Jammer van de Paard en Sport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Jammer van de Paard en Sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:12

Krijg ik zaterdag bij vrienden op de koffie de Paard en Sport onder mijn neus... staat er een artikel in over de voltige in Dronten... Staat er een foto bij van Ronald van Cronenburg... maar die foto is oud die is tijden een NK genomen...

Deze had er eigenlijk moeten staan

Afbeelding

Okay ook wel omdat het mijn knollie is maar ik vind het jammer dat ze zoveel oude foto's neer zetten...

Deze foto is gemaakt door Arjen van der Spek

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:23

tja je hebt van die slapjanussen die zich zelf beter vinden maar allemaal oude dingen in zetten Verward

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 15:26

van dit heb ik dus een voorbeeld maar er staan vaak oude foto's in

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:55

Niet alleen in de Paard en Sport. Het valt me op in veel paardenbladen, sturen ze tegenwoordig geen fotograaf meer?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 20:31

De voltigefoto's zijn meestal een drama. Springen en dressuur gaat nog wel Hoewel daar ook steeds meer oude foto's verschijnen

lieke2
Berichten: 2130
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:10

noop! een fotograaf sturen is namelijk veeeeel te kostbaar, en dan erbij, waarom een fotograaf sturen als degene die een stukje moet schrijven ook best een camera vast kan houden zonder ook daadwerkelijk mooie plaatjes te kunnen schieten. En waarom niet putten uit het fotoarchief wat reeds is opgebouwd??

zoals er wel doorklinkt in het bovenstaande schop ik reeds enige tijd tegen deze mensen aan. Ik wil namelijk dolgraag superplaatjes maken, een goed plaatje zegt immers meer dan woorden, maar nee hoor, dat is niet nodig!!!!

Mochten jullie nog ergens wat connecties hebben voor het maken van foto's voor bladen, laat het even weten!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:05

ja,je ziet af ent oe wel eens oude foto's voorbij gaan,
btw heeft iemand nog een p&s uit het jaar 1998? rond de maart editie?!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:44

Ik moest wel lachen om de foto die in de Paardenkrant werd afgedrukt bij het verslag van de endurance in Wittelte, afgelopen augustus. Dat was namelijk een foto waarop de Genieput vol water stond (die foto die in mijn profiel staat). En in het artikel stond te lezen dat de Genieput bijna droog stond, dus dat er dit jaar geen spectaculaire foto's gemaakt konden worden. Haha!

Tja, IK wist dat die foto van vorig jaar was, maar er stond geen opmerking 'archieffoto' bij, dus kan ik me voorstellen dat het op de lezer nogal vreemd overkwam. Haha!

Op zich heb ik niet zo'n moeite met archieffoto's. Waarom een fotograaf sturen als je nog een mooie foto hebt liggen? Maar 't is wel handig voor de lezer als er dan bij staat dat het een archieffoto betreft. Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:55

Ook geen moeite met archieffoto. Moet je kijken hoeveel evenementen er verslagen worden en stel je voor dat je overal een fotograaf heen moet sturen: dan is elk hippisch blad gelijk failliet!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 11:32

Opzich is het ook niet erg maar zet er dan bij dat het om een archief foto gaat. De voltige is al zo'n ondergeschoven kindje bij de bond...