Startnummer 59 op dressuurwedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Startnummer 59 op dressuurwedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:07

Ongelofelijk. Heb ik zaterdag selectiewedstrijd. Begint om 8.30, komt eerst een groep van 30. Aansluitend een groep van 29, waarvan ik dus de laatste ben. Vraag ik om richttijden, hebben ze niet. Dus ben ik 'gewoon' nummer 59. Dat wordt lastig rekenen om te weten hoe laat ik moet rijden. Wie helpt mij? Hoe laat moet ik starten?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:10

bij ons hebben ze haast ook nooit tijden er bij,heb het tot nu toe maar twee keer gehad dat er een tijd bij stond.

er gaan ongeveer 10 op een uur,en als je dat zo uitrekend kom jij rond kwart over 2,kan natuurlijk altijd uitlopen,of met uitvallers iets eerder.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:11

welke klasse rij je? B duurt ongeveer 6 minuten per proef, L & M 6,5 minuten. Maar ik neem aan dat er een startlijst is hoor, lijkt me anders erg slecht geregeld, zeker voor een selectiewedstrijd.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 21:14

Ik hoef ook geen richttijden. Maar gewoon een richttijd waarop de 2e groep begint. Dan hoef ik er maar 29 te rekenen. Nu is de kans op uitloop/ inloop veel en veel groter met 58 voor je.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:15

Als je uitgaat van 6.5 minuut per persoon ben je voor de eerste groep dus al 195 minuten kwijt. Dat is dus al 3 uur en 1 kwartier.
De tweede groep is 2 combinaties kleiner (nr 30 en jijzelf, want het gaat om de starttijd). Dus ervan uitgaande dat 1 proef 6.5 minuut is ben jij 6 uur en 17 minuten na 8.30, dat is dus om 14.47.

Hebben ze pauze's tussendoor? Welke proef rijd je?

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:23

Geen tijden erbij? Dat lijkt me onhandig!!! Gelukkig doen ze dat bij ons in de buurt niet zo. Maar ervan uitgaande dat er ongeveer 7 minuten per proef doorheen gaan (de rijtijd is meestal wel iets korter, maar het wisselen kost ook tijd). En hebben ze nog iets van een pauze tussen de twee groepen? Dan is het dus wel uit te rekenen. Aan de hand van onze startlijst van de selecties heb ik zitten tellen, zou je uitkomen op rond half 5. Hierin is een pauze opgenomen van een kwartier.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:46

ik reken ongeveer 8/9 in een uur, dat is bij mij altijd goed uitgekomen rij nu L1

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 22:43

Ik rijd L2 en nee er zijn geen pauzes tussendoor. Het is allemaal aansluitend (maw prijsuitreiking tijdens proeven Boos! ) aan elkaar. Knap waardeloos dus.

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:09

ik haal er altijd maar 8 in een uur als ik jureer.....
dat wordt bij ons ook altijd aangehouden met de tijden. Kunnen ze dan niet aangeven hoelaat de 2e groep begint? bagger zeg!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:09

Ik reken ook altijd 8 in een uur.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen, ongeveer nadat je denkt denkt dat de 2e groep begint. vraag ook of er nog uitvallers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:29

Piaffe schreef:
Ik rijd L2 en nee er zijn geen pauzes tussendoor. Het is allemaal aansluitend (maw prijsuitreiking tijdens proeven Boos! ) aan elkaar. Knap waardeloos dus.



En als je besluit NIET te gaan.....wil ik je plekkie wel innemen; ik sta op de wachtlijst!! Haha! We hebben het toch over Bergum???

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:40

Yeps, je moet 8 in een uur tellen, en voor het Z 6 in een uur. Maar het lastige is dat je niet weet hoeveel mensen zich niet afmelden en ook niet komen opdagen. Een jurylid mag maar 25 combinaties jureren van 1 rubriek. Als er meerdere rubrieken verreden worden mogen dat er 40 zijn. Er zal halverwege dus ook ergens van jurylid verwisseld worden. Je kunt het beste gewoon even na 2 uurtjes bellen naar de wedstrijdleiding om te vragen hoe ver ze ervoor staan. Ze zullen het daar nog druk krijgen met dat soort telefoontjes. Terwijl dat voorkomen zou kunnen worden met een tussentijd..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 12:53

Er is dus eerst een groep van 30 (dus 1 jury), daarna een groep van 29 (met 1 jury). Het is een selectiewedstrijd voor de Friese Kampioenschappen (niet dat ik een kans maak Haha! ), dan lijkt het mij dat je zoiets wel wat beter kunt regelen. Er is dus geen richttijd voor de 2e groep. Alles gaat in 1 stuk door. Dit denk ik om tijd te verliezen in een eventuele pauze als programma inloopt. Ga idd maar wat bellen enzo. Ze zullen nog wat van mij horen Extreme duivel

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:46

8 ruiters in een uur dus ongeveer 7 uur na start

Ik zou gewoon even bellen op de dag zelf of ze op schema lopen. Dan weet je het Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 14:04

Piaffe schreef:
Er is dus eerst een groep van 30 (dus 1 jury), daarna een groep van 29 (met 1 jury). Het is een selectiewedstrijd voor de Friese Kampioenschappen (niet dat ik een kans maak Haha! ), dan lijkt het mij dat je zoiets wel wat beter kunt regelen. Er is dus geen richttijd voor de 2e groep. Alles gaat in 1 stuk door. Dit denk ik om tijd te verliezen in een eventuele pauze als programma inloopt. Ga idd maar wat bellen enzo. Ze zullen nog wat van mij horen Extreme duivel


Hmmm, je gaat dus wel??? Schijnheilig
Succes dan maar........ Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 15:57

Als het heel hard regent (buiten inrijden) dan mag jij wel Picasso Haha!
Had jij je dan niet voor de selectie opgegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:54

Piaffe schreef:
Als het heel hard regent (buiten inrijden) dan mag jij wel Picasso Haha!
Had jij je dan niet voor de selectie opgegeven?


Ik had zondag net mijn laatste wp in het L1 gehaald en die grapjassen van ons wedstrijdsecretariaat hadden me snel opgegeven voor de selectie L2, hahahaha *LOL* Dus het is wel een beetje snel. Maar ja, wie niet waagt, wie niet wint, toch??? Het gaat best lekker, dus als ik kan starten dan ga ik. Ik kan zaterdagochtend nog een keer bellen of er uitvallers zijn. Dus misschien zie ik je daar wel!!!