wedstrijd afzeggen bij storm..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

wedstrijd afzeggen bij storm..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 09:38

Mag je een wedstrijd afzeggen als het bijvoorbeeld stormt en je dus niet met de trailer weg kunt?
WAt zijn de consequenties?

groetjes!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:40

Kan per vereniging verschillend zijn.

Zo weer zo ben je het startgeld verschuldigd en als ze vinden dat het geen geldige reden is kunnen ze je ook nog een boete opleggen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:41

In principe kun jij de wedstrijd niet afzeggen. De vereniging (of aanwezige TA) kan zelf wel beslissen om ivm weersomstandigheden een wedstrijd af te gelasten. In dat geval krijg je je startgeld wel terug. Wanneer jij het besluit krijg je t niet terug.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:41

nou lijkt mij wel hoor, maar ik sluit me aan bij Scum, zo doet onze manege het ook namelijk, en tjah een paar dagen van te voren is eigenlijk al te laat want dan hebben ze al een indeling gemaakt enz.. dus ja...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:50

Yep, ik sluit me ook aan bij Scum. Denk dat ze meeste verenigingen zo te werk gaan en sommige verenigingen het accepteren als je vanwege weersomstanden afzegt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:10

Als ik het niet verantwoord vind om de weg op te gaan met het hele spul, dan ga ik ook NIET de weg op. Consequenties kunnen me dan gestolen worden, ik hou de boel liever heel.
Startgeld betaal ik dan natuurlijk wel, zo zijn de regels nou eenmaal.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:02

idd je startgeld moet je betalen als jij besluit niet te komen. Zegt de organiserende vereninging af dan krijg je het terug.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 21:31

Margreet schreef:
Als ik het niet verantwoord vind om de weg op te gaan met het hele spul, dan ga ik ook NIET de weg op. Consequenties kunnen me dan gestolen worden, ik hou de boel liever heel.
Startgeld betaal ik dan natuurlijk wel, zo zijn de regels nou eenmaal.


Precies. Als jij denkt dat het te gevaarlijk is om het te doen, gewoon niet doen.
Wij hebben ook ooit een selectie moeten afzeggen omdat het zo glad was dat je maar met 30km per uur over de snelweg mocht.
De wedstrijd ging wel gewoon door, een aantal profs waren de dag van te voren al gekomen en hadden een stal gehuurd. Andere profs kwamen wel gewoon. En volgens het wedstrijdsecretariaat waren dus de belangrijkste ruiters aanwezig.
Sorry, niet geheel ontopic, maar ik kan me er nog steeds kwaad om maken Haha!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:43

Ik weet een geval van iemand die een wedstrijd reed op een zaterdagavond en een eiland verder. Daarvoor moest ze de Haringvlietsluizen over. Op de heenweg viel de wind best mee, maar terug was het een echte windkracht 9. Zij kon toen haar paard en haar trailer een nachtje op de manege waar de wedstrijd was achterlaten... die waren wel zo vriendelijk. De dag erna was het wel weer verantwoord om met de trailer de sluizen over te gaan... maar achteraf had ze nooit moeten gaan. Dan maar betalen en niet starten...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:30

Als je het niet verantwoord vind om de weg op te gaan, niet doen. Je hoort ook wel op de radio of ze het afraden om met een aanhanger te rijden..
Ik blijf liever een extra keer thuis, dan dat ik het risico neem om van de weg af te raken met trailer en paard erin..

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:29

Ik kan me voorstellen dat verenigingen het niet fijn vinden dat iedereen af gaat zeggen op het laatste moment, maar soms is het wel eens overmacht.

Bij ons had het een keer zo geijzeld dat de veewagen het terrein niet eens af kon. Op het wedstrijd terrein was niets aan de hand.... kregen we als nog de rekening.

Bij storm vind ik dat als ze op de radio vanuit het KNMI waarschuwen om niet de weg op te gaan met aanhangers dat er dan ook wel iets coulanter gereageerd kan worden. Dus niet zo'n opmerking als je afbelt: "Ja maar de hindernissen staan binnen hoor, die waaien niet om" Verward

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 18:56

MissM schreef:
Dus niet zo'n opmerking als je afbelt: "Ja maar de hindernissen staan binnen hoor, die waaien niet om" Verward


Hahahaha geweldig, lekker droog..
Maar ik vind ook, zolang jij het aandurft om met trailer en paard op pad te gaan moet je dat doen, anders niet.. en dan moet je de kosten (helaas) maar voor lief nemen.

Zoals Antoinette al zei had ik dat ook eens gehad. selectie voor kampioenschappen (M2) 6 overgebleven deelnemers, mochten er 2 door (niet dat ik er echt wat van verwachtte, maar je weet nooit, was al zover gekomen!). Het weer was zo slecht dat ze op de radio iedereen (dus niet alleen trailer oid) afraadde om de weg op te gaan.. Wij dus ook gedaan.. gebeld en je kreeg rustig te horen: "ach, alle belangrijke ruiter zijn er wel" (ofwel een bepaalde prof en iemand van stal zelf). Er hadden er dus 2 in deze rubriek afgezegd.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:44

Ben het eens met de rest. Als jij niet vind dat het verantwoord is om met je trailer weg te gaan moet je het vooral niet doen! Dan zou je onzeker het verkeer in gaan en met de weersomstandigheden en de onzekerheid kunnen er aardig gekke dingen gebeuren....

Ja en dan moet je maar betalen, beter dat als dat er een mega ongeluk gebeurt en er andere problemen zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:26

Als de weer- en/of wegomstandigheden het niet toelaten om met een trailer de weg op te gaan, dan zou ik dat ook echt nooit doen. Ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die dat risico willen nemen voor een bepaalde wedstrijd. Naar mijn idee zijn die gewoon hartstikke dom!

Ik denk trouwens wel dat veewagens minder last hebben van bepaalde weer- en wegomstandigheden dan auto's met trailer (en dan al helemaal de te kleine/lichte auto's met trailer). Een veewagen heeft in ieder geval al weer het voordeel dat er geen combinatie is die kan gaan scharen. Maar ook voor veewagens is er natuurlijk een grens.

De ergste consequentie die het kan hebben, als je je wedstrijd zelf afzegt omdat je de omstandigheden te gevaarlijk vind om met een trailer de weg op te gaan is volgens mij dat je gewoon je startgeld betaalt.

Ik betaal liever startgeld voor GEEN wedstrijd, dan dat ik het risico loop om ineens GEEN PAARD meer te hebben.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:54

Ik ben 1 keer met storm op concours geweest (outdoor) Dat doe ik echt NOOIT meer! Echt heel vervelend met al die wind enzo, we hadden ook nog eens schade aan de auto... En niet eens een winstpunt Boos!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:43

afgelopen zomer heb ik ook ene wedstrijd afgebeld ivm de hittegolf, nooit meer wat van gehoord. Idd niet de weg op gaan als het onverantwoord is. Je kunt hoogstens hebben dat je toch je startgeld moet betalen, so be it.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 12:53

Met de hittegolf heb ik wel gewoon gereden, omdat ik gunstige tijden te pakken had, s'ochtends namelijk.
Als het heel hard stormt dan blijf ik echt wel thuis dan moet je maar wat geld betalen, mn pony's zijn me veel meer waard.