Hebben jullie wel eens te veel punten gehad ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Hebben jullie wel eens te veel punten gehad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 02:33

Één van de eerste wedstrijden van Marlies van Baalen op een paard was in Houten. Omdat ik een bespreking had met wat juryleden over een clinic die we samen zouden geven, zaten wij in het secretariaats-hokje te vergaderen. Kortom ik hoorde als eerste haar score. Toen ik deze score via het open raampje aan Marlies mededeelde riep ze, in aanwezigheid van alle juryleden
Citaat:
"belachelijk een veel te hoge score".


Dus zo kan het natuurlijk ook. Shoot......


Horsedances

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:21

jazeker. 171 punten in het L1 voor een proef die niets bijzonders was. Ik stond 3e, van de 24 starters hadden er 23 een winstpunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:33

Ja hoor, mijn allereerste m1 wedstrijd kreeg ik 171 punten. De proef rammelde aan alle kanten en daar had geen wp voor gegeven hoeven worden. Ik denk dat de rest nog veel slechter was, ik was de enige met een wp. De jury was trouwens de tante van Nimber Lachen
Ik roep altijd dat je net zo vaak te hoog als te laag wordt gewaardeerd en gemiddeld kom je dan toch weer netjes uit.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 08:38

Ja toen ik 185 pnt had voor een B-proef, t ging niet geheel slecht, maar pffieuw 185 pnt vond ik wel heel bijzonder.Dat zal t ook wel zijn geweest, want nr. 2 had er 161 Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:08

Jawel, in het Z2 op Champion Arnhem reed ik 75,66 procent bij jurylid Bonhof. Hij schreef op het protocol: "prachtige proef, ik heb zitten genieten"....
Voor mijn gevoel ging het ook wel heel fijn, maar zo'n Anky-score Verward

(ik heb het protocol overigens nog steeds, komt niet zo vaak voor dat je een lijstje hebt met drie 9-ens erop *LOL* )

Katja reed met Chico overigens ook zo'n percentage op het EK, maar dat was dan ook helemaal verdiend.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:36

Ja. Mijn proef ging redelijk, misschien net 156/157 punten waard, had ik 175 punten. Bloos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132038
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:38

Ja hoor, vaak genoeg !
Ongeveer even vaak als dat ik wat meer punten verwacht had.
En zo blijft alles toch nog mooi in evenwicht Knipoog

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 09:57

Nou niet zo vaak als dat ik meer had verwacht. Maar ik heb wel eens een jury gehad waarbij ik zelfs terugviel uit de galop en de jury het niet zag en dan nog een wp rijden. Maar ja het gebeurd wel dus.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 10:02

Ja, toen ik een proef reed, waarvan ik dacht misschien net een winstpunt. Kreeg ik 170 pt. Klassering was vervolgens wel goed want ik zat zowat net onder het midden. Maar degene die als laatst was geeindigt, had nog 165 pt. Volgesn mij had de jury een beetje erg goede zin die dag Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 11:07

Met 1 van mijn paarden zit ik gewoon altijd in de prijzen. Ik rij er nu L1 mee, maar in de B dus altijd 1e of 2e en altijd boven de 170. Ook als ie maar matig liep. Aan het einde van het buitenseizoen had ik nog 2 wedstrijden. En laat ik nou tijdens die wedstrijden voor het eerst in het hele seizoen het gevoel hebben dat hij heel lekker liep. Resultaten van die 2 wedstrijden: 163 en 162 pnt en ergens in het midden geeindigd.. Boos!

De wedstrijd daarna ging het echt schandalig. Hij pakte compleet vast aan de linkerkant, op de volte in draf struikelde hij en ving dat op met een paar galoppasjes, sneed de hoeken af... En toen stond ik eerste met 176 punten. Echt veel te veel dus. De week daarna moest ik promoveren naar het L1. En toen ging het heel slordig en onafgewerkt, maar weer eerste met 178 punten, en vet los van nr 2. Veel te hoog , maar stiekum dacht ik toen wel: Dat is compensatie voor die 2 wedstrijden toen ik het niet kreeg Bloos! Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 12:48

Mijn laatste wedstrijd (3 weken geleden) had ik echt helemaal verpest. Moest over de diagonaal een middendraf doen, de middendraf was super, maar ik kwam ergens tussen de B en de F uit. Mijn zusje hoorde de juri zeggen: "De middendraf was een 7 waard, maar dat afwenden een 6." Nou dat vond ik al knap. Toen reed ik echt helemaal verkeerd, en de juri zat boven en kon mij dus niet duidelijk maken dat ik verkeerd reed. Hij stond daar te gebaren en ik had mijn roef al bijna uitgereden (zonder voorleester want die was al gestopt omdat ze er niks meer van begreep). Toen ik de proef dus bijna uit had moest ik opnieuw beginnen bij onderdeel 15. En ik had dus al lekker veel gegalopeerd, en moest dus weer opnieuw beginnen met de galoponderdelen. Maar meneer de juri noemde een onderdeel verder op. Ik moest eigenlijk bij onderdeel 14 beginnen. Dat onderdeel had ik dus helemaal niet gedaan, maar kreeg er toch een 5 voor.
Voor deze rampzalige proef had ik nog 150 punten weten te scoren.

En deze somer heb ik ook ooit echt slecht gereden. Moest eerst de eerste proef rijden, die ging opzich wel goed. Toen meteen erna de tweede proef rijden... die was niet om aan te zien. Hij 'durfde' niet meer door een bepaalde hoek omdat mijn zusje daar stond. Hij liep niet meer aan de teugel (en dat in de M1!). En verder ging het echt heel erg slecht. Wat denk je... 1e proef 8e (van de 16 oid) en 147 punten. Toen dacht ik al... wat moet die andere proef dan wel niet zijn... Voor de tweede proef was ik 5e met 161 punten Verward Nu zal je wel denken.... de coupons zijn omgewisseld, maar dat was niet mogelijk omdat de ene juri een man was en de andere een vrouw. En dat stond er ook mooi bijgeschreven....

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:27

Ik heb het ook een keer gehad.. Mijn paard was ontzettend heet en weet niet wat er aan de hand was, maar kon haar niet bij me rijden, ze was dus super druk, kon gelukkig wel me oefeningen nog rijden, maar daar was dan ook alles mee gezegd, dus prijsuitreiking, was ik 1e met 169 punten.. stond er ook nog eens bij: mooie actieve ontspannen proef, nou als het iets niet was was het ontspannen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:33

Ik heb de laatste tijd alleen maar te weinig punten...

Wel verdiend trouwens hoor Haha!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:35

Vaak is het beeld anders dan het gevoel heb ik al meerdere malen mogen ontdekken. Met mijn hengst kan ik super proeven rijden maar ook zeker net zo goed een bagger proef. Zo had ik in het L1 een proef waarin hij steeds op zijn achterste benen stond, uit de galop viel en alles behalve op 4 benen stond bij het afgroeten. Zelf had ik deze proef nog geen 150 punten gegeven maar ik werd eerste met 169 punten. Vaag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:38

Vaak zat, heb weleens een proef gereden met een jong paard die ik niet eens op de hoefslag kreeg ( ivm met de tijgers die in de sloot zaten Haha!)

Had ik nog 170 pnt en eerste. SLoeg werkelijk nergens op!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 13:42

Yep, de laatste keer met de Grib: hij was erg aan het klooien in de proef en toonde vaak spanning, sprong achter om in de galop, stap kon beter, draf was redelijk. Toch dik winst. Vond ik zeker niet verdiend. Ik schaamde me dan ook diep, toen ik die (veel te grote) beker in ontvangst nam...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:30

Pipo schreef:
Vaak zat, heb weleens een proef gereden met een jong paard die ik niet eens op de hoefslag kreeg ( ivm met de tijgers die in de sloot zaten Haha!)

Had ik nog 170 pnt en eerste. SLoeg werkelijk nergens op!


Waarschijnlijk heeft de jury die tijgers dan ook gezien en toen gedacht dat het paard wel braaf was dat ie in de ring bleef Verward Tijgers zijn natuurlijk wel echt mega eng!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:54

Regelmatig, maar ook regelmatig dat mijn punten te laag zijn Knipoog

Mijn eerste M1 start ben ik ontzettend gematst. Mijn pony sloeg helemaal door en ik wist aan het eind niet meer wat voor en achter was
Had toch nog 110 punten. Hadden er ook 90 mogen zijn, want het was echt bar slecht Bloos (en dit was niet in de oude telling Knipoog )

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:58

ja heb ik ook wel eens gehad.
172 punten voor een B proef!!! en was ook nog een 6de!! dus niet eens ergens boven aan!
1ste prijs had 184 punten!!!! vind je dat nog normaal???
Echt erg man! me pony liep wel goed, maar echt niet voor zoveel punten, eerder iets van 165 ofzo.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 15:06

tam20 schreef:
Ik heb het ook een keer gehad.. Mijn paard was ontzettend heet en weet niet wat er aan de hand was, maar kon haar niet bij me rijden, ze was dus super druk, kon gelukkig wel me oefeningen nog rijden, maar daar was dan ook alles mee gezegd, dus prijsuitreiking, was ik 1e met 169 punten.. stond er ook nog eens bij: mooie actieve ontspannen proef, nou als het iets niet was was het ontspannen..


haha,hier moest ik wel om lachen Haha! *LOL*

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:18

Heb een paard gehad waarbij ik standaard te hoge punten kreeg. Gaf gewoon geen fijn gevoel in de ring en dan kreeg ik toch weer boven de 200 punten. Na een paar keer starten video gemaakt en dat veklaarde wel veel. Het zag er namelijk best fijn uit maar het ws echt niet goed voor elkaar en zeker niet zoveel punten waard.

Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 17:29

Hmmm nee eigenlijk niet. Meestal was het wel reeel (puntjes doen het niet, op de e)
Ik reed met een pony tussen de paarden, vaak zaten we wel bij de winstpunten en in de prijzen, maar echt een uitschieter in de hoogte... nee.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:32

Oh jawel, ik heb weleens het gevoel gehad van zo goed ging het toch echt niet.
Maar zoals Katja al zegt heb ik ook weleens gehad dat het voor mijn gevoel niet ging maar het van de zijkant er wel leuk uitzag.

En ach wat mijn vorige instructeur altijd zei:
Dit is dan voor de keren dat je meer punten had verdiend Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:18

Ik had in september in Waspik van een juri 72,6% Bloos! terwijl de ander 65,8% gaf. In de 65% kon ik me wel vinden, het was een goede foutloze proef maar die 72 was écht te hoog, hij had een zwak voor de beweging van mn paard. Ik kreeg 9ens voor de uitgestrekte gangen terwijl de ander op 7ens bleef hangen, en een enkele 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 21:00

Ja hoor, wel eens teveel en weleens te weinig.
Dus gemiddeld niks te klagen. Lachen
Maar meestal klopt het een heel eind met wat ik in gedachte heb en wat ik ook krijg.
Weinig te klagen over het algemeen.