo'n iemand niet doorgaan!!!! Ik zou echt pissed zijn. Moet niet kunnen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:04

volgens mij is dat er maar eentje toch?